سونی به تازگی دو ویدئو پروژکتور جدید را با مدل های VPL-PHZ61 و VPL-PHZ51 معرفی کرده است. این طور که این شرکت ادعا کرده، این دستگاه ها کوچکترین پروژکتورهای لیزری 3LCD دنیا هستند و سونی در آنها از جدیدترین تکنولوژی های خود به منظور کاهش ابعاد استفاده کرده است! سونی اعلام کرده است که این پروژکتورها دارای ابعاد تنها 422x129x338 میلی متر هستند و برای انواع سناریوها مانند مصارف خانگی، اداری، آموزشی یا حتی تبلیغاتی کاربرد دارند!

سونی کوچکترین پروژکتورهای 3LCD دنیا را معرفی کرد

این ویدئو پروژکتورهای لیزری جدید از سیگنال های ورودی 4K با نرخ 60 هرتز پشتیبانی می کنند و به یک لنز با قابلیت جابجایی 55 درصدی مجهز شده است. سونی اعلام کرده است که این لنز عریض ترین زاویه دید را نسبت به مدل های مشابه به ارمغان می آورد.

هر دو پروکتور سونی PHZ61 و PHZ51 شدت روشنایی فوق العاده ای دارند و حتی در اتاق های کاملاً روشن و پر نور نیز طراحی شفاف و درخشان را ارائه می دهد. به طور دقیق تر باید گفت که مدل VPL-PHZ61 دارای شدت روشنایی 6400 لومن (7000 لومن در مرکز تصویر) و مدل VPL-PHZ51 دارای شدت روشنایی 5200 لومن (5800 لومن در مرکز تصویر) هستند. در این دستگاه ها از تکنولوژی های Reality Text و Reality Creation استفاده شده که وضوح نمایش متن های موجود در تصویر را به طور قابل توجهی ارتقا می دهند. تنظیمات هوشمند نیز باعث می شوند تا کیفیت تصویر این پروژکتورها متناسب با شرایط اتاق تغییر کرده و بهینه شوند. به عنوان مثال ابزار Ambiance باعث می شود تا پروژکتور با استفاده از سنسور نور محیطی، شرایط نور اتاق را تشخیص داده و شدت روشنایی تصویر را بهینه کند. همچنین قابلیت Bright View تضمین می کند که حتی در محیط های روشن نیز رنگ ها با بالاترین دقت به نمایش درآیند.

سونی کوچکترین پروژکتورهای 3LCD دنیا را معرفی کرد

پروژکتورهای لیزری جدید سونی از یک سیستم فیلتراسیون جدید بهره می برند و شما را تا مدتی طولانی از تمیز کردن دستگاه بی نیاز می کند. از دیگر ابزارهای کاربردی این پروژکتورها می توان به قابلیت Auto Power ON (روشن شدن خودکار) و Auto Input Select (انتخاب اتوماتیک سیگنال ورودی) اشاره کرد. این دستگاه ها از قابلیت Auto Light Output (تنظیم خروجی نور اتوماتیک) هم بهره می برند که شدت روشنایی را به منظور کاهش توان مصرفی کم می کند.

نکته قابل توجه این است که شما می توانید تنظیمات ذخیره شده بر روی یکی از این پروژکتورها را کپی کرده و آنها را با استفاده از حافظه یو اس بی به یک دستگاه جدید از همین مدل انتقال دهید. به این ترتیب نیازی به اعمال مجدد تنظیمات از ابتدا نخواهید داشت.

سونی کوچکترین پروژکتورهای 3LCD دنیا را معرفی کرد

پروژکتورهای سونی VPL-PHZ61 و VPL-PHZ51 تا پایان سال جاری میلادی برای خرید عمومی در کشورهای آمریکای شمالی در دسترس قرار می گیرد. قیمت این پروژکتورها به ترتیب برابر با 5500 دلار و 4500 دلار اعلام شده است. باید ببینیم که میزان استقبال از «کوچکترین پروژکتورهای 3LCD دنیا» به چه میزان خواهد بود و و آیا این دستگاه ها توانایی رقابت با ویدئو پروژکتور اپسون EpiqVision EH-LS800 با نسبت پرتاب فوق العاده کوتاه و دیگر دیتا ویدئو پروژکتورهای جدید را دارد یا خیر؟ و آیا از آنها مطابق با انتظارات شرکت سونی استقبال خواهد شد یا خیر؟

منبع: notebookcheck.net