به زودی باید شاهد ورود مجدد HTC به بازار گوشی های هوشمند بالا رده باشیم! این شرکت اعلام کرده است که قصد دارد تا در تاریخ 28 ژوئن (7 تیر 1400) یک رویداد برگزار کند و طی آن از اولین گوشی مهم خود طی سالیان اخیر رونمایی نماید. در حال حاضر اطلاعات زیادی در رابطه با مشخصات فنی این گوشی اعلام نشده اما یک تیزر درباره آن در دسترس قرار گرفته است. این طور که از این تیزر مشخص است، گوشی جدید HTC را می توان دریچه ای به دنیای متاورس دانست.

گوشی جدید HTC با تمرکز بر متاورس به زودی معرفی می شود

پیش از این در ماه مارچ بود که HTC از عزم خود برای تولید این گوشی خبر داده بود اما در آن زمان هم به جزئیات این گوشی اشاره ای نکرده بود! اکنون آخرین پست این شرکت در فیسبوک یک نمای کلی از این گوشی را مشخص می کند. این طور که در عکس به کار رفته در پست رسمی HTC مشخص است، گوشه های این گوشی جدید به صورت گرد طراحی شده و دکمه های فیزیکی آن در کناره های بدنه قرار دارند. قسمت دوم جمله قبل از یک لحاظ قابل توجه است؛ چرا که آخرین گوشی مهمی که HTC به بازار عرضه کرده بود، به صورت بدون دکمه (buttonless) طراحی شده بود. این گوشی در سال 2018 و با نام HTC U12 عرضه شد و پس از آن دیگر شاهد تولید یک گوشی رده بالای اندرویدی توسط HTC نبوده ایم.

گوشی جدید HTC با تمرکز بر متاورس به زودی معرفی می شود

اما این خبر یک نکته انتقاد برانگیز هم دارد! این که به نظر می رسد که HTC این گوشی موبایل اندرویدی را فقط با متاورس خودش سازگار کرده و امکان ارتباط آن با دیگر محیط های مجازی با الگوی متاورس وجود ندارد. در حال حاضر مشخص نیست که به جز این گوشی، دستگاه دیگری هم از متاورس HTC (که با نام Viverse در عکس معرفی شده) پشتیبانی می کند یا نه و آیا امکان گسترش این دنیای مجازی اختصاصی HTC وجود دارد؟

زمانی که مارک زاکربرگ از رویکرد شرکت Meta نسبت به پروژه متاورس پرده برداری کرد، به طور جدی در رابطه با اجازه دادن به شرکت های third-party برای تولید محتوای مستقل در آن بحث هایی را مطرح کرد. علاوه بر این، زاکربرگ تأکید کرد که متاورس صرفاً برای هدست های VR ساخته نشده و سایر دستگاه ها مانند گوشی های هوشمند نیز می توانند به آن ورود کنند و نقش مهمی در وارد کردن افراد عادی به دنیای مجازی ایفا نمایند.

گوشی جدید HTC با تمرکز بر متاورس به زودی معرفی می شود

در همین راستا شرکت HTC یکی از اولین گوشی های هوشمند سازگار با متاورس را معرفی خواهد کرد. درست است که این گوشی فقط از متاورس اختصاصی این شرکت پشتیبانی می کند، اما می توان این گوشی را سرآغاز تولید گوشی های سازگار با متاورس شرکت Meta دانست. چیزی که مشخص است، پروژه خلق دنیای مجازی و زندگی در فضایی جدا از واقعیت رنگ و بویی جدی به خود گرفته و شاید در آینده ای نه چندان دور خبرهای مهم تری از گسترش این فناوری جنجال برانگیز مخابره شود!

منبع: androidcentral