موتورولا امیدوار است تا پیش از پایان یافتن سال 2021، سر و صدایی در بازار گوشی های هوشمند به پا کند! این شرکت برنامه دارد تا ظرف یک تا دو ماه آینده از پرچم دار جدید خود با نام Motorola Edge 30 Ultra رونمایی کند.

موتورولا به زودی گوشی Edge 30 Ultra را با تراشه جدید اسنپ دراگون 898 عرضه می کند

مطابق با شایعات و اخبار غیر رسمی منتشر شده موتورولا در گوشی پرچم دار خود از نسل جدید تراشه اسنپ دراگون شرکت کوالکوم استفاده خواهد کرد. این تراشه که به زودی با نام اسنپ دراگون 898 راهی بازار می شود، در بسیاری از گوشی های اندرویدی بالا رده در سال 2022 به کار گرفته خواهد شد. از این جهت می توان گوشی Edge 30 Ultra شرکت موتورولا را یکی از اولین گوشی هایی دانست که از این تراشه قدرت می گیرد.

گفته می شود که گوشی موتورولا Edge 30 Ultra به صفحه نمایش OLED با رزولوشن FHD+ و نرخ تازه سازی 144 هرتز مجهز خواهد بود. همچنین بر روی پنل پشتی این گوشی دو دوربین 50 مگاپیکسلی تعبیه خواهد شد. یکی از این دوربین ها به سنسوری مشابه با گوشی Huawei P50 مجهز است، در حالی که دوربین دیگر دارای لنز اولترا واید بوده و از سنسور Samsung JN1 بهره می برد. در کنار این دوربین ها از یک سنسور سوم 2 مگاپیکسلی هم استفاده می شود. لازم به ذکر است که دوربین سلفی گوشی موتورولا Edge 30 Ultra به دوربین سلفی قدرتمند 60 مگاپیکسلی با قابلیت ثبت ویدئوی 4K مجهز خواهد بود.

به احتمال زیاد موتورولا در گوشی Edge 30 Ultra از باتری 5000 میلی آمپر ساعتی استفاده می کند. همچنین این گوشی از فناوری فست شارژ با توان 68 وات پشتیبانی می کند.

موتورولا به زودی گوشی Edge 30 Ultra را با تراشه جدید اسنپ دراگون 898 عرضه می کند

قسمت داخلی پرچم دار جدید موتورولا را نیز 128 یا 256 گیگابایت حافظه ذخیره سازی و 8 یا 12 گیگابایت حافظه رم تشکیل می دهد. لازم به ذکر است که این گوشی موبایل موتورولا با شبکه ارتباطی 5G سازگار بوده و به بلوتوث 5.2 و سیستم عامل اندروید 12 مجهز خواهد بود. متأسفانه این گوشی دارای درجه ایمنی فقط IP52 است و اشاره ای به پشتیبانی آن از قابلیت NFC نشده است. همچنین سیستم عامل این گوشی احتمالاً به اندروید 13 آپدیت خواهد شد اما ذکر نشده که این گوشی چند آپدیت اصلی اندروید و آپدیت های امنیتی را دریافت خواهد کرد.

در مجموع می توان مشخصات گوشی Edge 30 Ultra را چشمگیر دانست و آن را جانشین شایسته ای برای پرچم دار امسال موتورولا (گوشی Motorola Edge (2021)) دانست. چرا که در این گوشی جدید از یک تراشه قدرتمند و جدید استفاده شده که مسلماً آن را از لحاظ عملکرد ارتقا خواهد داد. البته تا زمانی که موتورولا به صورت رسمی مشخصات این گوشی را منتشر کند نمی توان آن را به طور دقیق قضاوت کرد! با توجه به اینکه کوالکوم اعلام کرده تا تراشه جدید خود را به زودی راهی بازار می کند، در آینده ای نزدیک بیشتر درباره گوشی موتورولا Edge 30 Ultra خواهیم شنید.

منبع: androidcentral


ممکن است اطلاعات ذکر شده در این بخش با اطلاعات اصلی کالا در زمان عرضه متفاوت باشد. در صورت مشاهده مغایرت، این موضوع را به ما اطلاع دهید.