حدود چند هفته قبل بود که سونی گوشی پرچم دار خود را با نام Sony Xperia 1 IV معرفی کرد و به تازگی اعلام شده بود که این گوشی به زودی برای خرید عموم در دسترس قرار می گیرد. اکنون در تاریخ 1 ژوئن 2022، این گوشی به صورت رسمی راهی بازارهای کشور چین شده است.

نسخه مجهز به 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی این گوشی موبایل دارای برچسب قیمت 1270 دلاری است. همچنین نسخه مجهز به 12 گیگابایت حافظه رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی آن با قیمت 1419 دلار به فروش خواهد رسید. این گوشی ها در سه رنگ مشکی، بنفش و سفید عرضه می شوند.

گوشی پرچم دار سونی Xperia 1 IV با صفحه نمایش 4K و قیمت 1270 دلار به بازار چین عرضه شد

یکی از جذاب ترین ویژگی های گوشی سونی Xperia 1 IV، صفحه نمایش 6.5 اینچی و 4K آن است که بالاترین کیفیت تصویر را به ارمغان می آورد. صفحه نمایش این گوشی از پنل OLED با فناوری HDR برخوردار است و از نرخ تازه سازی تصویر 120 هرتز و نسبت تصویر 21:9 بهره می برد. ضمن اینکه نرخ نمونه برداری لمسی این  صفحه نمایش 240 هرتز است و بر روی آن از محافظ Corning Gorilla Glass Victus استفاده شده است. با توجه به این مشخصات، می توان گوشی سونی Xperia 1 IV را یکی از بهترین پرچم داران از لحاظ کیفیت صفحه نمایش دانست!

از لحاظ سخت افزاری نیز پرچم دار جدید سونی حرف های زیادی برای گفتن دارد. در این گوشی سونی از تراشه قدرتمند کوالکوم اسنپ دراگون 8 نسل 1 به همراه 12 گیگابایت حافظه رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی استفاده شده است.

گوشی پرچم دار سونی Xperia 1 IV با صفحه نمایش 4K و قیمت 1270 دلار به بازار چین عرضه شد

باید به این نکته هم اشاره کنیم که گوشی Sony Xperia 1 IV دارای درجه حفاظتی IP68 است و به طور کامل در برابر نفوذ گرد و غبار و آب مقاوم سازی شده است. سایر مشخصات این گوشی را مجهز بودن به اسپیکرهای استریو و جک 3.5 میلی متری هدفون با قابلیت از پشتیبانی صدای Hi-Res تشکیل می دهد.

اما دوربین های گوشی سونی اکسپریا 1 IV یکی دیگر از نقاط قوت آن است. این گوشی به سه دوربین مجهز است که هر سه تای آنها 12 مگاپیکسلی هستند. دوربین اصلی این گوشی به سنسور 1/1.7 اینچی مجهز است و در کنار آن از یک لنز اولترا واید و یک لنز تله فوتو استفاده شده است. بر روی پنل جلویی این گوشی نیز یک دوربین 12 مگاپیکسلی برای ثبت سلفی و برقراری تماس تصویری تعبیه شده است.

گوشی پرچم دار سونی Xperia 1 IV با صفحه نمایش 4K و قیمت 1270 دلار به بازار چین عرضه شد

گوشی سونی Xperia 1 IV از سیستم عامل اندروید 12 به همراه رابط کاربری اختصاصی سونی بهره می برد. همچنین در این گوشی از باتری حجیم 5000 میلی آمپر ساعتی استفاده شده که امکان شارژ کردن آن با فناوری فست شارژ 30 وات یا به صورت وایرلس وجود دارد.

باید منتظر بمانیم و ببینیم که میزان استقبال از این گوشی پرچم دار شرکت سونی به چه میزان است و آیا این گوشی توان رقابت با نسل آینده پرچم داران سامسونگ و دیگر گوشی های اندرویدی رده بالای موجود در بازار را دارد یا خیر.

منبع: gizmochina