در ماه آوریل سال 2021 (فروردین 1400) بود که شرکت فنلاندی HMD Global دو گوشی جدید از گوشی های سری G خود را در کنار گوشی های سازگار با 5G سری X معرفی کرد. گوشی نوکیا G20 که شباهت های زیادی با مدل X10 دارد، سرانجام در ماه آینده (جولای 2021) به بازارهای کشور آمریکا عرضه خواهد شد. پیش بینی می شود که این گوشی موبایل در بازار گوشی های اقتصادی و ارزان قیمت جایگاه مناسبی پیدا کند و به فروش قابل توجهی در میان کاربران دست پیدا کند.

گوشی Nokia G20 با باتری حجیم و قدرتمند به زودی به بازار آمریکا عرضه می شود

گوشی نوکیا G20 به یک صفحه نمایش 6.5 اینچی با رزولوشن HD+ مجهز است که از نسبت تصویر 20:9 بهره می برد. شرکت HMD Global در این گوشی از تراشه 12 نانومتری مدیاتک Helio G35، چهار گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی استفاده کرده است. در رابطه با دوربین های گوشی نوکیا G20 باید گفت که این گوشی نوکیا به دوربین چهارگانه با لنز اصلی 48 مگاپیکسلی، لنز اولترا واید 5 مگاپیکسلی، لنز ماکروی 2 مگاپیکسلی و سنسور تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی مجهز است.

اما می توان ویژگی منحصر به فرد و قابل توجه گوشی نوکیا G20 باتری حجیم و 5050 میلی آمپر ساعتی آن دانست. همچنین این گوشی دارای حسگر اثر انگشت (در کناره بدنه)، دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی و جک هدفون 3.5 میلی متری است.

یکی از مدیران ارشد HMD Global در رابطه با این گوشی چنین اظهار نظر کرده است:

«شما می توانید همواره به یک گوشی نوکیا در زمینه دوام و طول عمر بالا اعتماد کنید! گوشی های اندرویدی ما با شارژدهی عالی باتری این امکان را به شما می دهند تا بدون دغدغه بتوانید مسافت هایی طولانی از منزل خود دور شوید و به کارهای روزانه خود بپردازید. ما به این موضوع افتخار می کنیم که گوشی هایی را به کاربران خود ارائه می دهیم که تا سال های سال برای آنها قابل استفاده هستند و هم بخش های بیرونی بدنه و هم سخت افزار داخلی آنها بالاترین دوام را به ارمغان می آورند. آنچه که در گوشی Nokia G20 به آن دست یافته ایم یک گوشی حقیقتاً با دوام است که شارژ کامل باتری آن برای استفاده کاربر از گوشی به مدت سه روز کفایت می کند! این شارژدهی عالی باتری دغدغه کاربر بابت اتمام شارژ گوشی در کوتاه مدت را از بین می برد و به خصوص در هنگام مسافرت یا گشت و گذارهای بیرون از شهر اهمیت زیادی پیدا می کند.»

لازم به ذکر است که گوشی نوکیا G20 با سیستم عامل اندروید 11 عرضه می شود و HMD Global تضمین کرده است که سیستم عامل این گوشی اندرویدی تا دو سال آپدیت های جدید را دریافت کند. همچنین این گوشی تا سه سال آپدیت های امنیتی را به صورت ماهانه دریافت خواهد کرد. به این ترتیب گوشی نوکیا G20 آپدیت اندروید 12 و همچنین اندروید 13 را دریافت خواهد کرد. باید به این نکته هم اشاره کنیم که این گوشی در بازارهای آمریکا با قیمت ابتدایی 199 دلار و در دو رنگ مشکی و سفید یخچالی عرضه خواهد شد.

منبع: androidcentral