در اوایل سال جاری میلادی شاهد عرضه گوشی های هوشمند سری Reno 8 در کشور چین از جانب شرکت اوپو بودیم. در این سری، سه مدل گوشی OPPO Reno8، گوشی OPPO Reno 8 Pro و Reno 8 Pro+ قرار دارند و در آنها به ترتیب از تراشه های دایمنسیتی 1300، اسنپ دراگون 7 نسل 1 و دایمنسیتی 8100 مکس استفاده شده است. اکنون گزارش هایی منتشر شده حاکی از این هستند که این شرکت چینی در حال کار کردن بر روی گوشی های هوشمند سری Reno 9 است. در همین راستا یکی از افشاگران مشهور چینی به نام دیجیتال چت استیشن اطلاعات جالبی را در رابطه با این گوشی ها منتشر کرده که نشان می دهد اوپو به طرز عجیبی قصد دارد تا از یک تراشه قدیمی در آنها استفاده کند!

شرکت اوپو در گوشی Reno 9 Pro از تراشه قدیمی اسنپ دراگون 778G استفاده کرده است

نکته: عکس بالا متعلق به گوشی اوپو Reno 8 Pro است. از گوشی های سری Reno 9 هنوز عکسی منتشر نشده است.

این افشاگر ادعا کرده که در حالیکه در گوشی های سری Reno 8 از تراشه SM7450 استفاده شده بود، در مدل های جدید قرار است تراشه SM7325 به کار رود. به این معنا که با وجود اینکه گوشی Reno 8 Pro از تراشه نسل جدید اسنپ دراگون 7 نسل 1 قدرت گرفته بود، جانشین این گوشی (Reno 9 Pro) به تراشه قدیمی تر اسنپ دراگون 778G مجهز خواهد بود!

شرکت اوپو در گوشی Reno 9 Pro از تراشه قدیمی اسنپ دراگون 778G استفاده کرده است

اگرچه گوشی Reno 9 Pro از لحاظ مدل تراشه به عقب بازگشته، اما این افشاگر عنوان کرده که این موضوع می تواند به عنوان یک «به روز رسانی» تلقی شود! در حال حاضر گوشی های Reno 8 Pro و شیائومی CIVI 2 که به طور انحصاری در چین عرضه شده اند، تنها گوشی هایی هستند که از پلتفرم موبایل اسنپ دراگون 7 نسل 1 قدرت می گیرند. هنوز مشخص نیست که چرا اوپو تصمیم گرفته تا از تراشه قدیمی SD778G در گوشی نسل جدید Reno 9 Pro استفاده کند و به نوعی آمار خود را خراب کند! اقدامی که البته از نظر بسیاری از کارشناسان و تحلیل گران می تواند به مسائل مربوط به کمبود تراشه در صنعت تولید گوشی مربوط باشد.

از دیگر اطلاعاتی که توسط افشاگران در رابطه با گوشی های سری Reno 9 منتشر شده می توان به مجهز بودن آن به باتری 4500 میلی آمپر ساعتی اشاره کرد. مطابق با گزارش های منتشر شده قرار است تا از یک پروتکل شارژینگ جدید در این گوشی استفاده شود که UFSC (مخفف Universal Fast Charging Specification) نام دارد. هنوز اطلاعاتی در رابطه با این پروتکل در دسترس نیست.

شرکت اوپو در گوشی Reno 9 Pro از تراشه قدیمی اسنپ دراگون 778G استفاده کرده است

دیجیتال چت استیشن به این نکته هم اشاره کرده که احتمالاً در یکی از مدل های سری Reno 9 از تراشه های دایمنسیتی سری 8 نیز استفاده خواهد شد. ضمن اینکه احتمالاً رنگ بندی این سری از گوشی های اوپو شامل یک مدل تمام قرمز هم هست که از آن با نام “Everything Red” یاد شده است! به احتمال زیاد گوشی های سری Reno 9 در ماه های انتهایی سال 2022 در چین عرضه خواهند شد.

منبع: gizmochina