سری Pixel 7 با دو مدل Pixel 7 پایه و گوشی پرچمدار جدید گوگل پیکسل 7 پرو در سراسر جهان عرضه می شود که هر دو دستگاه از چیپست نسل دوم Tensor بهره می برند و همچنین دقیقاً مانند نسخه های قبلی خود، ویژگی های نرم افزاری هوشمندی دارند. در حال حاضر، سری پیکسل 7 بهترین گزینه برای خرید گوشی هوشمند و مقرون به صرفه از برند گوگل است، اما اگر نمی خواهید 600 دلار برای یک مدل جدید خرج کنید، گوشی ارزان قیمت تر این برند یعنی Pixel 6a را توصیه می کنیم.

در این مقاله ویژگی ها و مشخصات دو گوشی پیکسل 7 و پیکسل 6a را با هم مقایسه می کنیم تا بهتر بتوانید تفاوت این دو گوشی و ارتقاهای جدید را درک کنید.

پرچمدار Google Pixel 7 نسبت به Pixel 6a چه ارتقایی داشته است؟

طراحی Google Pixel 7 نسبت به طراحی Pixel 6a

به راحتی می توان گفت که Pixel 6a معرفی شده در مراسم Google I/O 2022 از همان خانواده سری Pixel 7 است. هر دو گوشی یک نوار افقی در پنل پشتی خود دارند که ماژول های دوربین درون آن ها قرار می گیرد. همچنین هر دو شامل گوشه های گرد، دوربین سلفی در مرکز نمایشگر و گزینه های رنگی تازه نیز هستند.

با این وجود، می توان گفت که پیکسل 7 با پشت شیشه ای عرضه می شود، در حالی که پیکسل 6a بدنه ای پلاستیکی دارد. همچنین، نوار دوربین پیکسل 7 برخلاف نوار دوربین شیشه ‌ای 6a، با یک روکش آلومینیومی برس خورده کاور شده است. از نظر ابعاد نیز، پیکسل 7 بلند تر و عریض تر از Pixel 6a است (155.6x73.2x8.7 میلی متر در مقابل 152.2x71.8x8.9 میلی متر). همچنین این پرچمدار جدید با وزن 197 گرم در مقابل وزن 178 گرمی 6a عرضه می شود و سنگین تر است. بنابراین شکی نیست که پیکسل 6a جمع و جورتر و قابل حمل تر از آخرین سری پیکسل 7 است.

تفاوت دیگر این است که پیکسل 7 از گواهی IP68 بهره می برد، در حالی که پیکسل 6a فقط گواهی IP67 را دارد. از نظر رنگ، مدل جدید پیکسل در رنگ های مشکی، خاکستری و سفید ارائه می ‌شود، در حالی که 6a در رنگ ‌های سفید گچی، ذغالی و سبز سیج عرضه می ‌شود. به طور کلی، Pixel 7 جدید از نظر طراحی یک مزیت جزئی دارد زیرا ظاهر و حس برتری نسبت به مدل قدیمی تر خود ارائه می دهد. اما پیکسل 6a جمع و جور و سبک تر است و برای استفاده با یک دست مناسب است.

طراحی Google Pixel 7 نسبت به طراحی Pixel 6a

مقایسه نمایشگر و عملکرد پیکسل 6a در مقابل پیکسل 7

هر دو مدل گوشی گوگل پیکسل، از نظر نمایشگر با یکدیگر متفاوت هستند. پیکسل 7 که جدیدترین و گران ‌ترین دستگاه گوگل است، با صفحه نمایش 6.3 اینچی AMOLED کمی بزرگتر، نرخ تازه ‌سازی 90 هرتز و روشنایی 1400 نیت همراه با محافظ کورنینگ گوریلا گلس عرضه می‌ شود. در مقایسه، Pixel 6a دارای صفحه نمایش 6.1 اینچی OLED کوچکتر است که فقط گواهی HDR را ارائه می دهد. همانطور که ممکن است متوجه شده باشید، برای مدل قدیمی تر نرخ تازه سازی بالایی تعریف نشده است و این یک نقطه ضعف محسوب می شود.

در ادامه باید اشاره کنیم که Pixel 6a از اولین نسل چیپست Google Tensor با فرکانس 2.80 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Mali-G78 MP20 برخوردار شده است. از سوی دیگر، پیکسل 7 از نسل دوم Google Tensor G2 با فرکانس 2.85 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Mali-G710 MP7 بهره می برد. درواقع این تراشه جدید Tensor سریعتر و هوشمندتر از مدل نسل اول است و ویژگی های هوشمند بیشتری را در دستگاه امکان پذیر می کند. از نظر پیکربندی، پیکسل 7 با 8 گیگابایت رم و قابلیت ارتقا تا 256 گیگابایت در دسترس است در حالی که Pixel 6a فقط در نوع رم 6 گیگابایتی و رام 128 گیگابایتی موجود است.

در مورد اتصال این دو گوشی نیز، تفاوت های زیادی وجود ندارد. هر دو گوشی دارای Wi-Fi 6e، بلوتوث 5.2 و NFC هستند. اما پیکسل 7 به جای وای فای دو بانده 6a از وای فای سه بانده برخوردار است. همچنین از نسخه USB-C 3.2 در مقابل 2.1 گوشی 6a بهره می برد.

مقایسه نمایشگر و عملکرد پیکسل 6a در مقابل پیکسل 7

دوربین ها و باتری Google Pixel 7 در مقابل Pixel 6a

بر روی کاغذ، پیکسل 7 ارتقاء قابل توجهی نسبت به پیکسل 6a ندارد. اما این گوشی دارای یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.9 با OIS و یک سنسور 12 مگاپیکسلی فوق عریض است. از سوی دیگر، پیکسل 6a با سنسور 12.2 مگاپیکسلی f/1.7 و سنسور 12 مگاپیکسلی فوق عریض (مشابه پیکسل 7) عرضه می شود. با این حال، از نظر ویژگی‌ های دوربین و پردازش، ارتقاهایی وجود دارد که پیکسل 7 را نسبت به مدل قدیمی ‌اش برتر می کند. همچنین گفتنی است که پیکسل جدید قادر است ویدیوهای 10 بیتی HDR را فیلمبرداری کند. ضمن اینکه، پیکسل 7 یک دوربین سلفی 10.8 مگاپیکسلی عریض دارد که برخلاف سنسور 8 مگاپیکسلی پیکسل 6a است.

ظرفیت باتری و شارژ در این دو مدل نیز مشابه است. پیکسل 7 دارای باتری 4355 میلی آمپر ساعتی با شارژ سیمی 20 واتی است در حالی که پیکسل 6a یک باتری 4410 میلی آمپر ساعتی با شارژ سیمی 18 واتی ارائه می دهد. با این حال، وجه تمایز اصلی، پشتیبانی اضافه شده از شارژ بی سیم 20 واتی و شارژ بی سیم معکوس در پیکسل 7 است.

قیمت پیکسل 7 در سراسر جهان معادل 599 دلار است. از سوی دیگر، پیکسل 6 در سال گذشته با قیمت 599 دلار در ایالات متحده شروع شد، اما با نرخ های تخفیفی در سراسر جهان در دسترس است.

منبع: gizmochina