بعد از اینکه لنوو کروم بوک Duet اصلی را به بازار عرضه کرد، این دستگاه در میان مردم بسیار خوش درخشید و با استقبال بی نظیری روبرو شد و به یکی از بهترین کروم بوک های سال 2021 تبدیل شد. اما موضوع اصلی این بود که آیا لنوو می تواند در حالی که بازار این کروم بوک داغ است نسل های بعدی آن را هم عرضه کند یا خیر؟ با این وجود، اگر به خاطر قیمت و قرارداد نامگذاری تقریبا مشابه این دو کروم بوک نبود، شاید حتی نمی دانستید که اکنون Chromebook Duet 3 جانشین Duet اصلی شده است.

Lenovo IdeaPad Chromebook Duet 3 در مقابل Chromebook Duet: آیا لازم است کروم بوک قدیمی تر را کنار بگذارید و از کروم بوک جدیدتر استقبال کنید؟

با این حال، در این بخش می خواهیم بررسی کنیم که این دو تبلت با سیستم عامل کروم چگونه در مقابل یکدیگر قرار می گیرند و آیا لازم است که نسخه پایه را به نسخه جدیدتر ارتقا داد؟ پس تا پایان با ما همراه باشید.

مقایسه Chromebook Duet 3 و Chromebook Duet:

Lenovo در ساخت Chromebook Duet 3، تقریبا همه ویژگی های آن را ساده نگه داشته است. این شرکت، در بسته بندی کروم بوک جدید نیز، همچنان یک صفحه کلید جداشدنی و کاور پایه قرار می دهد که دیدن آن قطعا عالی است! همچنین دارای یک آداپتور USB-C به 3.5 میلی متری است و برای کسانی مناسب است که هنوز ترجیح می دهند با استفاده از هدفون سیمی به محتوا گوش دهند، زیرا این دستگاه هنوز هم فاقد جک هدفون داخلی است.

مسلماً بزرگترین تغییر Chromebook Duet 3 نسبت به Duet اصلی مربوط به پورت های اتصال می شود. در واقع یکی از شکایات اصلی Chromebook Duet، گنجاندن تنها یک پورت USB-C در آن بود. اگر این دستگاه جزو بهترین تبلت ‌های اندرویدی بود، این امر می توانست یک اتفاق رایج باشد، اما در واقع این دستگاه یک تبلت با سیستم عامل کروم است، با این حال امیدواری زیادی وجود داشت که در آن یک پورت اضافی لحاظ شود.

Lenovo IdeaPad Chromebook Duet 3 در مقابل Chromebook Duet: آیا لازم است کروم بوک قدیمی تر را کنار بگذارید و از کروم بوک جدیدتر استقبال کنید؟

اما این موضوع در Chromebook Duet 3 تغییر کرد و اکنون مجهز به درگاه USB-C در دو طرف خود شده است.

علاوه بر تغییر در پورت های اتصال، نمایشگر Chromebook Duet 3 نیز تغییر کرده است. Chromebook Duet به لطف پنل 10.1 اینچی FHD+ خود، به عنوان یکی از قابل حمل ترین کروم بوک های موجود شناخته می شود. درحالیکه صفحه نمایش کروم بوک جدید به اندازه 10.9 اینچ با رزولوشن 2K (2000x1200) پیکسل ارتقا یافته و در عین حال از پنل IPS بهره می برد. با این حال، در این صفحه نمایش بزرگتر از مشاهده فیلم‌ ها و برنامه ‌های تلویزیونی مورد علاقه‌ تان گرفته تا بهترین بازی ‌های اندرویدی، همه چیز بهتر به نظر می رسد.

البته بزرگتر شدن نمایشگر Duet 3، به این معنی است که وزن آن سنگین تر شده است، اما، هنوز هم در دست گرفتن و استفاده از آن بدون صفحه کلید قابل جدا شدن بسیار راحت است.

موضوع دیگری که باعث شده است Chromebook Duet 3 نسبت به Duet اصلی در آن برتری داشته باشد، عمر باتری و عملکرد آن است. Duet 3 از تراشه Snapdragon 7c Gen 2 پشتیبانی می ‌کند و تا 12 ساعت عمر باتری دارد که از عمر باتری Duet اصلی 2 ساعت بیشتر است. همچنین گفتنی است که Snapdragon 7c Gen 2 عملکرد بسیار بهتری نسبت به MediaTek Helio P60T که در کروم بوک Duet اصلی یافت می شود، دارد و می تواند بسیاری از کارهایی را که می خواهید در طول روز انجام دهید به راحتی انجام دهد. اگرچه، تراشه این تبلت به اندازه تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 که در گلکسی تب اس 8 یافت می شود، قدرتمند نیست، اما همچنان قدرت زیادی را ارائه می دهد.

Lenovo IdeaPad Chromebook Duet 3 در مقابل Chromebook Duet: آیا لازم است کروم بوک قدیمی تر را کنار بگذارید و از کروم بوک جدیدتر استقبال کنید؟

نقطه ضعف کرم بوک جدید این است که همانند نسخه قبلی خود با 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه eMMC عرضه می شود که تجربه لذت ‌بخشی نخواهد بود.

آیا ممکن است تبلت OG Duet از کروم بوک Duet 3 2022 و کروم بوک Duet بهتر باشد؟

یکی از بزرگترین مزایای داشتن و استفاده از تبلت مجهز به سیستم عامل کروم، استفاده از قلم، یا مهمتر از آن، یکی از بهترین خودکارهای USI است. تبلت OG Duet با این قلم بسیار عالی عمل می کند، زیرا از استاندارد USI 1.0 پشتیبانی می کند، به این معنی که در آن تقریباً می توانید از هر قلم USI استفاده کنید.

متأسفانه، نمی توان همین موضوع را برای Duet 3 گفت. زیرا Duet 3 اولین دستگاهی است که از استاندارد USI 2.0 پشتیبانی می کند. با این حال، مشکل اینجاست که با وجود استفاده از USI 2.0، با قلم‌ های USI 1.0 سازگار نیست. البته انتظار داریم که قلم ‌های USI 2.0 در آینده ای نزدیک در دسترس قرار گیرند.

منبع: androidcentral