موتورولا به تازگی با خبر ساخت اولین گوشی مجهز به سنسور دوربین غول پیکر 200 مگاپیکسل حسابی سر و صدا به راه انداخته است! اما به نظر می رسد که استفاده از این سنسور صرفاً به گوشی موتورولا محدود نمی شود و گوشی های هوشمند دیگری همچون گوشی گلکسی S23 اولترا نیز از آن بهره خواهند برد! به عنوان مثال اخیراً عکس هایی از یکی از گوشی های جدید شیائومی لو رفته که در آنها سنسور دوربین 200 مگاپیکسلی به وضوح مشخص است!

شاید یک گوشی دیگر با دوربین 200 مگاپیکسل به زودی راهی بازار شود!

در مطلبی که بر روی وب سایت WinFuture قرار گرفته، دو گوشی جدید از برند شیائومی مورد بررسی قرار گرفته است. این گوشی ها هنوز به طور رسمی معرفی نشده اند اما می توان حدس زد که عضوی از سری Xiaomi 12T باشند. اما چیزی که در رابطه با این گوشی ها جلب توجه می کند، سنسور دوربین اصلی بزرگ آنها است. با این حال به احتمال بسیار زیاد فقط یکی از این گوشی ها (مدل شیائومی 12T پرو) از دوربین 200 مگاپیکسل برخوردار خواهد بود.

با وجود اینکه در گزارش وب سایت WinFuture به نوع سنسور به کار رفته در این دوربین اشاره ای نشده، اما به نظر می رسد که این سنسور ISOCELL HP1 است که در سال 2021 توسط سامسونگ معرفی شده بود. تا به اینجا این سنسور سامسونگ فقط در گوشی موتورولا Edge 30 Ultra مورد استفاده قرار گرفته، اما شایعات زیادی در این رابطه منتشر شده که به زودی شیائومی نیز از آن در یکی از مدل های پرچم دار خود استفاده خواهد کرد. حتی اخباری منتشر شده که در گوشی جدید شیائومی از سنسور رده بالاتر ISOCELL HP3 استفاده خواهد شد که فعلاً نمی توان آن را تأیید کرد.

شاید یک گوشی دیگر با دوربین 200 مگاپیکسل به زودی راهی بازار شود!

متأسفانه دوربین های فرعی گوشی جدید شیائومی چندان چنگی به دل نمی زنند. ظاهراً این دستگاه به یک لنز اولترا واید 8 مگاپیکسل و یک سنسور ماکرو مجهز خواهد بود که برای یک گوشی پرچم دار کافی به نظر نمی رسد!

بیایید به سایر مشخصات گوشی شیائومی 12T پرو نگاهی بیندازیم. صفحه نمایش این گوشی از نوع اولد است و 6.67 اینچ سایز دارد. این صفحه نمایش رزولوشن 2712x1220 پیکسل را ارائه می دهد و رفرش ریت آن 120 هرتز اعلام شده است.

این طور که گفته شده، قلب تپنده گوشی شیائومی 12T پرو را تراشه اسنپ دراگون 8 پلاس نسل 1 تشکیل می دهد که در آن از 8 یا 12 گیگابایت حافظه رم (متناسب با مکان جغرافیایی محل عرضه) استفاده شده است. همچنین این گوشی از 256 گیگابایت حافظه داخلی و باتری 5000 میلی آمپر ساعتی برخوردار است و از فست شارژ با سرعت عالی 120 وات پشتیبانی می کند.

اکثر این ویژگی ها عالی و هیجان انگیز به نظر می رسند، به جز مشخصات دوربین! به عنوان مثال گوشی موتورولا Edge 30 اولترا که دارای دوربین اصلی 200 مگاپیکسل است، به یک دوربین اولترا واید 50 مگاپیکسل و یک لنز تله فوتوی 12 مگاپیکسل در کنار آن مجهز شده است. این مشخصات در مقایسه با شیائومی 12T پرو کامل تر به نظر می رسد و می توان کیفیت دوربین گوشی موتورولا را قطعاً از گوشی شیائومی بالاتر دانست.

شاید یک گوشی دیگر با دوربین 200 مگاپیکسل به زودی راهی بازار شود!

نسخه استاندارد گوشی شیائومی 12T نیز در راه است و آن طور که در خبرها آمده طراحی ظاهری مشابهی با مدل پرو دارد. همچنین مشخصات صفحه نمایش، باتری و سرعت فست شارژ این دو گوشی نیز یکسان است. تفاوت های این دو مدل به تراشه و دوربین های آنها مربوط می شود.

مطابق با گزارش WinFuture دوربین اصلی گوشی شیائومی 12T دارای رزولوشن 108 مگاپیکسل است و در کنار آن از همان دوربین های مدل پرو استفاده شده است. ضمن اینکه این گوشی از تراشه مدیاتک دایمنسیتی 8100 اولترا قدرت می گیرد و با پیکربندی حافظه 8 گیگابایت رم و 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی عرضه می شود.

گوشی های شیائومی 12T و شیائومی 12T پرو به ترتیب با قیمت های 649 و 849 یورو در اروپا عرضه شده اند.

منبع: androidcentral