از جذاب ترین و گیمر پسندترین کیبوردهای موجود در بازار می توان به کیبورد گیمینگ K100 OPX RGB Optical  کورسیر اشاره کرد. این کیبورد از یک طراحی صیقل خورده ای برخوردار بوده که از یک فریم آلومینیومی مقاوم و نورپردازی RGB همراه با کلیدهای استاندارد تشکیل شده است. سیستم نورپردازی استفاده شده در این مدل کیبورد از قابلیت شخصی سازی بهره مند بوده و با استفاده از نرم افزار اختصاصی که در اختیار دارد این امکان را به کاربر می دهد تا با استفاده از آن اقدام به تنظیم نوع افکت آن کند! وزن مناسبی که در ساخت کیبورد گیمینگ K100 OPX RGB Optical مورد استفاده قرار گرفته باعث می شود تا برای حمل و نقل آن با هیچ چالشی روبرو نشده و به دلیل بهره مندی از ابعاد مناسب نیز فضای زیادی از میز کاربر اشغال نخواهد کرد! از دیگر ویژگی ها و قابلیت هایی که شرکت کورسیر در ساخت این مدل از کیبورد گیمینگ با قابلیت حمل آسان استفاده کرده است می توان به استراحت گاه مچ دست، سوئیچ اپتیکال، تکنولوژی پردازش AXON Hyper، پورت USB 3.0، حافظه 8 مگابایتی، درگاه USB به منظور اتصال لوازم جانبی، کلیدهای کنترل مالتی مدیا و کلید های ماکرو اشاره کرد. در ادامه مقاله به بررسی بیشتر و تخصصی تر کیبورد گیمینگ K100 OPX RGB Optical کورسیر خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب همراه ما باشید!

بررسی کیبورد گیمینگ K100 OPX RGB Opcital  کورسیر!

طراحی کیبورد گیمینگ Corsair K100 OPX RGB Opcital!

Corsair در ساخت کیبورد گیمینگ K100 OPX RGB Optical علاوه بر طراحی ارگونومیک از طراحی حرفه ای و گیمر پسند نیز بهره برده است. کورسیر در طراحی این مدل کیبورد از کلیدهای متعددی همچون کلید چرخان و کلیدهای کنترل کننده رسانه در قسمت بالایی کیبورد استفاده کرده اند تا کاربر هنگام تماشای فیلم و گوش دادن به موسیقی بدون انجام دادن کارهای اضافی و غیر ضروری بتواند آن ها را کنترل کنند. نورپردازی RGB به صورت کاملا حرفه ای طراحی شده و زیبایی کیبورد را چندین برابر کرده است. کلید هایی که در ساخت این کیبورد استفاده شده از فاصله استانداردی برخوردار بوده و با توجه به جنس باکیفیت و مرغوبی که دارند می توانند در برابر ضربات احتمالی و یا سقوط از ارتفاع مقاومت زیادی داشته باشند. در ضمن این مدل از کیبورد دارای یک تکیه گاه مخصوص مچ دست نیز بوده و با توجه به حالت نرم مانندی که در اختیار دارد می تواند فشار وارد بر مچ ها را تا حد زیادی کاهش داده تا کاربر قادر باشد ساعت های زیادی مشغول استفاده از این کیبورد باشد. مجموع کلیدهای تعبیه شده در کیبورد گیمینگ K100 OPX RGB Optical کورسیر 110 عدد بوده و از 6 عدد کلید ماکرو نیز برخوردار است. در ضمن به منظور برقراری ارتباط با سیستم نیز از یک کابل با رابط USB 3.0 نیز استفاده شده است.

طراحی کیبورد گیمینگ Corsair K100 OPX RGB Opcital!

کلیدهای مالتی مدیا و استراحتگاه مچ دست کیبورد گیمینگ کورسیر مدل K100 OPX RGB Opcital!

