از نمونه کارت گرافیک هایی که به منظور اجرای بازی های روز دنیا و نرم افزارهای سنگین تولید شده اند می توان به کارت گرافیک قدرتمند GeForce RTX 3080 10GB XLR8 Gaming REVEL EPIC-X RGB LHR اشاره کرد. این مدل کارت گرافیک توسط شرکت معتبر PNY طراحی و جهت رفع نیاز کاربران و گیمرهای حرفه ای ساخته شده است! گیمرهای حرفه ای با استفاده از این کارت گرافیک قادر خواهند بود بازی های جدید و سنگین خود را با رزولوشن 8K و 4K اجرا کنند! شرکت PNY این مدل از کارت گرافیک خود را بر اساس معماری NVIDIA Ampere ساخته و با توجه به بهره مندی از 68 هسته RT نسل دو و 272 هسته تنسور می تواند عملکردی حرفه ای را در هنگام اجرای بازی ها و نرم افزارهای سنگین و حتی استریم به ارمغان بیاورد! سیستم خنک کنندگی قدرتمند، فناوری های کاربردی و رابط حرفه ای تنها بخشی از قابلیت های استفاده شده در این مدل کارت گرافیک محسوب می شود. در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر کارت گرافیک GeForce RTX 3080 10GB XLR8 Gaming REVEL EPIC-X RGB LHR خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

کارت گرافیک GeForce RTX 3080 10GB XLR8 Gaming REVEL EPIC-X RGB LHR پی ان وای، آماده برای اجرای بازی های روز دنیا!

طراحی ظاهری و سیستم خنک کنندگی قدرتمند کارت گرافیک PNY GeForce RTX 3080 10GB XLR8 Gaming REVEL EPIC-X RGB LHR!

شرکت PNY در طراحی و ساخت کارت گرافیک قدرتمند GeForce RTX 3080 10GB XLR8 Gaming REVEL EPIC-X RGB LHR از سیستم خنک کنندگی قدرتمند بهره برده است! این سیستم از 3 عدد فن پرقدرت از نوع LHR برخوردار بوده و در اندازه ای برابر با 80 میلی متر به همراه هیت سینک ساخته شده از جنس آلومینیوم تشکیل شده و با توجه به مجهز بودن به ضخامتی برابر با 3 اسلات می تواند حرارت تولید شده را در کم ترین زمان ممکن از داخل کارت گرافیک خارج کند! از نمونه ویژگی فن های تعبیه شده در این کارت گرافیک PNY می توان به قابلیت 0 dB اشاره کرد. این قابلیت باعث می شود تا فن های موجود در هنگام پردازش های سبک و بلا استفاده ماندن خاموش شوند! از ویژگی های سیستم خنک کنندگی نیز می توان به ابعاد آن اشاره کرده که نسبت به مدار چاپی استفاده شده در کارت گرافیک بزرگتر است! این ویژگی باعث می شود تا حرارت ایجاد شده در داخل کارت گرافیک از میان منفذهای موجود در بک پلیت کارت گرافیک خارج شوند!

در ضمن بک پلیت تعبیه شده در قسمت پشتی از جنس پلاستیک باکیفیت بوده و به منظور محافظت کردن از کارت گرافیک به هنگام جابجایی اضافه شده است! در نتیجه می توان گفت که با توجه به قدرت بالای سیستم خنک کنندگی استفاده شده در کارت گرافیک قدرتمند GeForce RTX 3080 10GB XLR8 Gaming REVEL EPIC-X RGB LHR پی ان وای می توانید بدون نگرانی بابت خرابی قطعات داخلی اقدام به اجرای بازی های خود کنید! نورپردازی نیز از دیگر ویژگی های مثبتی است که در طراحی این مدل کارت گرافیک مورد استفاده قرار گرفته است. نورپردازی استفاده شده در این مدل کارت گرافیک از نوع RGB بوده و با توجه به قابلیت شخصی سازی که در اختیار دارد این امکان را به شما می دهد تا با انتخاب افکت ها و طیف گسترده رنگ ها اقدام به شخصی سازی کنید. در ضمن شرکت PNY نورپردازی اضافه شده را بر روی محفظه و در اطراف فن مرکزی تعبیه کرده است!

طراحی ظاهری و سیستم خنک کنندگی قدرتمند کارت گرافیک PNY GeForce RTX 3080 10GB XLR8 Gaming REVEL EPIC-X RGB LHR!

درگاه های خروجی و فناوری های کاربردی کارت گرافیک پی ان وای PNY GeForce RTX 3080 10GB XLR8 Gaming REVEL EPIC-X RGB LHR!

