شرکت Retroid امکان پیش خرید کنسول گیمینگ دستی Pocket 3 را در اختیار کاربران قرار داده است. این کنسول که جانیشین بزرگتر کنسول Pocket 2 به حساب می آید، 4.7 اینچ سایز دارد و از لحاظ ظاهری به نینتندو سوئیچ لایت شبیه است. کنسول دستی intendo Switch lite ساخت شرکت نینتندو سوئیچ است که این شرکت علاوه بر این کنسول دستی محصولات دیگری مانند کنترلر Pro Controller نینتندو سوئیچ با قابلیت اتصال به گوشی اندرویدی را دارد. لازم به ذکر است که نحوه اتصال کنترلر Nintendo Switch Pro Controller به گوشی اندرویدی در به بخش مقالات ما موجود است و شما می توانید برای مشاهده آن به وب سایت ما مراجعه کنید.

کنسول گیمینگ دستی Retroid Pocket 3 با رنگ های متنوع و سیستم عامل اندروید 11 عرضه شد

کنسول گیمینگ Retroid Pocket 3 دارای ابعاد 184.65x81.38x24.23 میلی متر است و در مقایسه با Pocket 2 (با ابعاد 150x81x30 میلی متر) بزرگتر است. به عبارت دیگر، این کنسول دستی جدید نسبت به نسل قبلی خود عریض تر است و ارتفاع بیشتری دارد. اما ضخامت بدنه آن حدود 6 میلی متر کاهش پیدا کرده است. این نوع طراحی و تغییر در ابعاد باعث می شود تا کنسول Pocket 3 راحت تر در دست قرار گیرد و دسترسی به دکمه های R و L آن برای گیمرها سریع تر از قبل شود.

شاید بتوان کنسول Retroid Pocket 3 را یک کپی برابر اصل نینتندو سوئیچ لایت دانست. حتی جای قرارگیری دکمه های این دو کنسول نیز کاملاً به هم شبیه است. در واقع در Pocket 3 از الگوی YXAB نینتندو به جای الگوی رایج تر XYBA در چیدمان دکمه ها استفاده شده است. همچنین Retroid از طراحی رنگ نینتندو در این محصول جدید خود استفاده کرده که شامل رنگ های SNES برای دکمه های YXAB می شود.

کنسول گیمینگ دستی Retroid Pocket 3 با رنگ های متنوع و سیستم عامل اندروید 11 عرضه شد

از شباهت های این کنسول دستی با Nintendo Switch Lite که بگذریم، باید بگوییم که کنسول Pocket 3 شرکت Retroid به یک صفحه نمایش 4.7 اینچی مجهز است. صفحه نمایش این کنسول دستی از رزولوشن 1334x750 پیکسل و نسبت تصویر 16:9 برخوردار است و نرخ نوسازی تصویر 60 هرتز را ارائه می دهد. به علاوه اینکه این کنسول دستی از خروجی HDMI با رزولوشن 720p هم پشتیبانی می کند و می توان آن را به نمایشگرهای خارجی هم متصل کرد.

باید به این نکته هم اشاره کنیم که در کنسول پاکت 3 از تراشه UNISOC Tiger T310 استفاده شده که دارای یک هسته ARM Cortex-A75 با کلاک اسپید 2 گیگاهرتز، سه هسته Cortex-A55 با کلاک اسپید 1.8 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی PowerVR GE8300 با فرکانس 800 مگاهرتز است. دیگر مشخصات این کنسول دستی را باتری 4000 میلی آمپر ساعتی، یک پورت USB Type-C، یک جک هدفون 3.5 میلی متری و دو اسپیکر 2 واتی تشکیل می دهند. ضمن این که کنسول Pocket 3 شرکت Retroid به درگاه کارت حافظه TF نیز مجهز است و شما می توانید برای بالا بردن ظرفیت آن از کارت حافظه های جانبی موجود در بازار استفاده کنید.

کنسول گیمینگ دستی Retroid Pocket 3 با رنگ های متنوع و سیستم عامل اندروید 11 عرضه شد

مطابق با اعلام شرکت Retroid، کنسول گیمینگ دستی Pocket 3 به سیستم عامل اندروید 11 و لانچر اپلیکیشن سفارشی عرضه می شود. در حال حاضر این کنسول با پیکربندی 2 گیگابایت حافظه رم و 32 گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی با قیمت 119 دلار در دسترس قرار گرفته است. همچنین نسخه مجهز به 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه ذخیره سازی این کنسول با قیمت 129 دلار به فروش می رسد. عرضه هر دوی این نسخه ها از ماه آگوست آغاز شده است.

منبع: notebookcheck.net