آیا تا به حال به خرید یک کیبورد گیمینگ کوچک و جمع و جور فکر کرده اید؟ اگر در منزل خود یک رایانه گیمینگ دارید، به احتمال زیاد دفعات بسیاری به این موضوع فکر کرده اید. با توجه به اندازه این صفحه کلیدها، انجام بازی ها یک امر چالش برانگیز می شود. به همین دلیل است که Razer Tartarus V2 را با Pro مقایسه کردیم، چراکه هر یک از این صفحه کلیدها تجربه گیمینگ عالی را ارائه می دهند.

ویژگی های Razer Tartarus V2  در مقابل  Razer Tartarus Pro

  • طراحی و ساخت

همانطور که می دانید، تفاوت اصلی بین کیبورد گیمینگ و کیبورد معمولی اندازه آن است. صفحه کلیدهای گیمینگ، معمولا کوچکتر و برای بازی راحت تر هستند. علاوه بر این، بر روی آنها یک استراحتگاه برای مچ دست تعبیه می ‌شود که کیفیت بازی را بهتر می کند. این در مورد مدل هایی که در این مقاله مقایسه می کنیم نیز صادق است که تکیه گاه مچ را می توان در دو حالت مختلف تنظیم کرد. شایان ذکر است که Razer Tartarus V2 و Pro هر دو از دسته های قابل جدا شدن نیز برخوردار هستند.

گفتنی است که Razer Tartarus Pro در مقایسه با Razer Tartarus V2 کمی سنگین ‌تر است. بنابراین، مدل V2 انتخاب مناسب تری است و وزن آن تنها 340 گرم است.

ویژگی های Razer Tartarus V2  در مقابل  Razer Tartarus Pro

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، هر دو کی پد طراحی یکسانی دارند و به پد شست 8 جهته، فاصله و چرخ اسکرول مجهز شده اند تا تجربه بازی شما را به سطح بالاتری ارتقا دهند. تفاوت آنها در این است که Razer Tartarus Pro در دو رنگ مشکی و سفید عرضه می شود، درحالیکه نسخه V2 فقط در رنگ مشکی عرضه می شود.

  • سوئیچ ها و کلیدها

Razer Tartarus V2 دارای سوئیچ های غشایی مکانیکی است که هنگام استفاده می توانید لمس نرم و سرعت و بازخورد آن را حس کنید و درنتیجه دستورات را سریعتر تایپ کنید. در مقابل، Razer Tartarus Pro از سوئیچ های نوری آنالوگ ساخته شده است. مزیت اصلی این فناوری این است که بسته به میزان فشار دادن یک کلید خاص، می توانید کنترل های مختلفی داشته باشید. به عنوان مثال، فشار دادن یک کلید تا نیمه منجر به پیاده روی و فشار دادن آن تا آخر منجر به دویدن کاراکتر بازی می شود. پس می توانید کلیدهایی با عملکرد دوگانه داشته باشید.

در ادامه باید بگوییم که این کیبورد های گیمینگ کوچک ریزر، دارای 32 کلید قابل برنامه ریزی هستند، به این معنی که می توانید هر یک از آنها را بر اساس نیاز خود سفارشی کنید. به عنوان مثال، به جای استفاده از دو یا سه دکمه برای انجام یک کار ساده، می توانید فقط از یک دکمه استفاده کنید.

ویژگی های Razer Tartarus V2  در مقابل  Razer Tartarus Pro

  • امکان سفارشی سازی رنگ و نورپردازی RGB

Razer Tartarus V2 و Pro دارای نور پس زمینه قابل تنظیم با 16.8 میلیون رنگ هستند که می ‌توانید تمام این رنگ ‌ها را با Razer Chroma شخصی ‌سازی کنید. برای مثال، می ‌توانید حالت ‌های نور RGB مانند Fire، Ripple، Wave، Wheel و ... را انتخاب کنید. همچنین با کمک Chroma Studio می توانید تمام این افکت ‌ها را تغییر دهید یا خودتان طراحی کنید.

  • نرم افزار

هر دو مدل Razer Tartarus V2 و Pro به Synapse مجهز هستند. Razer Synapse 3 یک ابزار پیکربندی است که به شما کمک می کند تا دستگاه های Razer خود را ارتقا دهید. و تنظیمات خود را در فضای ابری ذخیره کنید. متأسفانه، نه Razer Tartarus V2 و نه Pro حافظه داخلی ارائه نمی دهند. به همین دلیل است که باید تنظیمات پروفایل خود را در فضای ابری ذخیره کنید.

  • قیمت

از نظر قیمت نیز باید اشاره کنیم که Razer Tartarus V2 به طور قابل توجهی ارزان تر از نسخه Pro است. هر دو نسخه مشکی و سفید Razer Tartarus Pro با قیمت یکسانی عرضه می شوند.

ویژگی های Razer Tartarus V2  در مقابل  Razer Tartarus Pro

نتیجه

Razer Tartarus V2 یک صفحه کلید مقرون به صرفه و راحت با یک تکیه گاه مچ است که قابلیت جدا شدن را دارد. علاوه بر این، می توانید عملکرد بازی خود را با یک چرخ اسکرول و یک صفحه شست بهبود ببخشید.

همچنین این کی پد، دارای سوئیچ های غشایی مکانیکی است که به شما امکان می دهد از کلیدهای لمسی نرم لذت ببرید و در عین حال سرعت فوق العاده ای را تجربه کنید. با نورپردازی درخشان RGB این کی پد می توانید از نمایش نوری فوق العاده آن در حین بازی لذت ببرید.

Razer Tartarus Pro یک مدل جدیدتر است. که در دو نسخه عالی مشکی و سفید عرضه می شود. سوئیچ های نوری آنالوگ روی این صفحه کلید، سطح ورودی متفاوتی را ارائه می دهند تا هر کلید بتواند عملکردی دوگانه داشته باشد. با نرم‌افزار Razer Synapse می ‌توانید کلیدهای ماکرو مختلف را اختصاصی کنید، دکمه ‌های Rebind را ایجاد کنید و از تمام ۳۲ کلید قابل برنامه‌ ریزی استفاده کنید.

ویژگی های Razer Tartarus V2  در مقابل  Razer Tartarus Pro

اگر کلیدهای دو کاره و فعال سازی قابل تنظیم روی کلیدها ویژگی های مهمی برای شما هستند، پس Razer Tartarus Pro ارزش هزینه اضافی را دارد.

منبع: spacehop