کارت گرافیک قدرتمند GeForce RTX 3080 10GB XLR8 Gaming REVEL EPIC-X RGB LHR با توجه به گرافیک فوق العاده ای که در اختیار دارد می تواند پخش زنده روان و بدون لگ را برای شما به ارمغان بیاورد. این ویژگی به شما این امکان را خواهد داد تا بتوانید یک استریم روان و کاملا حرفه ای داشته باشید. شرکت PNY به فکر گیمرهای حرفه ای که به صورت آنلاین اقدام به انجام بازی های خود می کنند نیز بوده و با اضافه کردن ویژگی Nvidia Reflex توانسته تا حد زیادی نیاز آن ها را برطرف کند. فناوری DLSS از ویژگی های موجود در این مدل کارت گرافیک محسوب می شود. این فناوری با بهبود دادن تصاویر می تواند باعث افزایش چشم گیر فریم ریت آن ها شود. از دیگر فناوری های استفاده شده در این مدل کارت گرافیک نیز می توان به NVIDIA GeForce Experience، NVIDIA G-SYNC، NVIDIA GPU Boost و Ray Tracing اشاره کرد. فناوری NVIDIA G-SYNC وظیفه ارائه تصاویر روان همراه با نرخ به روز رسانی بالا را بر عهده داشته و به کاربر این امکان را می دهد بدون کوچک ترین پارگی و یا سکته تصویر مشغول انجام بازی های ویدئویی خود باشند! فناوری GPU Boost نیز به منظور نظارت بر سرعت فن های تعبیه شده، میزان دما، فرکانس و ... از طریق نرم افزار اختصاصی VelocityX اضافه شده تا کاربر از نوع عملکرد کارت گرافیک مطلع شوند! Ray Tracing نیز از بنیادی ترین عناصری است که باعث می شود تا کاربر هنگام انجام بازی از گرافیک سطح بالا برخوردار شده و از بازی کردن لذت ببرد!

پورت های متعدد از مهم ترین امکانات موجود در کارت گرافیک قدرتمند GeForce RTX 3080 10GB XLR8 Gaming REVEL EPIC-X RGB LHR پی ان وای محسوب می شود. پورت های تعبیه شده در این مدل کارت گرافیک شامل 1 عدد پورت HDMI 2.1 و 3 عدد پورت DisplayPort 1.4a می شود. کاربر با استفاده از پورت های تعبیه شده قادر خواهد بود از حداکثر 4 مانیتور به صورت همزمان خروجی تصویر بگیرد! لازم به ذکر است که این مدل کارت گرافیک از رزولوشن حداکثر 7680x4320 پیکسل پشتیبانی می کند و قادر است تصاویری با وضوح Full HD، 4K و 8K را به شما ارائه دهد. در ضمن با توجه به برخورداری از این ویژگی می تواند بهترین و مناسب ترین گزینه برای استودیوها، ادیتورها و گیمرها باشد.

درگاه های خروجی و فناوری های کاربردی کارت گرافیک پی ان وای PNY GeForce RTX 3080 10GB XLR8 Gaming REVEL EPIC-X RGB LHR!

کارت گرافیک قدرتمند پی ان وای GeForce RTX 3080 10GB XLR8 Gaming REVEL EPIC-X RGB LHR با معماری NVIDIA Ampere

شرکت PNY در ساخت کارت گرافیک قدرتمند GeForce RTX 3080 10GB XLR8 Gaming REVEL EPIC-X RGB LHR از جدیدترین سیستم و پیشرفته ترین قطعات استفاده کرده است. قلب تپنده این مدل کارت گرافیک توسط شرکت انویدیا و بر اساس معماری پیشرفته Ampere، نسل سوم هسته های Tensor و نسل دوم هسته های Ray Tracing طراحی شده است. از دیگر ویژگی هایی که در ساخت این مدل کارت گرافیک گیمینگ و قدرتمند استفاده شده می توان به قابلیت پشتیبانی از نسخه DirectX12 Ultimate کرد. پشتیبانی از دایرکت ایکس 12 اولتیمت را می توان یکی از ویژگی های پیشرفته این کارت گرافیک محسوب کرد که به شما این امکان را خواهد داد تا از قابلیت ردیابی اشعه، سایه زنی با نرخ متغیر، سریع تر شدن فریم ریت و اضافه شدن جلوه های بصری خارق العاده در بازی بهره مند شوید! در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که کارت گرافیک قدرتمند GeForce RTX 3080 10GB XLR8 Gaming REVEL EPIC-X RGB LHR پی ان وای از تکنولوژی ساخت 8 نانومتری، 8704 واحد هسته CUDA، حافظه 10 گیگابایتی از نوع GDDR6X، قابلیت پشتیبانی از HDCP 2.3، 2 عدد تغذیه 8 پین و توان مصرفی 320 وات بهره مند است.

منبع: pny