برندهای چینی تولید کننده گوشی های هوشمند مدام در حال آزمایش کردن تکنولوژی های جدید در زمینه شارژ گوشی هستند و هر روز اخباری مبنی بر دستیابی به سرعت های شارژ بعضاً عجیب و غریب از جانب آنها شنیده می شود! همین اواخر بود که خبرهایی مبنی بر اینکه گوشی جدید iQOO 10 Pro از فست شارژ 200 واتی پشتیبانی خواهد کرد منتشر شد! با این حال اگر فکر می کنید که سرعت شارژ 200 وات خیلی زیاد است و دیگر بالاتر از آن امکان ندارد، باید بگوییم که در حال اشتباه هستید! چرا که یک کمپانی چینی تولید کننده گوشی قصد دارد تا شارژری با قابلیت پشتیبانی از سرعت 240 وات بسازد!

سرعت شارژ تا کجا اهمیت دارد؟! یک کمپانی چینی در حال آزمایش سرعت شارژر 240 واتی است!

شرکت iQOO در حال کار کردن بر روی ساخت گوشی جدید iQOO 10 Pro است که همان طور که اشاره شد، قرار است از فست شارژ 200 واتی پشتیبانی کند! این میزان سرعت به معنای این است که این گوشی هوشمند می تواند تنها در عرض 12 دقیقه از صفر تا صد شارژ شود. اما گوشی iQOO 10 Pro احتمالاً سریع ترین زمان شارژ را در میان گوشی های پرچم دار دنیا نخواهد داشت. چرا که افشاگر معروف چینی به نام Digital Chat Station عنوان کرده است که یک شرکت چینی در حال تولید آزمایشی یک شارژر 24v-10a 240W است.

البته این افشاگر به نام شرکت تولید کننده این شارژر 240 واتی اشاره ای نکرده است. احتمال می رود که این شرکت OPPO باشد. چرا که پیش از این خبرهایی در رابطه با کار کردن این شرکت بر روی تکنولوژی شارژ سریع 240 وات منتشر شده بود.

سرعت شارژ تا کجا اهمیت دارد؟! یک کمپانی چینی در حال آزمایش سرعت شارژر 240 واتی است!

اگر به ماه فوریه 2022 بازگردیم، OPPO اعلام کرد که به تکنولوژی شارژ SuperVooc با سرعت 240 وات دست یافته و می تواند یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی را فقط در عرض 9 دقیقه به طور کامل شارژ کند. با این حال این تکنولوژی در مرحله تست باقی ماند و فقط یک نمونه اولیه از آن رونمایی شد. همچنین OPPO به این نکته اشاره نکرد که دقیقاً چه زمانی از این تکنولوژی فست شارژ بر روی یک گوشی هوشمند استفاده خواهد کرد. به طوری که تا به امروز این خبر به حاشیه رانده شده و حتی کم کم می رفت که به دست فراموشی سپرده شود! حال باید ببینیم که شرکتی که در حال ساخت شارژر 240 واتی است OPPO نام دارد یا نه!

سرعت شارژ تا کجا اهمیت دارد؟! یک کمپانی چینی در حال آزمایش سرعت شارژر 240 واتی است!

برندهای تولید کننده گوشی هوشمند سرعت شارژ این دستگاه ها را به سطح بالایی رسانده اند، اما سؤالی که پیش می آید این است که آیا واقعاً این میزان سرعت نیاز است؟! به عبارت دیگر چه تضمینی وجود دارد که باتری گوشی با فست شارژ بالا پس از چند بار شارژ شدن با سرعت حیرت انگیز 240 وات آسیب نبیند و طول عمر آن کم نشود؟ این در حالی است که فست شارژ به عنوان یک قابلیت با ریسک بالا شناخته می شود و ممکن است باعث آسیب رساندن به باتری در اثر افزایش دما و مشکلات دیگر شود. پس انتظار می رود تا در صورت رونمایی از فست شارژ 240 واتی، از دستاوردهای جدید در راستای حفاظت از باتری گوشی نیز رونمایی شود!

منبع: gizmochina