شرکت Oppo سری جدید گوشی های Find X5 خود را در ماه فوریه سال 2022 به بازار عرضه کرده است. این سری از گوشی موبایل های هوشمند شامل سه مدل است: مدل رده پایین Find X5 Lite، مدل استاندارد Find X5 و مدل رده بالای Find X5 Pro. نسخه استاندارد این گوشی دارای قیمت 999 یورو و نسخه Pro آن دارای قیمت 1300 یورو است. از این جهت می توان خرید نسخه استاندارد Find X5 را برای کاربران عادی تر مقرون به صرفه تر دانست.

گوشی Oppo Find X5: یک گوشی رده بالا با دوربین Hasselblad

جدا از فرم فاکتور و نسخه چیپست، این مدل ها در برخی جزئیات با یکدیگر تفاوت هایی دارند. به عنوان مثال گوشی Oppo Find X5 Pro به صفحه نمایش 6.7 اینچی مجهز است و از تراشه اسنپ دراگون 8 Gen 1 قدرت می گیرد. این در حالی است که صفحه نمایش گوشی Find X5 دارای صفحه نمایش 6.55 اینچی است و در آن از تراشه کند تر اسنپ دراگون 888 استفاده شده است.

صفحه نمایش هر دوی این گوشی ها از نوع AMOLED است و از نرخ تازه سازی 120 هرتز برخوردارند. همچنین مشخصات سخت افزاری دوربین های این گوشی ها به یکدیگر شباهت دارند و در آن از دوربین Hasselblad و فناوری پردازش تصویر MariSilicon X استفاده شده است. بر خلاف گوشی Find X5 Pro، دوربین اصلی Find X5 از لرزشگیر 2 محوره به جای 5 محوره بهره می برد. با این وجود گوشی Find X5 کیفیت تصویر بسیار مناسبی را ارائه می دهد و می توان کیفیت دوربین آن را با مدل Pro تقریباً یکسان در نظر گرفت.

گوشی Oppo Find X5: یک گوشی رده بالا با دوربین Hasselblad

همراه با هر دوی این گوشی ها یک شارژر 80 واتی نیز ارائه می شود. با استفاده از این شارژر می توانید گوشی Find X5 را در کمتر از یک ساعت به طور کامل شارژ کنید. همچنین این گوشی ها از فناوری های شارژ وایرلس با توان 30 وات و شارژ معکوس وایرلس با توان 10 وات پشتیبانی می کنند.

گوشی Find X5 در مقابل مدل Pro تنها در بعضی زمینه ها امتیاز کمتری را کسب می کند. به عنوان مثال این گوشی در مقایسه با مدل Pro که دارای درجه ایمنی IP68 است، از سطح ایمنی پایین تری برخوردار است. همچنین گوشی Find X5 Pro باتری حجیم تری دارد و به 12 گیگابایت حافظه رم (در مقابل 8 گیگابایت حافظه رم مدل استاندارد) مجهز است. تفاوت دیگر این گوشی ها در رزولوشن صفحه نمایش آنها است. جایی که مدل Find X5 از رزولوشن 2400x1080 پیکسل و مدل پروی آن از رزولوشن 3216x1440 پیکسل بهره می برند.

گوشی Oppo Find X5: یک گوشی رده بالا با دوربین Hasselblad

می توان گفت که گوشی های سری Find X5 برند Oppo در همین مدت کوتاهی که از زمان عرضه آنها به بازار می گذرد، توانسته اند تا جایگاه خود را در بازار گوشی های اندرویدی پیدا کرده و به فروش قابل توجهی دست یابند. به خصوص برای کاربرانی که پرداخت هزینه های سنگین برای خرید گوشی های پرچم دار برندهایی مانند سامسونگ برایشان امکان پذیر نیست، گوشی های سری Find X5 برند Oppo می تواند انتخاب مقرون به صرفه تری باشد.

منبع: notebookcheck