به نظر می رسد پس از انتشار شایعات متعدد درباره دوربین های گوشی های گلکسی S23 و به خصوص دوربین گوشی Galaxy S23 Ultra دیگر می توان با قطعیت گفت که این گوشی به دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی مجهز خواهد بود! سامسونگ در سه نسل اخیر گوشی های رده بالای سری S خود از دوربین 108 مگاپیکسلی استفاده کرده و جالب اینجاست که بسیاری از افراد معتقد بوده اند که رزولوشن این دوربین بیش از حد بالا بوده است! با این وجود سامسونگ قصد دارد تا در نسل جدید گوشی پرچم دار خود این میزان رزولوشن را ارتقا بدهد و از یک سنسور 200 مگاپیکسلی در آن استفاده کند!

یک گزارش دیگر مجهز بودن گوشی گلکسی S23 اولترا به دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی را تأیید کرده است!

وب سایت ETNews در این رابطه گزارش داده است که واحد Mobile Experience (MX) سامسونگ الکترونیکز به شریک تجاری خود در حوزه ساخت دوربین اعلام کرده است که S23 اولترا به دوربین اصلی 200 مگاپیکسل مجهز است. بر مبنای این گزارش این شرکت کره ای از شریک تجاری خود خواسته تا کار کردن بر روی تولید بخش های مربوط به این دوربین را آغاز کند.

سامسونگ اولین دوربین گوشی 200 مگاپیکسل خود را در ماه ژوئن سال گذشته با نام ISOCELL HP1 معرفی کرده بود. اکنون این شرکت یک نسخه دیگر از این دوربین را نیز با نام ISOCELL HP3 معرفی کرده است. بد نیست بدانید که گوشیِ تازه به بازار آمده موتورولا X30 پرو اولین گوشی ای است که در آن از سنسور HP1 استفاده شده است. همچنین لازم به ذکر است که پرچمدار بعدی نوکیا دارای دوربین 200 مگاپیکسلی است و خبرهایی مبنی بر کار کردن شیائومی بر روی ساخت یک دوربین گوشی 200 مگاپیکسلی منتشر شده است.

یک گزارش دیگر مجهز بودن گوشی گلکسی S23 اولترا به دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی را تأیید کرده است!

اگر برایتان این سؤال ایجاد شده که چرا سامسونگ نسخه HP2 این سری از دوربین ها را جا انداخته و از نسخه HP1 به HP3 پریده، باید به شما بگوییم که نگران این موضوع نباشید! چرا که به نظر می رسد که دوربین HP2 هم توسط سامسونگ ساخته شده اما این شرکت کره ای آن را به صورت اختصاصی برای گوشی S23 اولترا کنار گذاشته است! از این جهت پیش بینی می شود که این دوربین نسبت به نسخه های HP1 و HP3 مشخصات فنی قوی تر و پیشرفته تری داشته باشد.

به عنوان یادآوری باید بگوییم که گلکسی S22 اولترا یکی از بهترین گوشی ها از لحاظ کیفیت دوربین است و به سنسور اصلی 108 مگاپیکسل مجهز است. دیگر دوربین های این گوشی شامل یک سنسور 12 مگاپیکسل اولترا واید، یک سنسور 10 مگاپیکسل پریسکوپ با زوم اپتیکال 10 برابر و یک سنسور 10 مگاپیکسل تله فوتو با زوم اپتیکال 3 برابر می شود. بر مبنای گزارش های منتشر شده گوشی جانشین این مدل (S23 اولترا) دارای سنسور تله فوتوی مشابهی خواهد بود و برخی امکانات نرم افزاری آن ارتقا پیدا خواهد کرد. هر چند بعید است که این گوشی همانند Galaxy Z Fold 4 با پردازنده قوی به دوربین سلفی زیر صفحه نمایش مجهز باشد.

یک گزارش دیگر مجهز بودن گوشی گلکسی S23 اولترا به دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی را تأیید کرده است!

بد نیست بدانید که به لطف پیشرفت های صورت گرفته در فناوری عکاسی محاسباتی، تعداد مگاپیکسل یک دوربین دیگر اهمیت سابق را ندارد. به همین دلیل است که اپل و گوگل خود را از رقابت تعداد مگاپیکسل دوربین گوشی های خود کنار کشیده اند! اما به هر حال بالا بودن این معیار می تواند جنبه های تبلیغاتی داشته باشد و به فروش بیشتر گوشی کمک کند. سامسونگ نیز مانور تبلیغاتی زیادی بر روی دوربین 200 مگاپیکسلی خود می دهد و آن را یکی از ویژگی های برتر گوشی S23 اولترا معرفی کرده است!

البته این موضوع به معنای این نیست که دوربین های با مگاپیکسل بالا هیچ مزیتی ندارند! مگاپیکسل بیشتر بر روی کیفیت عملکرد دوربین اثرگذار است و دقت ثبت عکس را ارتقا می دهد. پس انتظار می رود که گلکسی S23 اولترا نسبت به S22 اولترا عکس ها و ویدئوهای با کیفیت تری را ثبت کند.

منبع: phonearena