پس از سال ‌ها استفاده از ساعت ‌های گلکسی برای رقابت واقعی، اپل واچ سری 8 اکنون باید با رقیب جدیدی به نام Google Pixel Watch مبارزه کند. هر دو ساعت به ترتیب، انحصاری iOS و Android هستند، بنابراین انتخاب ساعت هوشمند برای خرید به نوع گوشی شما بستگی دارد. در این بخش به مقایسه Google Pixel Watch و Apple Watch Series 8 از نظر مشخصات، طراحی، ویژگی های نرم افزاری و قیمت پرداخته ایم. پس تا پایان با ما همراه باشید.

Google Pixel Watch در مقابل Apple Watch Series 8: در این مقایسه کدام ساعت هوشمند برنده می شود؟

Google Pixel Watch در مقابل Apple Watch Series 8: طراحی و بندها

Google Pixel Watch فقط در یک اندازه 41 میلی متر و روکش استیل ضد زنگ ساخته شده از 80٪ مواد بازیافتی ارائه می شود. به این ترتیب، شما فقط دو گزینه قیمت دارید: 350 دلار یا 29.17 دلار در ماه برای نسخه استاندارد Wi-Fi یا 400 دلار یا 33.33 دلار در ماه برای نسخه 4G/LTE. اپل واچ سری 8 نیز از 400 دلار برای مدل آلومینیومی 41 میلی متری با وای فای یا 430 دلار برای نسخه 45 میلی متری شروع می شود.

Google Pixel Watch در مقابل Apple Watch Series 8: طراحی و بندها

طراحی عقربه اپل کلاسیک است، اما ممکن است برخی افراد آن را کهنه بدانند. در اپل واچ سری 7، حاشیه‌ ها کوچکتر شد تا فضای بیشتری روی صفحه نمایش در اختیار شما قرار دهد. سری 8 نیز تقریبا این طراحی را در پیش گرفته است و با همان دکمه تاج بالا سمت راست، دکمه پاور پایین، بلندگو و حتی ابعاد و وزن یکسانی عرضه می شود.

پیکسل واچ گوگل نیز همانند اکثر ساعت ‌های هوشمند اندرویدی، ظاهر دایره ‌ای شکلی را به نمایش می‌ گذارد، به این ترتیب، سنجش «کیفیت» طرح‌های پیکسل واچ و اپل واچ بسیار ذهنی است. درواقع هر دو ساعت ظاهر ممتازی دارند که سایر ساعت ‌ها مانند Samsung Galaxy Watch 5 از آن برخوردار نیستند. اما فقط شما می توانید تصمیم بگیرید که پیکسل بهتر است یا اپل واچ؟

Google Pixel Watch در مقابل Apple Watch Series 8: طراحی و بندها

Google Pixel Watch در مقابل Apple Watch Series 8: مشخصات، سنسورها و عمر باتری

تا زمانیکه پیکسل واچ را به طور کامل بررسی نکنیم، نمی ‌توانیم به طور قطع بگوییم که چیپست چهار ساله اگزینوس 9110 آن با پردازنده مشترک و رم 2 گیگابایتی آن، بیشتر از 1.5 گیگابایتی که در گلکسی واچ 5 پرو دریافت می ‌کنید، متعادل می ‌شود.

به همین ترتیب، ما هنوز به طور رسمی اپل واچ سری 8 را نیز بررسی نکرده ایم. با این حال، تراشه S8 آن دقیقاً مشابه S7 در ساعت سال گذشته است، پس می ‌توانیم به طور قطعی در مورد عملکرد آن صحبت کنیم. بازبینی کننده ما گفت: "این ساعت در استفاده روزانه سریع و روان است و من در استفاده از ساعت هوشمند هیچ کاهشی ندیدم" چراکه تراشه S7 به آن برتری غیر قابل وصفی نسبت به رقبای اندرویدی خود می ‌دهد.

همچنین گفتنی است که هر دو ساعت نمایشگرهای بسیار قابل مقایسه ای دارند. درواقع تراکم پیکسلی ساعت پیکسل واچ با اپل واچ سری 8 تقریباً یکسان است (320 در مقابل 326)، و حداکثر روشنایی آنها نیز برابر با  1000 نیت است. صفحه نمایش اپل واچ با محافظ Ion-X عرضه می شود که به گفته اپل آن را در برابر شکستگی مقاوم می کند، اما نمی توان گفت که چگونه این صفحه نمایش با شیشه گوریلا گلس 3 بعدی سفارشی گوگل پیکسل گران قیمت مقایسه می شود. ضمن اینکه فقط اپل واچ دارای رتبه مقاومت در برابر گرد و غبار است.

Google Pixel Watch در مقابل Apple Watch Series 8: مشخصات، سنسورها و عمر باتری

در ادامه باید بگوییم که هر دو ساعت دارای حسگرهای مشابه، ردیابی GPS و نرم افزار اتصال، از جمله ضربان قلب مداوم و ردیابی SpO2، و همچنین تست ECG برای ضربان قلب نامنظم هستند. حتی این دو ساعت فضای ذخیره سازی مشابهی دارند. اپل واچ سری 8 دارای یک سنسور دما برای ردیابی قاعدگی است که از نظر تئوری، می تواند برای نظارت بر سلامت زنان در آینده استفاده شود. اما، پیکسل واچ از این ویژگی برخوردار نیست.

