شرکت های زیادی همچون شرکت ZOTAC مشغول طراحی و تولید انواع مختلف کارت گرافیک همراه با ویژگی و قابلیت های فراوان هستند. این شرکت در سال 2006 شروع به کار کرده و هم اکنون نیز مشغول تولید انواع مختلف کارت گرافیک های قدرتمند است. از برترین و محبوب ترین محصولات تولیدی این شرکت می توان به کارت گرافیک گیمینگ مدل RTX 3070 Ti Trinity 8GB اشاره کرد. این مدل کارت گرافیک با توجه به برخورداری از قابلیت ها و ویژگی هایی همچون پشتیبانی از فناوری های متعدد مانند Ray Tracing، DLSS و FREEZE Fan Stop، سیستم خنک کنندگی پیشرفته و قدرتمند، حافظه 8 گیگابایتی از نوع GDDR6X و ... این امکان را به شما خواهد داد تا برای اجرای برنامه ها و بازی های سنگین اقدام کرده و بدون هیچ مشکلی آن ها را اجرا کنید. در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر کارت گرافیک گیمینگ مدلRTX 3070 Ti Trinity 8GB زوتاک خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

آشنایی کامل با کارت گرافیک گیمینگ RTX 3070 Ti Trinity 8GB زوتاک!

ساخته شده بر اساس معماری Ampere انویدیا و سیستم خنک کنندگی قدرتمند!

شرکت زوتاک در ساخت کارت گرافیک گیمینگ مدل RTX 3070 Ti Trinity 8GB از جدیدترین سیستم و پیشرفته ترین قطعات استفاده کرده است. قلب تپنده این مدل کارت گرافیک توسط شرکت انویدیا و بر اساس معماری پیشرفته Ampere، نسل سوم هسته های Tensor و نسل دوم هسته های Ray Tracing طراحی شده است. فناوری DLSS از ویژگی های موجود در این مدل کارت گرافیک محسوب می شود. این فناوری با بهبود دادن تصاویر می تواند باعث افزایش چشم گیر فریم ریت آن ها شود. از دیگر ویژگی هایی که در ساخت کارت گرافیک گیمینگ مدل RTX 3070 Ti Trinity 8GB زوتاک استفاده شده می توان به قابلیت پشتیبانی از آخرین نسخهDirectX12  اشاره کرد. پشتیبانی از دایرکت ایکس 12 را می توان یکی از ویژگی های پیشرفته این کارت گرافیک محسوب کرد که به شما این امکان را خواهد داد تا از قابلیت ردیابی اشعه، سایه زنی با نرخ متغیر، سریع تر شدن فریم ریت و اضافه شدن جلوه های بصری خارق العاده در بازی بهره مند شوید! رهگیری پرتو از تکنولوژی های کاربردی استفاده شده در این مدل کارت گرافیک محسوب می شود. رهگیری پرتو از بنیادی ترین عناصری است که باعث می شود تا کاربر هنگام انجام بازی از گرافیک سطح بالا برخوردار شده و از بازی کردن لذت ببرد! شرکت زوتاک از این تکنولوژی در کارت گرافیک گیمینگ مدل RTX 3070 Ti Trinity 8GB  بهره برده تا قادر به فراهم کردن رندرینگ باورپذیر و کاملا طبیعی و شبیه سازی رفتار فیزیکی نور باشد. از دیگر ویژگی های این فناوری نیز می توان به قابلیت نزدیک کردن جلوه های بصری و محیط انواع بازی ها اشاره کرد.

شرکت زوتاک جهت محافظت از قطعات داخلی و جلوگیری از افت عملکرد این کارت گرافیک گیمینگ دارای فناوری DirectX12 و DLSS زوتاک از سیستم خنک کننده بهینه سازی شده استفاده کرده است. سیستم خنک کننده تعبیه شده در کارت گرافیک گیمینگ مدلRTX 3070 Ti Trinity 8GB زوتاک از نوع IceStorm 2.0 بوده و با توجه به قدرتی که در اختیار دارد می تواند از داغ شدن پردازنده گرافیکی و آسیب رسیدن به قطعات داخلی جلوگیری کند. از دیگر ویژگی های سیستم خنک کننده تعبیه شده در این مدل کارت گرافیک نیز می توان به فن های پرسرعت اشاره کرد. فن های استفاده شده در این مدل کارت گرافیک از طراحی 11 پره ای و قوس دار برخوردار بوده و با توجه به قدرت و سرعتی که در اختیار دارند قادر هستند جریان هوای مناسبی را به داخل کارت گرافیک هدایت کنند.

ساخته شده بر اساس معماری Ampere انویدیا و سیستم خنک کنندگی قدرتمند!

