پس از عرضه گوشی OPPO A57 4G در اوایل سال جاری در کشورهای آسیای شرقی، این بار این شرکت قصد دارد تا یک نسخه دیگر از این گوشی را نیز با نام OPPO A57s معرفی کند. در همین راستا اخیراً مشخصات فنی و قیمت این گوشی افشا شده است که در ادامه نگاهی به آنها خواهیم انداخت.

گوشی جدید OPPO A57s به تراشه Helio G35 و دوربین دوگانه 50MP مجهز است

مشخصات فنی گوشی اوپو A57s

این اطلاعات توسط افشاگری به نام Sudhanshu منتشر شده است. این افشاگر ادعا کرده است که گوشی اوپو A57s به صفحه نمایش LCD با سایز 6.5 اینچ مجهز خواهد بود. صفحه نمایش این گوشی قادر به ارائه رزولوشن HD+ (معادل با 1612x720 پیکسل) است و از نرخ نوسازی تصویر 60 هرتز بهره می برد. همچنین به این نکته اشاره شده است که گوشی جدید اوپو 187 گرم وزن دارد و ابعاد آن برابر با 163.74x75.03x7.99 میلی متر است.

گوشی اوپو A57s به تراشه مدیاتک Helio G35 مجهز است و این موضوع به این معنی است که این گوشی از شبکه ارتباطی 4G پشتیبانی می کند و 5G نیست. پیکربندی حافظه این گوشی نیز به صورت 4 گیگابایت حافظه رم LPDDR4X و 128 گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی از نوع eMMC 5.1 اعلام شده است.

مشخصات فنی گوشی اوپو A57s

انرژی مورد نیاز گوشی OPPO A57s از باتری داخلی آن با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت تأمین می شود. این گوشی از فناوری فست شارژ نیز پشتیبانی می کند و حداکثر سرعت شارژ شدن باتری آن 33 وات خواهد بود.

ساختار دوربین پشت گوشی اوپو A57s دو گانه است و از یک دوربین 50 مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی و یک دوربین ثانویه با رزولوشن 2 مگاپیکسل تشکیل شده است. بر روی پنل جلوی این گوشی نیز دوربین سلفی آن با رزولوشن 8 مگاپیکسل قرار گرفته است. برای این منظور یک بریدگی U شکل (به شکل قطره آب) در بالای صفحه نمایش این گوشی تعبیه شده است.

گوشی جدید OPPO A57s به تراشه Helio G35 و دوربین دوگانه 50MP مجهز است

این گوشی با ساختار دوربین دو گانه Oppo به صورت پیش فرض به سیستم عامل ColorOS 12.1 مجهز است که بر پایه اندروید 12 توسعه یافته است. از دیگر ویژگی های این گوشی می توان به اسپیکرهای استریو، حسگر اثر انگشت موجود در کناره بدنه، پورت شارژ USB-C، جک 3.5 میلی متری صدا، پشتیبانی از وای فای 5 گیگاهرتز و بلوتوث نسخه 5.3 اشاره کرد.

مشخصات فنی گوشی اوپو A57s

زمان عرضه و قیمت گوشی اوپو A57s

قیمت و زمان عرضه گوشی اوپو A57s هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است. اما پیش بینی می شود که قیمت 4GB + 128GB این گوشی حدود 199 یورو باشد. شرکت اوپو این گوشی را برای رقابت در بازار میان رده ها طراحی کرده و انتظار دارد تا بتواند از فروش قابل توجه آن سود خوبی به دست آورد. در ماه های اخیر شرکت های چینی برای رقابت بیشتر با سامسونگ در بازار گوشی های اندرویدی اقتصادی، اقدام به عرضه مدل های جدید با قیمت پایین کرده اند. به عنوان مثال شرکت Vivo گوشی جدید Vivo Y30 5G را به بازار عرضه کرده و یا شرکت آنر اقدام به معرفی گوشی آنر گوشی آنر X40i کرده بود. شرکت اوپو نیز از این امر مستثنی نیست و به نظر می آید که این شرکت هم همین رویه را در پیش گرفته است.

منبع: gizmochina