شیائومی به تازگی از گوشی ردمی A1 رونمایی کرده که یک مدل اقتصادی و میان رده است. نکته ای که در رابطه با این گوشی جلب توجه می کند، استفاده کردن شیائومی از سیستم عامل اندروید 12 به جای MIUI 13 است! از این جهت می توان این گوشی را یک مدل غیر معمول در میان گوشی های شیائومی به حساب آورد! همچنین ردمی A1 اولین گوشی از سری A شیائومی است.

گوشی شیائومی ردمی A1 به صورت پیش فرض به اندروید 12 مجهز است، نه MIUI 13!

شیائومی اعلام کرده است که گوشی ردمی A1 را به منظور تجربه خاص کاربران خود از اندروید 12 طراحی کرده است. در واقع استفاده از ویژگی های کاربردی اندروید 12 می تواند برای کاربران این برند یک تجربه جذاب و منحصر به فرد باشد! همچنین از جهاتی می توان این گوشی را به مدل های سری Mi A شبیه دانست که از سال 2019 به بعد به حال خود رها شده اند! در واقع شیائومی پس از عرضه گوشی Mi A3، دیگر این سری را ادامه نداد و اکنون به نظر می رسد که قصد دارد تا به نوعی آن را زنده کند!

از آنجا که گوشی ردمی A1 به عنوان یک گوشی میان رده عرضه شده، به تراشه مدیاتک Helio A22 مجهز شده است. پیکربندی حافظه این گوشی به طور دقیق اعلام نشده است، اما عنوان شده که در آن از حافظه رم LPDDR4X استفاده شده است. همچنین صفحه نمایش گوشی Redmi A1 از سایز 6.52 اینچ بهره می برد و رزولوشن 1600x720 پیکسل را به ارمغان می آورد. همچنین این صفحه نمایش از نرخ نوسازی تصویر 120 هرتز برخوردار است و توانایی دستیابی به میزان روشنایی 400nits را دارد.

گوشی شیائومی ردمی A1 به صورت پیش فرض به اندروید 12 مجهز است، نه MIUI 13!

دوربین اصلی گوشی شیائومی ردمی A1 دارای رزولوشن 8 مگاپیکسل است و در کنار آن از یک دوربین کمکی نیز استفاده شده است. دوربین سلفی این گوشی نیز 5 مگاپیکسل رزولوشن دارد. با توجه به این مشخصات نمی توان گوشی ردمی A1 را برای علاقه مندان به عکاسی گزینه ای مناسب دانست! مشخصات دوربین این گوشی حتی برای ثبت عکس های روزمره و عادی نیز چنگی به دل نمی زند!

مطابق با اعلام شیائومی، گوشی ردمی A1 دارای ابعاد 76.75x164.9x9.09 میلی متر است و حدود 192 گرم وزن دارد. این گوشی به طور هم زمان از دو سیستم کارت نانو پشتیبانی می کند و به یک اسلات مستقل از سیم کارت برای جای گذاری کارت حافظه های میکرو اس دی مجهز است. کاربران می توانند از کارت حافظه جانبی با ظرفیت حداکثر 512 گیگابایت در این گوشی استفاده کنند. لازم به ذکر است که ظرفیت حافظه ذخیره سازی داخلی گوشی ردمی A1 فقط 32 گیگابایت است.

گوشی شیائومی ردمی A1 به صورت پیش فرض به اندروید 12 مجهز است، نه MIUI 13!

قیمت گوشی شیائومی ردمی A1 در زمان عرضه 81 دلار است. البته شیائومی اعلام کرده که پس از گذشت دوره پیش خرید، قیمت این گوشی به 113 دلار افزایش خواهید یافت. رنگ بندی گوشی جدید شیائومی شامل رنگ های مشکی، آبی کم رنگ و سبز کم رنگ می شود. هنوز برنامه این شرکت چینی برای عرضه جهانی این گوشی مشخص نیست. در کل ردمی A1 به منظور رقابت با گوشی های پایین رده و اقتصادی مانند گوشی اقتصادی TCL 30 LE طراحی شده است.

منبع: notebookcheck.net