شرکت فنلاندی تولید کننده گوشی های هوشمند، HMD Global، اعلام کرده است که سرانجام آپدیت اندروید 12 را برای گوشی های خود آماده کرده است! اولین گوشی این کمپانی که آپدیت اندروید 12 را دریافت می کند، گوشی Nokia X20 خواهد بود.

گوشی نوکیا X20 اولین گوشی HMD Global است که آپدیت اندروید 12 را دریافت می کند

مطابق با پستی که بر روی فروم رسمی نوکیا قرار گرفته، این آپدیت به صورت مرحله ای عرضه خواهد شد. در مرحله اول کاربران گوشی نوکیا X20 در برخی از کشورها آپدیت اندروید 12 را دریافت می کنند که نام کشور ایران نیز در میان آنها دیده می شود.

لازم به ذکر است که این آپدیت با شماره V2.350 عرضه می شود و 2.18 گیگابایت فضا نیاز دارد. مطابق انتظار این آپدیت چندین ویژگی جدید را به گوشی موبایل هوشمند شما اضافه می کند که از میان آنها می توان به داشبورد خصوصی جدید، امکان جستجوی یونیورسال، بهبود طراحی به منظور کار با گوشی با یک دست، قابلیت نمایش لوکیشن تقریبی، نشانگرهای میکروفون و دوربین، رابط کاربری جدید با طراحی مدرن تر و... اشاره کرد. همچنین همراه با آپدیت سیستم عامل، آپدیت امنیتی اندروید (بسته ارائه شده در نوامبر 2021) نیز برای این گوشی ارائه می شود.

گوشی نوکیا X20 اولین گوشی HMD Global است که آپدیت اندروید 12 را دریافت می کند

لازم به ذکر است که گوشی نوکیا X20 در آوریل سال 2021 (فروردین 1400) به بازار آمده و دارای سیستم عامل اندروید 11 است. همانند پرچم داران سامسونگ و وان پلاس، این گوشی نیز تا سه سال آپدیت های اندروید را دریافت خواهد کرد. این گوشی به صفحه نمایش 6.67 اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن 1080 x 2400 پیکسل بهره می برد و از تراشه کوالکوم اسنپ دراگون 480 5G بهره می برد. در کنار این تراشه 8 نانومتری از 128 گیگابایت حافظه داخلی و 6GB/8GB حافظه رم نیز در این گوشی استفاده شده است.

گوشی نوکیا X20 از نوع دو سیم کارته است و از ماژول دوربین چهارگانه برخوردار است. دوربین های این گوشی شامل لنز اصلی 64 مگاپیکسل از نوع واید، لنز 5 مگاپیکسل از نوع اولترا واید، لنز ماکرو با رزولوشن 2 مگاپیکسل و حسگر تشخیص عمق با رزولوشن 2 مگاپیکسل می شود. همچنین این گوشی دارای دوربین سلفی با رزولوشن 32 مگاپیکسل و قابلیت فیلمبرداری 1080p با نرخ 30 و 60 فریم در ثانیه است که برای تماس تصویری نیز کارایی مناسبی دارد. باید به این نکته هم اشاره کنیم که در گوشی نوکیا X20 از باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4470 میلی آمپر ساعت استفاده شده است. این گوشی از فناوری فست شارژ با توان 18 وات نیز پشتیبانی می کند. سایر مشخصات این گوشی شامل مجهز بودن به بلوتوث 5، GPS، قابلیت NFC و رادیو می شود. ضمن اینکه این گوشی از شبکه ارتباطی 5G نیز پشتیبانی می کند و چیپست آن برای اجرای بازی های روز بهینه سازی شده است. هر چند بهتر است تا بر روی این گوشی بازی های سنگین اجرا نکنید تا بتوانید از تمام پتانسیل های آن بهره مند شوید. در هر حال اکنون کاربران گوشی نوکیا X20 می توانند از آپدیت اندروید 12 بر روی گوشی خود بهره مند شوند.

منبع: androidcentral