مراسم Gamescom به تازگی برگزار شده و سونی در شب افتتاحیه آن طرفداران خود را حسابی سورپرایز کرده است! این غول ژاپنی دنیای گیمینگ، در این مراسم از کنترلر وایرلس جدید خود برای کنسول بازی پلی استیشن 5 رونمایی کرده است! این کنترلر که دوال سنس Edge نام دارد، به احتمال زیاد نسخه آپدیت شده کنترلر دوال سنس فعلی است و امکانات و قابلیت های ارتقا یافته ای نسبت به این مدل دارد.

یک سورپرایز جذاب از سونی: کنترلر جدید دوال سنس Edge برای پلی استیشن 5 معرفی شد!

همان طور که اشاره کردیم، از نام «دوال سنس Edge» می توان حدس زد که این کنترلر بازی جدید، در واقع نسخه Pro و ارتقا یافته کنترلر دوال سنس فعلی است. در واقع کنترلر DualSense یک کنترلر برای لذت بردن بیشتر از انجام بازی در کنسول PS5 بود اما این نسخه جدید در واقع از بسیار بیشتر بهبود پیدا کرده و امکانات بیشتری را در اختیار گیمرها قرار می دهد. از جمله امکانات کلیدی جدیدی که به این کنترلر اضافه شده می توان به امکان شخصی سازی دکمه ها و امکان تعویض کاپ آنها اشاره کرد. کنترلر جدید DualSense Edge تمام ویژگی های نسخه اورجینال دوال سنس در زمینه برقراری اتصال وایرلس با کنسول را دارد و ارتباطی پایدار، بدون تأخیر و با کیفیت را با پلی استیشن 5 برقرار می کند.

از دیگر قابلیت های کنترلر دوال سنس اج می توان به میکروفون داخلی، دکمه های حرکتی، تریگرهای تطبیق پذیر و پدهای لمسی اشاره کرد. این کنترلر علاوه بر اتصال وایرلس، از اتصال کابلی نیز پشتیبانی می کند و همراه با آن یک کابل USB-C با روکش بافته شده ارائه می شود.

یک سورپرایز جذاب از سونی: کنترلر جدید دوال سنس Edge برای پلی استیشن 5 معرفی شد!

اصلی ترین و مهم ترین به روز رسانی کنترلر دوال سنس اج را می توان به قابلیت شخصی سازی دکمه های آن مربوط دانست. اکنون کاربران می توانند تک تک بخش های کنترلر PS5 خود را به دلخواه خود تنظیم کنند و هر یک از دکمه ها را به ورودی های خاصی تخصیص دهند. همچنین امکان تنظیم میزان حساسیت عملکرد کنترلر متناسب با ژانر بازی وجود دارد.

نکته جالب دیگر در این رابطه این است که کاربران این امکان را دارند تا چند پروفایل مختلف برای کنترلر DualSense Edge ایجاد کنند. هر پروفایل شامل یک سری تنظیمات مختلف برای دکمه ها است که توسط کاربر تعیین شده است. به این ترتیب اگر از کنترلر به صورت اشتراکی با دوستان یا اعضای خانواده خود استفاده می کنید، می توانید برای هر یک از افراد یک پروفایل ایجاد کرده و خیلی سریع بین آنها سوئیچ کنید. به این ترتیب در هر بار استفاده از کنترلر، نیازی به اعمال تنظیمات بر روی آن از ابتدا وجود ندارد و می توانید سریع تر به سراغ بازی بروید!

یک سورپرایز جذاب از سونی: کنترلر جدید دوال سنس Edge برای پلی استیشن 5 معرفی شد!

از دیگر مزایای کاربردی کنترلر دوال سنس Edge باید به ماژولار بودن آن اشاره کنیم که به کاربران اجازه می دهد تا کاپ دکمه ها را به دلخواه خود عوض کنند و احساس راحتی بیشتری در هنگام بازی داشته باشند.

این خبرها می تواند گیمرهای حرفه ای و طرافداران پلی استیشن 5 را حسابی هیجان زده کند! البته سونی به این موضوع اشاره نکرده که کنترلر جدید دوال سنس Edge از چه زمانی به بازار عرضه می شود و چه قیمتی خواهد داشت. پس به نظر می رسد برای در دست گرفتن این کنترلر در هنگام بازی با PS5 باید مدتی را منتظر بمانید! در پایان لازم به ذکر است که چنانچه شما از طرفداران بازی با کامپیوتر هستید و چنانچه از کاربران نسل فعلی کنترلر DualSense هستید در بخش مقالات ما می توانید با نحوه اتصال کنترلر DualSense کنسول پلی استیشن 5 به کامپیوتر رومیزی ویندوزی آشنا شوید.

منبع: gizmochina