کیبورد گیمینگ TUF GAMING K1 RGB ایسوس یکی از حرفه ای ترین و زیباترین کیبوردهای موجود در دنیای کیبوردها محسوب شده و با توجه به مقاومت بالایی که در برابر ضربات احتمالی، سقوط از ارتفاع و پاشش آب در اختیار دارد توانسته طرفداران زیادی را به سمت خود بکشاند! محصولات برند ایسوس علاوه بر بهره مندی از کیفیت بالا و استانداردهای روز دنیا از قابلیت ها و ویژگی های متعددی نیز بهره مند بوده تا قادر باشد طرفداران و کاربران خود را تا حد زیادی راضی نگه دارد! کیبورد گیمینگ TUF GAMING K1 RGB ایسوس نیز از این قائله مستثنی نبوده و همانند دیگر محصولات تولیدی این شرکت از قابلیت ها و ویژگی های متنوع و متعددی برخوردار است. از نمونه قابلیت هایی که در ساخت این مدل از کیبورد استفاده شده می توان به سوئیچ های لمسی از نوع Tactile، تکنولوژی N-Key Rollover، نورپردازی RGB، استراحت گاه مچ دست، قابلیت شخصی سازی نورپردازی و ماکرونویسی، دارای 8 عدد کلید قابل برنامه ریزی و 19 کلید با قابلیت Anti-ghosting و ... اشاره کرد. در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر کیبورد گیمینگ TUF GAMING K1 RGB ایسوس خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مقاله با ما همراه باشید!

نقد و بررسی کیبورد گیمینگ TUF GAMING K1 RGB ایسوس!

طراحی و ساخت مانیتور ASUS TUF Gaming K1 RGB!

ظاهر شیک از ویژگی های مهم و مثبتی است که طراحان خوش ذوق شرکت ایسوس در ساخت کیبورد گیمینگ TUF GAMING K1 RGB استفاده کرده اند! ظاهر شیک این مدل کیبورد همراه با نورپردازی حرفه ای توانسته یک ترکیب گیمر پسند را به وجود بیاورد. ایسوس در طراحی این مدل کیبورد از کلیدهای متعددی همچون کلید چرخان و کلیدهای کنترل کننده رسانه در قسمت بالایی کیبورد استفاده کرده تا کاربر هنگام تماشای فیلم و گوش دادن به موسیقی بدون انجام دادن کارهای اضافی و غیر ضروری بتواند آن ها را کنترل کنند. نورپردازی RGB به صورت کاملا حرفه ای طراحی شده و زیبایی کیبورد را چندین برابر کرده است. کلید هایی که در ساخت این کیبورد مخصوص گیم با کیفیت استفاده شده از فاصله استانداردی برخوردار بوده و با توجه به جنس باکیفیت و مرغوب می تواند در برابر ضربات احتمالی و یا سقوط از ارتفاع مقاومت زیادی داشته باشد.

ابعاد 451x155x36 میلی متری فضای زیادی از میز شما اشغال نکرده و با توجه به وزن مناسب 810 گرمی که در اختیار دارد، از قابلیت حمل و نقل آسان نیز برخوردار است. این ویژگی نیز می تواند یکی از مهم ترین ویژگی های یک کیبورد برای انجام بازی های ویدئویی و دیگر کارهای روزمره باشد! در ضمن این مدل از کیبورد دارای یک تکیه گاه مخصوص مچ نیز بوده و با توجه به جنس چرم و حالت نرم مانندی که در اختیار دارد می تواند فشار وارد بر مچ ها را تا حد زیادی کاهش داده تا کاربر قادر باشد ساعت های زیادی مشغول استفاده از این کیبورد باشد. کابل استفاده شده در این کیبورد نیز از طول مناسب 1.8 متری برخوردار بوده تا آزادی عمل بیشتری به شما داده باشد. در ضمن به منظور تنظیم میزان ارتفاع نیز از پایه در زیر کیبورد استفاده شده تا میزان ارتفاع را بر حسب راحتی خود تنظیم کنید!

طراحی و ساخت مانیتور ASUS TUF Gaming K1 RGB!

