گوشی های سری Google Pixel همواره در زمره بهترین گوشی های اندرویدی شناخته می شوند و از همان اولین سال تولید، با استقبال زیادی مواجه شدند. گوشی Pixel 3 نیز از این قاعده مستثنی نبوده و جزء گوشی های محبوب موجود در بازار به شمار می آید. این گوشی حدود سه سال پیش به بازار عرضه شد و بسیاری آن را با ویژگی «امکان بک آپ گیری نامحدود از Google Photos» می شناسند. اکنون باید بگوییم که ماجراجویی این گوشی به زودی به پایان می رسد و گوگل برنامه ای برای پشتیبانی از آن نخواهد داشت.

گوشی Pixel 3 به پایان راه خود رسید. گوگل دیگر از این گوشی پشتیبانی نمی کند

این گوشی به تازگی در تاریخ 9 فوریه 2022 (20 بهمن 1400) یک آپدیت جدید دریافت کرده که آخرین آپدیت آن خواهد بود. پیش از این در ماه اکتبر 2021 بود که آپدیت اندروید 12 برای این گوشی منتشر شد و بسیاری گمان می کردند که این آپدیت آخرین به روز رسانی این گوشی است. اما اکنون شاهد این هستیم که گوشی پیکسل 3 در اوایل سال 2022 نیز آپدیت دریافت کرده است. گوگل تأیید کرده است که آپدیت فوریه 2022 گوشی پیکسل 3، آخرین آپدیت ارائه شده برای این گوشی خواهد بود.

گوشی Pixel 3 به پایان راه خود رسید. گوگل دیگر از این گوشی پشتیبانی نمی کند

در این آپدیت برخی جنبه های نرم افزاری و امنیتی این گوشی ارتقا پیدا کرده است. لازم به ذکر است که این گوشی به صفحه نمایش 5.5 اینچی از نوع P-OLED مجهز است و در آن از تراشه اسنپ دراگون 845 استفاده شده است. این تراشه دارای پردازنده هشت هسته ای و پردازنده گرافیکی آدرنو 630 است. این گوشی در نسخه های 64 و 128 گیگابایتی عرضه شده که در هر دو نسخه از حافظه رم 4 گیگابایتی بهره برده شده است.

در بخش دوربین باید بگوییم که گوشی پیکسل 3 به یک دوربین پشت 12.2 مگاپیکسلی با قابلیت فیلم برداری 4K و دو دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی مجهز است. همچنین در این گوشی از باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 2915 میلی آمپر ساعت بهره برده شده است. این باتری از فست شارژ 18 واتی و شارژ وایرلس پشتیبانی می کند.

گوشی Pixel 3 به پایان راه خود رسید. گوگل دیگر از این گوشی پشتیبانی نمی کند

اگر این مشخصات را با مشخصات گوشی پیکسل 6 (جدیدترین مدل این سری) مقایسه کنید متوجه می شوید که گوگل تا چه حد این سری از گوشی های خود را ارتقا داده است. این ارتقاها به تمامی زمینه ها، از جمله سخت افزار، کیفیت دوربین و ویژگی های نرم افزاری مربوط می شود. با این وجود گوشی پیکسل 3 همچنان برای کاربران خانگی کارایی بالایی دارد و برای مصارف روزمره می توان بر روی آن حساب باز کرد. با این وجود این گوشی دیگر از آپدیت های نرم افزاری و پچ های امنیتی بهره نخواهد برد و نسخه فعلی اندروید 12 که بر روی آن نصب است، دیگر به نسخه های جدیدتر به روز رسانی نخواهد شد. این می تواند پایانی باشد به یک دوره پر فراز و نشیب برای این گوشی اندرویدی...

منبع: androidcentral