همچنین اپل واچ سری 8 با استاندارد بلوتوث 5.3 نسبت به بلوتوث 5.0 گوگل پیکسل واچ عرضه می شود که به طور کلی ارتباط بین ساعت و تلفن را کم مصرف تر و سریع تر می کند. پشتیبانی از پهنای باند فوق‌العاده آن، ردیابی دقیق ‌تری را برای پینگ کردن مکان ساعت شما در داخل یک بالشتک یا هر جای دیگری ارائه می‌ دهد. یکی از مزیت های گوگل در اینجا این است که ارتقاء LTE آن فقط 50 دلار هزینه دارد، در حالیکه شما 100 دلار برای امتیاز با اپل می پردازید.

از نظر عمر باتری، گوگل تخمین می زند که ساعت آن می تواند شش ساعت بیشتر از ساعت اپل با یک بار شارژ دوام بیاورد. اپل اکنون حالت کم مصرف را از طریق watchOS 9 ارائه می‌ کند، بنابراین در تئوری باید با این حالت فعال به 36 ساعت برسد. ضمن اینکه ساعت پیکسل می تواند در 30 دقیقه تا 50 درصد شارژ شود، درحالیکه اپل واچ می تواند در 45 دقیقه به 80 درصد برسد. هر دو از شارژ USB-C استفاده می کنند که باعث می شود ظرفیت شارژ مجدد آنها نسبت به مدل های دیگر نسبتاً راحت باشد.

Google Pixel Watch در مقابل Apple Watch Series 8: مشخصات، سنسورها و عمر باتری

Google Pixel Watch در مقابل Apple Watch Series 8: ویژگی ها و تناسب اندام

مقایسه watchOS 9 در مقابل Wear OS 3 به مقاله جداگانه ای نیاز دارد و حتی نمی توان خلاصه ای از آن در این بخش بیان کرد. اما کافی است بگوییم که همه نرم افزارهایی که در هر یک از اینترفیس های تلفن به آن عادت دارید، در ساعت شما ظاهر می شوند. گوگل دارای کیف پول، نقشه، دستیار صوتی و ... است. همچنین هر دو سیستم عامل از طیف گسترده ای از برنامه های شخص ثالث پشتیبانی می کنند، اگرچه اپل ممکن است گزینه های محبوب تری را به دلیل محبوبیت بیشتر ساعت خود تا این مرحله پشتیبانی کند.

مهمترین جنبه WatchOS 9 این است که نرم افزار ردیابی تناسب اندام ساعت را بسیار بهبود بخشید، ابزارهایی مانند تمرینات سفارشی، مناطق ضربان قلب، حالت های ورزشی جدید مانند تریاتالون و نمای تمرینی جدید که معیارهایی مانند Running Power و Form را نشان می دهد و ردیابی خواب و تاریخچه داده AFib بهتری را ارائه می دهد.

برای مقایسه، Pixel Watch دارای Google Fit برای داده های تمرینی رایگان، همراه با برنامه های شخص ثالث است، اما بزرگترین مزیت تناسب اندام آن، ادغام Fitbit Premium است. این ویژگی داده ‌های سلامتی و تناسب اندام شما را جمع ‌آوری می‌ کند و گزارش ‌هایی تولید می‌ کند که به شما نمره آمادگی روزانه، امتیاز مدیریت استرس، گزارش سلامتی و سایر داده ‌ها را می ‌گوید. و همچنین تمرینات هدایت شده و دوره های عمومی را به شما می دهد تا به شما در بهبود در طول زمان کمک کند.

Google Pixel Watch در مقابل Apple Watch Series 8: ویژگی ها و تناسب اندام

تمرینات هدایت شده اپل دارای ارزش تولید بسیار بالایی هستند و می توانند از طریق AirPlay در Apple TV یا سایر تلویزیون های شما ظاهر شوند. ما شایعاتی را شنیده‌ایم که گوگل می ‌تواند Wear OS را در آینده با Google TV همگام ‌سازی کند، اما نمی ‌توانیم روی این موضوع حساب کنیم که به زودی اتفاق می ‌افتد.

اپل مجموعه ‌های خاص خود را دارد، مشابه برنامه ‌های Fitbit Guided، که به شما کمک می ‌کند «اولین 5K خود را اجرا کنید» یا «حالت خود را با پیلاتس بهبود دهید». اما Fitbit گزینه های بیشتری دارد، به خصوص برای تمرینات سخت تر مانند "Abs and Core" یا "Dance Cardio and Kickboxing".

ما باید Pixel Watch را آزمایش کنیم تا ببینیم چگونه با Fitbits و به طور کلی با ساعت های هوشمند تناسب اندام مقایسه می شود. اما اگر مایل به پرداخت هزینه اشتراک ماهانه یا سالانه پس از اتمام دوره آزمایشی رایگان 6 ماهه باشید، می‌تواند تعادل خوبی بین ساعت‌های سبک زندگی و تناسب اندام ایجاد کند. Apple Fitness+ هنوز داده های شما را تفسیر نمی کند، اما احتمالاً گزینه بهتری برای ویدیوهای تمرینی است، در حالی که Pixel Watch راهنمایی بهتری برای تمرین در فضای باز دارد.

منبع: androidcentral