از امکاناتی که شرکت کورسیر در ساخت کیبورد گیمینگ K100 OPX RGB Optical استفاده کرده می توان به استراحت گاه مچ دست اشاره کرد. این قابلیت علاوه بر جلوگیری از خستگی، تعرق و احساس درد در قسمت دست، توانسته طراحی ارگونومیکی را در این مدل کیبورد به وجود بیاورد. این قابلیت به شما این امکان را خواهد داد تا برای خلاص شدن از درد مچ دست خود آن را بر روی استراحتگاه تعبیه شده قرار دهید. در ضمن با توجه به برخورداری این مدل کیبورد از پایه این امکان را خواهید داشت تا زاویه قرارگیری کیبورد را بر حسب راحتی مچ دستانتان تنظیم کنید! شرکت Corsair به منظور دسترسی آسان و راحت به کنترل کردن صدای سیستم کاربر از 1 دکمه اختصاصی به منظور قطع کامل صدا و 1 کلید دیگر که در گوشه سمت راست کیبورد به صورت چرخان تعبیه شده استفاده کرده است. با استفاده از دکمه قطع صدا می توانید اقدام به قطع کامل صدا کرده و با استفاده از کلید چرخان نیز می توانید اقدام به کاهش و یا افزایش صدا کنید!

از دیگر کلیدهای میان بر استفاده شده در کیبورد گیمینگ K100 OPX RGB Optical کورسیر می توان به کلیدهای کنترل مالتی مدیا اشاره کرد. با استفاده از این کلیدها نیز قادر خواهید بود تا مدیای در حال پخش را به فایل قبلی/ بعدی هدایت کرده و یا اقدام به توقف و یا پخش آن بکنید! پیچ کنترل کننده چند منظوره از دیگر امکانات منحصر به فرد اضافه شده در این مدل از کیبورد شرکت کورسیر محسوب می شود. پیچ تعبیه شده در قسمت بالایی کیبورد تعبیه شده و به شما این امکان را می دهد تا با استفاده از آن اقدام به جابجایی برنامه ها، بزرگ نمایی تصاویر، تنظیم نورپردازی به صورت دلخواه و ... کنید. در ضمن با استفاده از نرم افزار اختصاصی شرکت کورسیر که با عنوان iCUE طراحی شده این امکان را خواهید داشت تا برنامه ریزی دلخواه خود را مطابق با سلیقه خود تنظیم کنید!

کلیدهای مالتی مدیا و استراحتگاه مچ دست کیبورد گیمینگ کورسیر مدل K100 OPX RGB Opcital!

کلیدهای ماکرو کیبورد گیمینگ K100 OPX RGB Optical کورسیر!

Corsair جهت به وجود آوردن راحتی بیشتر برای کاربرای کیبورد خود از کلیدهای اختصاصی ماکرو استفاده کرده است. 6 کلید اختصاصی تعبیه شده در کیبورد گیمینگ K100 OPX RGB Optical  از قابلیت برنامه ریزی برخوردار بوده و به کاربر این امکان را می دهد که بتواند با اختصاص دادن نوع عملکرد، دسترسی آسان و سریعی به آن ها داشته باشد. این قابلیت نیز می تواند پیروزی شما در رقابت های نفس گیر را بیش از پیش تضمین کند! در ضمن نرم افزار iCUE می تواند به شما در برنامه ریزی ماکروها کمک زیادی کرده تا از برنامه ریزی های پیچیده تر بهره مند شوید! شرکت کورسیر به منظور استفاده بیشتر کاربران از این کیبورد گیمینگ سریع و حرفه ای آن را سازگار با انواع ویندوز طراحی کرده است. به این ترتیب شما می توانید این مدل از کیبورد شرکت کورسیر را در انوع مختلف پلتفرم ها استفاده کرده و با هیچ چالشی روبرو نشوید.  Plug and Playاز ویژگی های مهم و مثبت این کیبورد محسوب می شود. این قابلیت شما را قادر می سازد تا بدون استفاده و نصب نرم افزار و یا سخت افزار خاصی و تنها با متصل کردن کابلUSB 3.0  به سیستم خود از انجام بازی های خود لذت برده و با هیچ چالش خاصی روبرو نشوید. در ضمن کیبورد گیمینگ K100 OPX RGB Optical دارای حافظه 8 مگابایتی نیز بوده تا کاربر قادر باشد پس از اعمال تنظیمات و برنامه ریزی هایی که بر روی کلیدهای موجود و یا نورپردازی انجام می دهد آن ها را ذخیره کند. در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که طراحان شرکت کورسیر به منظور متصل کردن ماوس و دیگر لوازم جانبی از یک درگاه USB مجزا نیز استفاده کرده است.

منبع: corsair