هواوی به منظور جا نماندن از رقبایش در مراسم IFA 2022، تصمیم گرفته تا به سراغ گوشی های سری Nova 10 رفته و برخی اطلاعات جدید را در رابطه با عرضه جهانی آنها ارائه دهد. این گوشی ها در زمره مدل های میان رده جای دارند و از تراشه اسنپ دراگون 778 قدرت می گیرند. با وجود اینکه اکثر گوشی های میان رده جدید از شبکه ارتباطی 5G پشتیبانی می کنند، اما هواوی همچنان اجازه استفاده از تکنولوژی 5G کوالکوم را ندارد. پس اگر قصد خرید گوشی هواوی Nova 10 را دارید، حتماً به این نکته توجه داشته باشید!

هواوی گوشی های سری Nova 10 را آماده عرضه به بازارهای جهانی کرده است

در این سری شاهد عرضه دو گوشی Nova 10 و گوشی Huawei Nova 10 Pro خواهیم بود که از لحاظ طراحی ظاهری و مشخصات فنی تا حد بسیار زیادی به یکدیگر شباهت دارند. هر دوی این گوشی ها به صفحه نمایش OLED با رزولوشن فول اچ دی پلاس و لبه های خمیده مجهز هستند که نرخ نوسازی تصویر 120 هرتز و نرخ نمونه برداری لمسی 300 هرتز را ارائه می دهد. تفاوت صفحه نمایش این گوشی ها در سایز آنها است. جایی که مدل استاندارد به نمایشگر 6.67 اینچی و مدل پرو به نمایشگر 7.78 اینچی مجهز شده اند. در بالای صفحه نمایش گوشی های نووا 10 شاهد قرارگیری یک هول پانچ هستیم که محل قرارگیری دوربین سلفی 60 مگاپیکسلی است. این دوربین توانایی ثبت ویدئوی 4K را دارد و به یک حالت پرتره 8 مگاپیکسل (در مدل پرو) مجهز است.

هواوی گوشی های سری Nova 10 را آماده عرضه به بازارهای جهانی کرده است

دوربین اصلی هر دو گوشی نووا 10 و نووا 10 پرو از رزولوشن 50 مگاپیکسل بهره می برد و در کنار آن از یک دوربین اولترا واید 8 مگاپیکسل و یک سنسور تشخیص عمق استفاده شده است.

در رابطه با باتری باید گفت که گوشی هواوی نووا 10 دارای یک باتری میان رده با ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعت است. همچنین باتری به کار رفته در مدل پرو از ظرفیتی معادل با 4500 میلی آمپر ساعت بهره می برد. این گوشی ها از فناوری شارژ سریع با سرعت های 66 وات (در مدل استاندارد) و 100 وات (در مدل پرو) برخوردارند.

هواوی گوشی های سری Nova 10 را آماده عرضه به بازارهای جهانی کرده است

علاوه بر گوشی، هواوی از یک تبلت 11 اینچی جدید نیز رونمایی کرده است. صفحه نمایش این تبلت از نوع OLED است و مشخصات آن را رزولوشن 2560x1600 پیکسل و نرخ نوسازی تصویر 120 هرتز شامل می شوند. این تبلت (متناسب با مدل) از نسخه 4G یکی از تراشه های اسنپ دراگون 888 یا اسنپ دراگون 870 قدرت می گیرد و به 512 گیگابایت فضای ذخیره سازی داخلی مجهز است. مدل های مختلف این تبلت دارای باتری 8300 میلی آمپر ساعتی هستند و از فست شارژ حداکثر 66 واتی پشتیبانی می کنند. ضمن اینکه ساختار دوربین پشت تبلت جدید هواوی به صورت 13MP + 8MP است و دوربین سلفی آن از رزولوشن 16 مگاپیکسل بهره می برد.

در پایان باید به این نکته اشاره کنیم که هواوی از Huawei Watch D با سنسورهای سلامتی کامل نیز رونمایی کرده و از آن تحت عنوان یک «دستیار سلامتی» یاد کرده است. این ساعت هوشمند به سنسورهای سنجش ضربان قلب و سنجش سطح اکسیژن خون (SpO2)، قابلیت ثبت نوار قلب (الکتروکاردیوگرام) و محاسبه فشار خون مجهز است و پتانسیل قرارگیری در میان بهترین ساعت های هوشمند اندرویدی را دارد!

هواوی گوشی های سری Nova 10 را آماده عرضه به بازارهای جهانی کرده است

همچنین شایان ذکر است در حال حاضر اطلاعاتی در رابطه با قیمت دستگاه های جدید هواوی اعلام نشده است.

منبع: androidcentral