برند Honor پس از جدایی از هواوی در سال 2020 قصد دارد تا اولین گوشی پرچم دار خود را راهی بازار کند. این گوشی موبایل جدید به سری Honor 50 اضافه خواهد شد و برای اولین بار در تاریخ 16 ژوئن 2021 (26 خرداد 1400) در شانگهای چین رونمایی خواهد شد.

گوشی Honor 50 با ظاهری شبیه به گوشی Huawei P50 به زودی عرضه خواهد شد

گوشی Honor 50 در چهار رنگ مشکی، سبز، صورتی و نقره ای راهی بازار می شود. آنر بر روی صفحه نمایش این گوشی و طراحی «ابر خمیده» (hypercurved) آن مانور تبلیغاتی زیادی انجام داده است! همچنین این گوشی از فناوری شارژ فوق سریع با توان 100 وات برخوردار خواهد بود! تراشه به کار رفته در این گوشی کوالکوم اسنپ دراگون 778 است؛ اما مطابق با گزارش های اعلام شده مدل های Pro و Pro Plus این گوشی به احتمال بسیار زیاد از تراشه های اسنپ دراگون 870 یا 888 قدرت خواهند گرفت. این رویه پیش از این در ساخت گوشی های Huawei P40، P40 Pro و P40 Pro Plus نیز مورد استفاده قرار گرفته بود؛ از این جهت پایبندی آنر به آن چندان جای تعجب ندارد! موردی که در رابطه با گوشی Honor 50 قابل توجه است، انتخاب لنز دوربین های آن است. طراحی ماژول دوربین این گوشی با محصولات دیگر شرکت های تولید کننده گوشی های هوشمند تفاوت زیادی دارد و در حال حاضر کمی عجیب و غیر عادی به نظر می رسد!

گوشی Honor 50 با ظاهری شبیه به گوشی Huawei P50 به زودی عرضه خواهد شد

گوشی Honor 50 شباهت زیادی به گوشی P50 شرکت هواوی دارد. این شباهت البته چندان جای تعجب ندارد. چرا که این دو شرکت پیش از جدا شدن همکاری بسیار نزدیکی با یکدیگر داشتند و به نظر می رسد که طراحی این گوشی ها در زمان همکاری این دو شرکت با یکدیگر انجام شده است. با توجه به روابط خوبی که همچنان این دو شرکت با یکدیگر دارند، به نظر نمی رسد که هیچ یک از آنها به دلیل شباهت طراحی این دو گوشی با یکدیگر قصد به چالش کشیدن شرکت دیگر را داشته باشد!

یکی از نتایج مطلوب جدایی Honor از Huawei این است که گوشی Honor 50 به صورت پیش فرض از اپلیکیشن های موجود در Google Play پشتیبانی می کند و از این جهت نسبت به آخرین نسل از گوشی های Honor (که در سال های گذشته ارائه شده بودند) برتری داشته باشد.

در سال هایی که Honor به عنوان زیرشاخه شرکت Huawei فعالیت می کرد، برخی از پر فروش ترین گوشی های اقتصادی اندرویدی را روانه بازار کرده بود. از میان گوشی ها می توان به Honor 9، Honor 10 و Honor View 20 اشاره کرد که از لحاظ مشخصات و ویژگی های فنی توانایی رقابت با گوشی های اقتصادی وان پلاس و شیائومی را دارند. در این روزها که گوشی های هواوی اجازه فروش در بازارهای آمریکا و اروپا را ندارند، شاید برند Honor بتواند برخی از تکنولوژی های هواوی را مجدداً در اختیار کاربران اروپایی قرار دهد. حال باید منتظر ماند و دید که میزان استقبال از گوشی Honor 50 چه خواهد بود و آیا این گوشی می تواند به جایگاه قابل ملاحظه ای در میان گوشی های اندرویدی پرچم دار موجود در بازار دست پیدا کند یا خیر.

منبع: androidcentral