شرکت های زیادی همچون شرکت ZOTAC مشغول طراحی و تولید انواع مختلف کارت گرافیک همراه با ویژگی و قابلیت های فراوان هستند. این شرکت در سال 2006 شروع به کار کرده و هم اکنون نیز مشغول تولید انواع مختلف کارت گرافیک های قدرتمند است. این شرکت به تازگی موفق به طراحی سری جدید کارت گرافیک های خود شده تا همانند دیگر شرکت های قدرتمند و مشهور بتواند طرفداران خود را راضی نگه دارد! کارت گرافیک Gaming GeForce RTX 4090 Trinity OC یکی از جدید ترین کارت گرافیک های تولید شده توسط شرکت زوتاک محسوب می شود! این مدل کارت گرافیک با توجه به قدرت و امکانات متعددی که در اختیار دارد می تواند بهترین گزینه برای گیمرهای حرفه ای باشد تا با استفاده از آن برای اجرای بازی های سنگین گرافیکی با هیچ چالشی روبرو نشوند! این مدل کارت گرافیک از قابلیت های مهمی همچون حافظه پر سرعت 24 گیگابایتی از نوع GDDR6X، نسل 4 هسته های تنسور و نسل 3 هسته های RT، سیستم خنک کنندگی پیشرفته، نورپردازی Spectra 2.0 و ... بهره مند است! در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر کارت گرافیک Gaming GeForce RTX 4090 Trinity OC زوتاک خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

Gaming GeForce RTX 4090 Trinity OC، جدیدترین و قدرتمندترین کارت گرافیک زوتاک!

کارت گرافیک Gaming GeForce RTX 4090 Trinity OC زوتاک با قابلیت پشتیبانی از 4 مانیتور و سیستم خنک کنندگی بی نظیر!

از ویژگی ها و امکاناتی که در طراحی و ساخت این کارت گرافیک مناسب اجرای بازی های روز استفاده شده می توان به پورت های تعبیه شده و قابلیت پشتیبانی از چندین مانیتور اشاره کرد. پورت های ارتباطی کارت گرافیک Gaming GeForce RTX 4090 Trinity OC زوتاک شامل 3 پورت DisplayPort 1.4a  و یک پورت HDMI می شود. بنابراین شما می توانید با استفاده از این کارت گرافیک از 4 مانیتور به صورت هم زمان بر روی کامپیوتر خود بهره ببرید. این ویژگی به خصوص برای گیمرهای حرفه ای کارایی بالایی دارد و فضای مانور بیشتری را در اختیار آنها قرار می دهد! لازم به ذکر است که این کارت گرافیک گیمینگ زوتاک دارای قابلیت پشتیبانی از 4 مانیتور بوده و از رزولوشن حداکثر 7680x4320 پیکسل پشتیبانی می کند و قادر است تصاویری با وضوح Full HD، 4K و 8K را به شما ارائه دهد. ضمن اینکه این کارت گرافیک از باس حافظه 384 بیت و فرکانس حافظه 21 گیگابیت بر ثانیه بهره می برد. به این ترتیب هیچ گونه مشکلی برای اجرای پردازش های گرافیکی سنگین و اجرای بازی های روز با آن نخواهید داشت.

کارت گرافیک Gaming GeForce RTX 4090 Trinity OC زوتاک با قابلیت پشتیبانی از 4 مانیتور و سیستم خنک کنندگی بی نظیر!

شرکت زوتاک جهت محافظت از قطعات داخلی و جلوگیری از افت عملکرد کارت گرافیک از سیستم خنک کننده بهینه سازی شده استفاده کرده است. سیستم خنک کننده تعبیه شده در کارت گرافیک Gaming GeForce RTX 4090 Trinity OC زوتاک از نوع IceStorm 2.0 بوده و با توجه به قدرتی که در اختیار دارد می تواند از داغ شدن پردازنده گرافیکی و آسیب رسیدن به قطعات داخلی جلوگیری کند. از دیگر ویژگی های سیستم خنک کننده تعبیه شده در این مدل کارت گرافیک نیز می توان به فن های پرسرعت اشاره کرد. این مدل کارت گرافیک با توجه به 3 فن پرقدرتی که در اختیار دارد می تواند از پس سنگین ترین پردازش ها نیز بر بیاید! فن های تعبیه شده در کارت گرافیک Gaming GeForce RTX 4090 Trinity OC مجهز به فناوری FREEZE Fan Stop نیز هستند تا قادر باشند هنگام استفاده نکردن و یا استفاده سبک از پردازنده گرافیکی، از چرخش فن ها جلوگیری کرده باشد. این ویژگی علاوه بر بی سر و صدا شدن باعث کاهش قابل ملاحظه انرژی و استهلاک نیز خواهد شد! در ضمن کاربر با استفاده از نرم افزار FireStorm قادر خواهد بود تسلط کامل نسبت به عملکرد فن ها داشته و قادر به کنترل جداگانه هر یک از آن ها به صورت دستی باشد!

فناوری های کاربردی و نورپردازی کارت گرافیک zotac gaming geforce rtx 4090 trinity oc!

کارت گرافیک Gaming GeForce RTX 4090 Trinity OC با توجه به گرافیک فوق العاده ای که در اختیار دارد می تواند پخش زنده روان و بدون لگ را برای شما به ارمغان بیاورد. این ویژگی به شما این امکان را خواهد داد تا بتوانید یک استریم روان و کاملا حرفه ای داشته باشید. در ضمن این مدل از کارت گرافیک با برخورداری از ترکیب رمزگشایی و رمزگذاری نسل بعد می تواند تمامی ویدئوهای شما را با بهترین جزئیات به نمایش بگذارد.  از دیگر ویژگی هایی که باعث بالا رفتن کیفیت هر چه بیشتر تصاویر ارائه شده توسط کارت گرافیک می شود نیز می توان به پشتیبانی از شتاب دهنده DLSS 3.0 مجهز به هوش مصنوعی اشاره کرد. این ویژگی را می توان یکی از روش های فوق پیشرفته محسوب کرد که به منظور رندر گرفتن به کمک هوش مصنوعی مورد استفاده قرار می گیرد. DLSS 3.0 با استفاده از نسل چهارم هسته های Tensor اقدام به کاهش دادن نرخ فریم بدون از دست دادن کیفیت تصاویر کرده و به کاربر این امکان می دهد تا بتواند از بالاترین تنظیمات گرافیکی استفاده کند!

فناوری های کاربردی و نورپردازی کارت گرافیک zotac gaming geforce rtx 4090 trinity oc!

نورپردازی نیز از دیگر ویژگی های مثبتی است که در طراحی کارت گرافیک Gaming GeForce RTX 4090 Trinity OC مورد استفاده قرار گرفته است. نورپردازی استفاده شده در این مدل کارت گرافیک از نوع RGB بوده و در 5 نقطه از بدنه آن تعبیه شده است. با توجه به قابلیت شخصی سازی که در اختیار دارد این امکان را به شما می دهد تا با انتخاب افکت ها و طیف گسترده رنگ ها اقدام به شخصی سازی کنید! در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که این مدل از کارت گرافیک دارای ابعادی برابر با 356.1x150.1x71.4 میلی متر، قابلیت پشتیبانی از سیستم عامل ویندوز 10 و 11، دارای طراحی 3.5 اسلات و حافظه 24 گیگابایتی از نوع GDDR6X است!

منبع: zotac