نورپردازی از نوع RGB و نرم افزار Armoury Crate

شرکت ایسوس به منظور زیباسازی هر چه بیشتر در ساخت کیبورد گیمینگ TUF GAMING K1 RGB از نورپردازی حرفه ای RGB استفاده کرده است. نورپردازی اضافه شده به این مدل از کیبورد علاوه بر طراحی در زیر تمامی دکمه ها در نوارهای کناری نیز اضافه شده است. این قابلیت علاوه بر زیباسازی سیستم گیمینگ، به شما این امکان را خواهد تا هیجان و لذت بیشتری را هنگام انجام بازی تجربه کرده باشید! از ویژگی های نورپردازی اضافه شده در این مدل از کیبورد می توان به قابلیت شخصی سازی آن اشاره کرد. قابلیت شخصی سازی نورپردازی را می توانید از طریق نرم افزار Armoury Crate انجام دهید. این نرم افزار را می توان یکی از جدیدترین ابزارهایی دانست که به منظور کنترل کردن محصولات گیمینگ به صورت متمرکز و تنظیم راحت سیستم طراحی شده است. کاربر با استفاده از این نرم افزار قادر خواهد بود نورپردازی موجود را به صورت حرفه ای و تنها با چند کلیک تنظیم کرده و یا نورپردازی موجود در دیگر دستگاه های سازگار را با یکدیگر همگام سازی کنید. همگام سازی نیز به شما این امکان را می دهد تا نورپردازی سیستم گیمینگ شما از روشنایی یکپارچه برخوردار شوند! از دیگر کاربردهای موجود در نرم افزار Armoury Crate می توان به قابلیت شخصی سازی کلیدها، پروفایل ها، ضبط ماکروها و ... اشاره کرد.

نقد و بررسی کیبورد گیمینگ TUF GAMING K1 RGB ایسوس!

دارای کلیدهای مالتی مدیا و استراحتگاه مچ دست!

شرکت ASUS به منظور دسترسی آسان و راحت به کنترل کردن صدای سیستم کاربر از 1 دکمه اختصاصی به منظور قطع کامل صدا و 1 کلید دیگر که در گوشه سمت راست کیبورد به صورت چرخان تعبیه شده استفاده کرده است. با استفاده از دکمه قطع صدا می توانید اقدام به قطع کامل صدا کرده و با استفاده از کلید چرخان نیز می توانید اقدام به کاهش و یا افزایش صدا کنید! از دیگر کلیدهای میان بر استفاده شده در کیبورد گیمینگ TUF GAMING K1 RGB ایسوس می توان به کلیدهای کنترل مالتی مدیا اشاره کرد. با استفاده از این کلید های نیز قادر خواهید بود تا مدیای در حال پخش را به فایل قبلی/ بعدی هدایت کرده و یا اقدام به توقف و یا پخش آن بکنید! فناوری Anti-Ghosting از قابلیت های مهم و مثبت این مدل از کیبورد شرکت لاجیتک محسوب شده که به شما این امکان را می دهد تا بتوانید از نیاز به فشار دادن چند دکمه که در بعضی از بازی مورد استفاده قرار می گیرد بی نیاز شوید. در ضمن ایسوس در طراح این کیبورد گیمینگ دارای فناوری Anti-Ghosting از 19 عدد کلید پشتیبانی کننده از این فناوری استفاده کرده است!

نقد و بررسی کیبورد گیمینگ TUF GAMING K1 RGB ایسوس!

از امکاناتی که شرکت ایسوس در ساخت کیبورد گیمینگ TUF GAMING K1 RGB استفاده کرده می توان به استراحت گاه مچ دست اشاره کرد. این قابلیت علاوه بر جلوگیری از خستگی، تعرق و احساس درد در قسمت دست، توانسته طراحی ارگونومیکی را در این مدل کیبورد به وجود بیاورد. این قابلیت به شما این امکان را خواهد داد تا برای خلاص شدن از درد مچ دست خود آن را بر روی استراحتگاه تعبیه شده قرار دهید. در ضمن با توجه به برخورداری این مدل کیبورد از پایه این امکان را خواهید داشت تا زاویه قرارگیری کیبورد را بر حسب راحتی مچ دستانتان تنظیم کنید! از دیگر قابلیت های مثبت و مهم استفاده شده در این کیبورد نیز می توان به قابلیت مقاومت در برابر آب و رطوبت اشاره کرد. در نتیجه می توان گفت که کاربر هنگام استفاده از کیبورد گیمینگ TUF GAMING K1 RGB ایسوس بدون نگرانی بابت خراب شدن می تواند به نوشیدن مایعات خود بپردازد! در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که این مدل کیبورد از نرخ نمونه برداری 1000 هرتزی، 8 عدد کلید قابل برنامه ریزی، کابل رابط USB جهت متصل شدن به سیستم مورد نظر و حافظه داخلی به منظور ذخیره تغییرات بهره مند است!

منبع: asus