با ارتقای سخت افزاری و دوربینی هیجان انگیز، پرچمداران 2022 گوگل چیزهای زیادی برای ارائه دارند.

گوشی های Pixel 7 و Pixel 7 Pro بهترین ‌گوشی های گوگل هستند که در سال 2022 ارائه کرده است. مانند سال گذشته، گوگل مجموعه ویژگی های استاندارد پیکسل 7 را محدود نکرده است، زیرا این گوشی همان دوربین 50 مگاپیکسلی و تنسور G2 را مانند پیکسل 7 پرو گران قیمت ارائه می دهد. بنابراین اگر علاقه مند به خرید یک گوشی جدید هستید، در این مقاله به شما کمک می کنیم که در مورد آخرین راه اندازی های گوگل اطلاع کسب کنید و در نهایت تصمیم بگیرید که کدام یک را باید انتخاب کنید.

Google Pixel 7 در مقابل Pixel 7 Pro: این دو گوشی جدید گوگل چه تفاوت هایی با هم دارند؟

Google Pixel 7 در مقابل Pixel 7 Pro: چه ویژگی های یکسانی دارند؟

ظاهر نمایشگر و مشخصات کلیدی گوگل Pixel 7 و 7 Pro با سری پیکسل 6 فرقی ندارد و با همان طراحی ساخته شده اند. این گوشی ها در پشت خود دارای یک نوار دوربین بزرگ با بریدگی ‌هایی برای ماژول ‌های دوربین هستند اما این بار، نوار دوربین به لطف رنگ ‌های زیبا برجسته ‌تر به نظر می ‌رسد و این باعث می ‌شود Pixel 7 و 7 Pro کمی بیشتر متمایز شوند.

هر دو دستگاه از مواد مشابهی ساخته شده اند و دارای پشتی شیشه ‌ای و قاب آلومینیومی در وسط هستند. همچنین به یک لایه گوریلا گلس ویکتوس مجهز شده اند که شیشه ‌های جلو و عقب را می ‌پوشاند، و به هر یک از دستگاه‌ ها انعطاف‌ پذیری بیشتری در برابر سقوط می دهد. ضمن اینکه در هر دو گوشی یک اسلات سیم کارت وجود دارد و می توانید از eSIM ثانویه نیز استفاده کنید.

در ادامه باید بگوییم که پیکسل 7 و 7 پرو از مقاومت IP68 در برابر گرد و غبار و آب برخوردار هستند و دیدن این که گوگل این ویژگی را در نسخه استاندارد حفظ می کند بسیار عالی است. صدای استریو در دو دستگاه یکسان عمل می ‌کند و اتصال یکسان Wi-Fi 6E، Sub-6 5G، بلوتوث 5.2 و کدک صوتی AptX HD را ارائه می دهند.

Google Pixel 7 در مقابل Pixel 7 Pro: چه ویژگی های یکسانی دارند؟

فناوری شارژ نیز در هر دو دستگاه یکسان است و شارژ سیمی 30 واتی، شارژ بی سیم 20 واتی و شارژ بی سیم معکوس 5 واتی را ارائه می دهند. جک 3.5 میلی ‌متری یا اسلات MicroSD را در هیچ ‌یک از دستگاه‌ ها پیدا نخواهید کرد، و همچنین شارژری در جعبه وجود ندارد. باید خودتان شارژر بخرید.

این شباهت ‌ها به سخت ‌افزار دو گوشی نیز گسترش می ‌یابد، زیرا هر دو دستگاه از یک بیس مشترک استفاده می کنند. درواقع در هسته دو گوشی گوگل پیکسل، آخرین پلتفرم Tensor G2 گوگل را خواهید یافت، همچنین مجموعه ای از موارد استفاده جدید ML که Photo Unblur را باز می کند، ابزاری که عکس ها را حذف می کند و تاری را بدون توجه به اینکه از چه تلفنی برای گرفتن عکس استفاده شده است، کاهش می دهد. Tensor G2 بر روی یک ناد 4 نانومتری مانند Dimensity 9000+ و Snapdragon 8+ Gen 1 ساخته شده است، اما از هسته های قدیمی Cortex X1، A76 و A55 استفاده می کند. واضح است که تمرکز گوگل در این نسل بر ارائه بهترین مجموعه از ویژگی های مبتنی بر هوش مصنوعی در تلفن است و این چیزی است که در پیکسل 7 و 7 پرو می بینیم.

