به اعتقاد بسیاری از افراد، گوشی های سری شیائومی 13 شیائومی پرچم داران بعدی شرکت شیائومی خواهد بود. این شرکت چینی مدل های شیائومی 13 و 13 پرو را در اواخر سال 2021 معرفی کرد و پیش بینی می شود که چند مدل دیگر نیز به آنها اضافه شوند. در این میان یکی از افشاگران شناخته شده چینی به نام Digital Chat Station، به تازگی اطلاعاتی را در رابطه با این گوشی ها منتشر کرده است. هسته اصلی این اطلاعات به صفحه نمایش گوشی شیائومی 13 مربوط می شود.

صفحه نمایش گوشی شیائومی 13 احتمالاً از رزولوشن 1.5K پشتیبانی می کند

نکته: هنوز عکسی از گوشی های شیائومی 13 منتشر نشده و عکس بالا متعلق به گوشی های شیائومی 12 و 12 پرو است.

در ابتدا برای یادآوری به صفحه نمایش گوشی شیائومی 12 نگاهی می اندازیم. این گوشی که در ماه دسامبر 2021 معرفی شده، یک پرچم دار کامپکت است که به صفحه نمایش 6.28 اینچی از نوع امولد با کناره های خمیده مجهز است. صفحه نمایش این گوشی از رزولوشن فول اچ دی پلاس (معادل با 1080x2400 پیکسل) پشتیبانی می کند و از نرخ نوسازی تصویر 120 هرتز بهره می برد.

صفحه نمایش گوشی شیائومی 13 احتمالاً از رزولوشن 1.5K پشتیبانی می کند

شایعات منتشر شده حول محور گوشی شیائومی 13 حاکی از این است که این گوشی نیز یک پرچم دار کامپکت است که احتمالاً صفحه نمایش آن کمی بزرگتر خواهد بود. انتظار می رود که شیائومی 13 به یک صفحه نمایش 6.36 اینچی اولد با حاشیه های فوق باریک مجهز باشد. همچنین احتمال می رود که کناره های صفحه نمایش این گوشی نیز مانند نسخه فعلی دارای انحنا باشد.

علاوه بر سایز، رزولوشن صفحه نمایش گوشی شیائومی 13 نیز با نسل فعلی متفاوت خواهد بود. مطابق با اطلاعاتی که توسط افشاگر اشاره شده در دسترس قرار گرفته این گوشی احتمالاً به صفحه نمایشی با رزولوشن 1K یا 1.5K مجهز خواهد بود. به تازگی گوشی ردمی K50 اولترا با رزولوشن 1.5K (معادل با 1220x2712 پیکسل) در بازارهای کشور چین عرضه شده است. این احتمال وجود دارد که نسخه استاندارد شیائومی 13 نیز از صفحه نمایشی با مشخصات مشابه برخوردار باشد.

صفحه نمایش گوشی شیائومی 13 احتمالاً از رزولوشن 1.5K پشتیبانی می کند

بد نیست بدانید که شیائومی قصد دارد از تراشه اسنپ دراگون 8 نسل 2 در گوشی شیائومی 13 استفاده کند. این تراشه هنوز به بازار نیامده اما تا پایان سال جاری به عنوان نسل جدید تراشه های پرچم دار کوالکوم در دسترس قرار خواهد گرفت. همچنین این گوشی دارای سیستم دوربین پشت با ساختار دو گانه است که از دو لنز 50 مگاپیکسلی تشکیل می شود.

هنوز اطلاعات دیگری در رابطه با مشخصات فنی گوشی شیائومی 13 (مانند پیکربندی حافظه و ظرفیت باتری) در دسترس قرار نگرفته است. با این حال گزارش منتشر شده توسط دیجیتال چت استیشن به این نکته اشاره کرده است که باتری به کار رفته در گوشی شیائومی 13 تک سلولی است و از فست شارژ با توان 100 وات پشتیبانی می کند. همچنین سرعت شارژ وایرلس این گوشی 50 وات اعلام شده است. به هر حال هنوز اطلاعات رسمی در رابطه با نسل آینده گوشی های پرچم دار شیائومی اعلام نشده و برای اطلاع از صحت اطلاعات ذکر شده در این بخش باید تا زمان معرفی رسمی آنها توسط شیائومی منتظر بمانیم. در واقع در آینده باید ببینیم آیا این گوشی و سایر گوشی های جدید شیائومی مانند گوشی Xiaomi 12 Ultra چه عملکردی را ارائه می دهند.

منبع: gizmochina


ممکن است اطلاعات ذکر شده در این بخش با اطلاعات اصلی کالا در زمان عرضه متفاوت باشد. در صورت مشاهده مغایرت، این موضوع را به ما اطلاع دهید.