وان پلاس تلاش زیادی برای به دست آوردن جایگاهی مطمئن در بازار گوشی های اقتصادی در آمریکایی شمالی انجام داده است و برای این منظور بر روی گوشی های سری Nord خود حساب ویژه ای باز کرده است. در همین راستا این شرکت اخیراً یک مدل اقتصادی از این سری را عرضه کرده که Nord N300 5G نام دارد. این گوشی علیرغم قیمت پایینی که دارد از امکانات جالبی بهره می برد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

گوشی جدید وان پلاس نورد N300 5G علیرغم قیمت پایین از امکانات جالبی برخوردار است!

جدیدترین گوشی سری نورد در واقع اولین گوشی وان پلاس در آمریکا است که در آن از چیپست مدیاتک استفاده شده است. به طور کلی چیپ های مدیاتک در این منطقه زیاد در گوشی های پرچم دار مورد استفاده قرار نمی گیرند، اما همواره بر روی آنها برای استفاده در گوشی های اقتصادی اندرویدی حساب باز شده است. وان پلاس نیز همین رویه را در پیش گرفته و در گوشی نورد N300 5G از تراشه مدیاتک دایمنسیتی 810 استفاده کرده است. این تراشه یک مدل میان رده است که در سال 2021 عرضه شده و از شبکه ارتباطی فایو جی پشتیبانی می کند.

جالب اینجاست که وان پلاس طراحی گوشی N300 5G را نسبت به مدل های قبلی ارائه شده در قالب سری نورد تغییر داده و هول پانچ را از آن حذف کرده است. در عوض این گوشی میان رده و اقتصادی OnePlus Nord به یک بریدگی V شکل در بالای صفحه نمایش مجهز شده است. این اقدام ظاهر این گوشی را بیش از پیش به یک مدل اقتصادی شبیه کرده و آن را از مدل های رده بالای سری نورد متمایز می کند. نکته جالب تر اینکه وان پلاس کیفیت صفحه نمایش این گوشی را نسبت به نسل قبلی (گوشی وان پلاس نورد N200 5G) کاهش داده و از «فول اچ دی پلاس» به «اچ دی پلاس» رسانده است! البته رفرش ریت نمایشگر این گوشی همانند قبل 90 هرتز است و تغییری نکرده است.

گوشی جدید وان پلاس نورد N300 5G علیرغم قیمت پایین از امکانات جالبی برخوردار است!

خوشبختانه پنل پشتی گوشی وان پلاس نورد N300 5G کمی جذاب تر است و بر روی آن یک ماژول دوربین بزرگ مستطیلی شکل دیده می شود. در این ماژول دوربین اصلی 48 مگاپیکسل گوشی به همراه سنسور تشخیص عمق 2 مگاپیکسل قرار گرفته است. این گوشی نسبت به مدل قبلی یک دوربین کمتر دارد اما رزولوشن لنز اصلی آن سه برابر شده که یک ارتقای مهم به شمار می آید.

وان پلاس سرعت شارژ گوشی Nord N300 5G را نیز ارتقا داده و این امکان را ایجاد کرده تا باتری 5000 میلی آمپر ساعتی آن با سرعت 33 وات از طریق کابل شارژ شود. درست است که این میزان سرعت شارژ هنوز با گوشی های پرچم دار وان پلاس مانند مدل 10T فاصله دارد، اما از پرچم داران سامسونگ و گوگل بیشتر است! ضمن اینکه شارژر این گوشی نیز در بسته بندی آن وجود دارد و جداگانه به فروش نمی رسد!

گوشی جدید وان پلاس نورد N300 5G علیرغم قیمت پایین از امکانات جالبی برخوردار است!

گوشی نورد N300 5G با قیمت 228 دلار عرضه شده و برای خرید در دسترس قرار گرفته است. لازم به ذکر است که این گوشی با حافظه داخلی 64 گیگابایت به همراه حافظه رم 4 گیگابایت عرضه شده است. اما در آخر شایان ذکر است که وان پلاس در حدود یک ماه پیش گوشی اقتصادی وان پلاس Nord 20 SE را نیز به بازار عرضه کرده است. شما میتوانید برای آشنایی با مشخصات این گوشی به بخش مقالات ما مراجعه کنید.

منبع: androidcentral