فن های تعبیه شده در این مدل از کارت گرافیک مجهز به فناوری FREEZE Fan Stop نیز هستند تا قادر باشند هنگام استفاده نکردن و یا استفاده سبک از پردازنده گرافیکی، از چرخش فن ها جلوگیری کرده باشد. این ویژگی علاوه بر بی سر و صدا شدن با عث کاهش قابل ملاحضه انرژی و استهلاک نیز خواهد شد! در ضمن کاربر با استفاده از نرم افزار FireStorm قادر خواهد بود تسلط کامل نسبت به عملکرد فن ها داشته و قادر به کنترل جداگانه هر یک از آن ها به صورت دستی باشد! لازم به ذکر است که شرکت زوتاک جهت آسان سازی عمل خنک سازی در کارت گرافیک گیمینگ مدل RTX 3070 Ti Trinity 8GB، مسیرهای زیادی برای خروج هوای گرم تعبیه شده است. هیت سینک Fin-Stack یکی دیگر از ویژگی های خنک کنندگی است که طراحان شرکت زوتاک در ساخت این مدل کارت گرافیک از آن استفاده کرده است. در ضمن این  هیت سینک از 3 بخش تشکیل شده و به دلیل بهره مندی از 6 هیت پایپ مسی قادر به هدایت کردن بهتر حرارت است!

دارای نورپردازی پویای ARGB و قابلیت پشتیبانی از 4 مانیتور!

کارت گرافیک گیمینگ مدل RTX 3070 Ti Trinity 8GB زوتاک دارای نوپردازی نیز بوده و می تواند جلوه زیبایی به سیستم گیمینگ شما بدهد! نورپردازی استفاده شده در این مدل کارت گرافیک از نوع ARGB بوده با توجه به برخورداری از ابزار Spectra 2.0 این امکان را خواهید داشت تا نوع نورپردازی کارت گرافیک را شخصی سازی کرده و الگوهای نورپردازی مد نظر خود را به اجرا در بیاورید! از دیگر ویژگی های این ابزار می توان به قابلیت تعیین کردن رنگ و الگوی نوری خاص برای هر یک از ناحیه های نورپردازی اشاره کرد. نرم افزار ZOTAC Gaming FireStorm نیز از دیگر ابزارهایی است که به منظور تغییر نوع نورپردازی اضافه شده است. این نرم افزار به کاربر این امکان را خواهد داد تا پس از نصب بر روی سیستم خود قادر به پیکربندی به کمک هوش مصنوعی و تنظیم نورپردازی شده و می تواند اطلاعات مربوط به وضعیت سخت افزار را مشاهده کرده و زیر نظر بگیرد! الگوهای نورپردازی از پیش تعریف شده این نرم افزار شامل Path، Slide، Duet و Rainbow می شود.

آشنایی کامل با کارت گرافیک گیمینگ RTX 3070 Ti Trinity 8GB زوتاک!

پورت های ارتباطی کارت گرافیک گیمینگ مدل RTX 3070 Ti Trinity 8GB زوتاک شامل 3 پورت DisplayPort 1.4a  و یک پورت HDMI می شود. بنابراین شما می توانید با استفاده از این کارت گرافیک از 4 مانیتور به صورت هم زمان بر روی کامپیوتر خود بهره ببرید. این ویژگی به خصوص برای گیمرهای حرفه ای کارایی بالایی دارد و فضای مانور بیشتری را در اختیار آنها قرار می دهد! لازم به ذکر است که کارت گرافیک گیمینگ مدلRTX 3070 Ti Trinity 8GB زوتاک از رزولوشن حداکثر 4320x7680 پیکسل پشتیبانی می کند و قادر است تصاویری با وضوح Full HD، 4K و 8K را به شما ارائه دهد. ضمن اینکه این کارت گرافیک از باس حافظه 256 بیت و فرکانس حافظه 19 گیگابیت بر ثانیه بهره می برد. به این ترتیب هیچ گونه مشکلی برای اجرای پردازش های گرافیکی سنگین و اجرای بازی های روز با آن نخواهید داشت. در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که این مدل کارت گرافیک قابلیت پشتیبانی از واقعیت مجازی، Physx، G-Sync و HDCP را داشته و از توان مصرفی برابر با 290 وات نیز بهره می برد. در پاپان باید به این نکته نیز اشاره کنیم که شما می توانید برای شناخت سایر کارت های گرافیک های گیمینگ زوتاک مانند کارت گرافیک Zotac Gaming GeForce RTX 2060 6GB نیز از قسمت مقالات وب سایت ایده برتر پارسیان اقدام نمایید.

منبع: zotac