Google Pixel 7 در مقابل Pixel 7 Pro: چه ویژگی های یکسانی دارند؟

تفاوت های Google Pixel 7 در مقابل Pixel 7 Pro

تفاوت اصلی بین پیکسل 7 و 7 پرو در اندازه و سایز آنها است. Pixel 7 طراحی کوچک تری دارد و اگرچه به کوچکی گوشی ایسوس Zenfone 9 نیست، اما برای استفاده با یک دست بسیار مناسب است. در همین حال، پیکسل 7 پرو بزرگتر و سنگین تر است، اما در عین حال باتری بزرگتری هم دارد.

پیکسل 7 حدود 7.3 میلی متر کوتاه تر و 3.4 میلی متر باریک تر از 7 پرو است و این تفاوت قابل توجهی در استفاده روزانه ایجاد می کند. همچنین 15 گرم تفاوت وزن بین این دو مدل وجود دارد، بنابراین اگر دوست دارید یک گوشی کوچک‌ تر داشته باشید، پیکسل 7 انتخاب بهتری است.

همانطور که گفته شد، Pixel 7 Pro دارای صفحه نمایش بزرگتر 6.7 اینچی AMOLED، پنل +QHD نیز با رزولوشن 3140 در 1440 و نرخ رفرش 120 هرتز است که فناوری مقیاس ‌بندی پویا Google، بر اساس محتوای روی صفحه نمایش، رفرش آن را به ‌طور خودکار بین 10 تا 120 هرتز تغییر می ‌دهد. در همین حال، پیکسل 7 دارای یک پنل AMOLED کوچکتر 6.3 اینچی است که تا 90 هرتز می رود و وضوح تصویر FHD+ (2400 x 1080) را ارائه می دهد. اگرچه هر دو گوشی پنل‌های پر جنب و جوشی دارند و دقت رنگ فوق ‌العاده‌ای را ارائه می‌ کنند، اما اگر صفحه ‌نمایش بزرگتر با نرخ رفرش بیشتری می ‌خواهید، باید Pixel 7 Pro را خریداری کنید. به دلیل اندازه بزرگتر این دستگاه، گوگل توانست باتری بزرگتری را در پیکسل 7 پرو قرار دهد. باتری این گوشی 5000 میلی آمپر ساعت است، در حالیکه پیکسل 7 استاندارد یک باتری 4355 میلی آمپر ساعتی دارد. هر دو دستگاه باید به راحتی یک روز دوام بیاورند، اما باتری بزرگتر 7 Pro در این زمینه بهتر عمل می کند.

تفاوت های Google Pixel 7 در مقابل Pixel 7 Pro

در ادامه باید بگوییم که هر دو دستگاه از یک دوربین 50 مگاپیکسلی و لنزهای زاویه باز 12 مگاپیکسلی استفاده می کنند، اما پیکسل 7 فاقد ماژول زوم است. Pixel 7 Pro دارای یک لنز تله فوتو 48 مگاپیکسلی است که زوم اپتیکال 5 برابری را ارائه می ‌کند و Google تغییرات زیادی را در الگوریتم ‌های نرم ‌افزاری خود اعمال کرده است تا عکس ‌های تمیزتر و نویز کمتری را با زوم 5 برابری ارائه دهد.

اگر به لنز زوم نیاز دارید، Pixel 7 Pro را انتخاب کنید. در پایان باید ذکر کنیم که Pixel 7 Pro دارای چند ویژگی اضافی مانند UWB و 12 گیگابایت رم به صورت استاندارد است. هر دو گوشی 128 گیگابایت برای نسخه پایه دارند، اما پیکسل 7، 8 گیگابایت رم دارد درحالیکه 7 پرو در کل 12 گیگابایت حافظه رم دارد. همچنین با 512 گیگابایت فضای ذخیره سازی در دسترس است و پیکسل 7 تا 256 گیگابایت افزایش می یابد.

منبع: androidcentral