آیا این گوشی، عکس ‌های ماکرو بهبود یافته یا عکس‌های 108 مگاپیکسلی با جزئیات بیشتر را ارائه می‌کند؟

آیا این گوشی، عکس ‌های ماکروی بهبود یافته یا عکس‌های 108 مگاپیکسلی با جزئیات بیشتر را ارائه می‌کند؟

سامسونگ در گوشی ‌های رده بالای گلکسی اولترا خود، از دوربین 108 مگاپیکسلی استفاده می‌ کند که وضوح بالا و جزئیات زیادی را ارائه می دهند. البته ناگفته نماند که دوربین جلو 12 مگاپیکسلی گوشی های پرچمدار این برند نیز کاهش نویز چشمگیری دارند.

در حال حاضر، شرکت کره ای Material IT Korea (h/t: SamMobile) ادعا کرده است که گلکسی اس 22 اولترا آینده، دارای یک ویژگی به اصطلاح «افزایش دهنده جزئیات» برای دوربین 108 مگاپیکسلی خود خواهد بود. لازم به ذکر است که این منبع، قبلاً تصاویر پس زمینه گلکسی اس 22 را نیز منتشر کرده بود، بنابراین به نظر می رسد اطلاعاتی که در رابطه با S22 فاش کرده است کاملا معتبر است.

در هر صورت، ظاهراً این شرکت سرنخ هایی را کشف کرده است که به ویژگی جدید این گوشی اشاره دارد و تأیید می ‌کند که این حالت به شما این امکان را می ‌دهد که با کمک دوربین «جزئیات بیشتری را ثبت کنید». در واقع اعتقاد ما بر این است که این عملکرد تنها زمانی در دسترس خواهد بود که گزینه تصویر برداری 108 مگا پیکسلی انتخاب شود، اما چه زمانی باید از آن استفاده کنید؟

آیا S22 Ultra برای گرفتن عکس های ماکرو عملکرد بهتری ارائه می دهد؟

این شرکت کره ای حدس می زند که ویژگی تقویت کننده جزئیات می تواند عکس های ماکرو با جزئیات بیشتری ارائه دهد. با این حال، شایان ذکر است که سنسور های بزرگ 108 مگاپیکسلی که در گوشی ‌هایی مانند گلکسی اس 21 اولترا دیده می ‌شوند، به شما اجازه نمی ‌دهند که بیش از یک حد مجاز به یک سوژه مورد نظر نزدیک شوید، و شما را مجبور می ‌کنند یا از دوربین اصلی خارج شوید یا به جای آن از لنز اولتراواید استفاده کنید. بنابراین اگر قرار باشد سامسونگ جزئیات عکس ماکرو را به میزان قابل توجهی افزایش دهد، ممکن است به ترکیب داده های دوربین های 108 مگاپیکسلی و فوق عریض نیاز داشته باشد (یا از نظر تئوری می تواند از وضوح فوق العاده و تنها از طریق دوربین 108 مگاپیکسلی استفاده کند).

با تمام این تفاسیر، این سوال هم وجود دارد که اگر تقویت کننده جزئیات، برای عکس های ماکرو نباشد چه؟ خوب، ما حدس می زنیم که این فقط می تواند تصاویر 108 مگاپیکسلی را به طور کلی با استفاده از پردازش چند فریم و سایر تکنیک های نرم افزاری بهبود بخشد. بنابراین تصاویر مناظر، حیوانات خانگی، افراد و موارد دیگر می توانند جزئیات قابل حل تری داشته باشند.

آیا S22 Ultra برای گرفتن عکس های ماکرو عملکرد بهتری ارائه می دهد؟

در واقع ما معتقدیم که این ویژگی در حال حاضر فقط برای گلکسی اس 22 اولترا ارائه می شود، اما امیدواریم سامسونگ آن را برای گوشی هایی مانند گلکسی اس 20 اولترا، گلکسی نوت 20 اولترا و گلکسی اس 21 اولترا نیز در دسترس قرار دهد.

نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا شما هم مانند ما دوست دارید این ویژگی در گوشی های ذکر شده نیز در دسترس قرار بگیرد تا بتوانید عکس های با جزئیات بیشتری بگیرید؟

منبع: androidauthority