از نمونه کارت گرافیک های قدرتمندی که می تواند تمامی نیازهای شما را برای دست یابی به سیستم پرقدرت رفع کند می توان به کارت گرافیک گیمینگ TUF GAMING RTX 3080 TI 12G ایسوس اشاره کرد. این مدل کارت گرافیک با توجه به قابلیت هایی که در اختیار دارد جزو برترین و بهترین کارت گرافیک های موجود در بازار محسوب می شود. ایسوس با طراحی و ساخت این مدل از کارت گرافیک توانسته طرفداران و کاربران خود را بیش از پیش راضی نگه دارد. از قابلیت ها و ویژگی هایی که ایسوس در طراحی این مدل از کارت گرافیک خود استفاده کرده می توان به سیستم خنک کنندگی قدرتمند، نورپردازی RGB با قابلیت شخصی سازی و همگام سازی با سایر قطعات، ساخته شده بر اساس معماری Nvidia Ampere، فناوری های متعدد، برخورداری از حافظه 12 گیگابایتی از نوع GDDR6X، پورت های کاربردی و ... اشاره کرد. در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر کارت گرافیک گیمینگ TUF GAMING RTX 3080 TI 12G ایسوس خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مقاله با ما همراه باشید!

تامین قدرت سیستم حرفه ای با کارت گرافیک TUF GAMING RTX 3080 TI 12G ایسوس!

طراحی کارت گرافیک قدرتمند ASUS TUF RTX3080TI 12G GAMING!

شرکت ایسوس به منظور بالا بردن مقاومت کارت گرافیک گیمینگ TUF GAMING RTX 3080 TI 12G ایسوس در ساخت آن از روکش تمام آلومینیومی خاکستری رنگ استفاده کرده است. از دیگر ویژگی هایی که جهت بالا بردن مقاومت در این کارت گرافیک استفاده شده می توان به فولاد ضد زنگ استفاده شده در براکت ورودی/خروجی و صفحه پشتی فلزی اشاره کرد که بخش بزرگی از قسمت پشتی کارت گرافیک را پوشانده است. علاوه بر صفحه فلزی دریچه ای نیز به صورت برجسته در قسمت پشتی کارت گرافیک مشاهده می شود که به منظور هدایت کردن گرمای ایجاد شده فن های اگزوز مانند شاسی اضافه شده است! 3 عدد فن تعبیه شده در قسمت جلویی نیز علاوه بر زیباسازی بیشتر می تواند خنک سازی بهینه تر و قدرتمند تری را به وجود آورد. در ضمن ایسوس به منظور زیباسازی بیشتر سیستم گیمینگ کاربر نیز از نورپردازی در گوشه سمت راست استفاده کرده است. با توجه به قابلیت شخصی سازی و همگام سازی با دیگر قطعات می توانید زیبایی سیستم خود را تا چندین برابر افزایش دهید!

شرکت ایسوس در ساخت کارت گرافیک گیمینگ TUF GAMING RTX 3080 TI 12G از جدیدترین سیستم و پیشرفته ترین قطعات استفاده کرده است. قلب تپنده این مدل کارت گرافیک توسط شرکت انویدیا و بر اساس معماری پیشرفته Ampere، نسل سوم هسته های Tensor و نسل دوم هسته های Ray Tracing طراحی شده است. معماری نسل دوم RTX و یا همان Ampere نسبت به معماری های نسل قبلی (Turnig) مجهز به ترانزیستورهای بیشتر (2 برابر)، قدرت عملیاتی بیشتر، عملکرد دو برابری Ray Tracing و Rester  است. این طراحی باعث می شود تا کارت گرافیک قادر باشد بیشترین توان عملکرد خود را در اختیار کاربر قرار دهد!

طراحی کارت گرافیک قدرتمند ASUS TUF RTX3080TI 12G GAMING!

فناوری های کاربردی و سیستم نورپردازی RGB

ASUS به منظور زیباسازی سیستم گیمینک کاربران از سیستم نورپردازی حرفه ای در طراحی کارت گرافیک گیمینگ TUF GAMING RTX 3080 TI 12G ایسوس بهره برده است. نورپردازی استفاده شده در این مدل از کارت گرافیک از نوع RGB بوده و با توجه به برخورداری از قابلیت شخصی سازی این امکان را به کاربران می دهد که بتوانند نورپردازی را بر حسب سلیقه شخصی تنطیم کنند. شرکت ایسوس به منظور تامین برق مورد نیاز این مدل کارت گرافیک از 2 کانکتور از نوع 8 پین استفاده کرده است. لازم به ذکر است که شرکت ایسوس در ساخت کارت گرافیک گیمینگ TUF GAMING RTX 3080 TI 12G از فناوری های متعددی همچون فناوری Auto-Extreme، فناوریG-Sync، فناوریDLSS، فناوری Ray Tracing و فناوری Nvidia Reflex بهره برده تا کارت گرافیک از عملکرد و کارایی بالایی بهره مند باشد!

فناوری Ray Tracing: از بنیادی ترین عناصری که باعث می شود تا کاربر هنگام انجام بازی از گرافیک سطح بالا برخوردار شده و از بازی کردن لذت ببرند می توان به فناوری رهگیری پرتو (Ray Tracing) اشاره کرد. شرکت ASUS در طراحی و ساخت کارت گرافیک گیمینگ TUF GAMING RTX 3080 TI 12G ایسوس از این فناوری بهره برده تا قادر به فراهم کردن رندرینگ باورپذیر و کاملا طبیعی و شبیه سازی رفتار فیزیکی نور باشد. از دیگر ویژگی های این فناوری نیز می توان به قابلیت نزدیک کردن جلوه های بصری و محیط انواع بازی ها اشاره کرد.

فناوری DLSS: شرکت ایسوس به منظور افزایش نرخ فریم بدون افت کیفیت تصاویر از هوش مصنوعی DLSS بهره برده است. DLSS با توجه به کمک گرفتن از فناوری رندر پیشرفته می تواند به نرخ فریم قابل توجهی دست یابد. در واقع می توان گفت این کارت گرافیک پر قدرت ایسوس با فناوری DLSS گیمرها را قادر خواهد ساخت تا بتوانند بازی های سنگین گرافیکی خود را روی بالاترین سطح تنظیمات قرار داده و به بالاترین کیفیت تصاویر و نرخ فریم دست یابند.

فناوری Nvidia Reflex: شرکت ایسوس به فکر گیمرهای حرفه ای که به صورت آنلاین اقدام به انجام بازی های خود می کنند نیز بوده و با اضافه کردن ویژگی Nvidia Reflex توانسته تا حد زیادی نیاز آن ها را برطرف کند.

تامین قدرت سیستم حرفه ای با کارت گرافیک TUF GAMING RTX 3080 TI 12G ایسوس!

سیستم خنک کنندگی قدرتمند و پورت های کاربردی!

شرکت ASUS در طراحی کارت گرافیک های جدید و قدرتمند خود از 3 فن پرسرعت و باکیفیت از نوع Axial استفاده کرده است. فن های استفاده شده در این مدل از کارت گرافیک نسبت به نسل های قبلی از مرکز محور کوچک تری بهره مند بوده تا امکان بلندتر شدن پره ها را فراهم سازد. کارت کارت گرافیک گیمینگ TUF GAMING RTX 3080 TI 12G ایسوس نیز از این ویژگی برخوردار بوده تا قادر به خنک سازی و انتقال حرارت حرفه ای باشد! لازم به ذکر است که جهت چرخش فن های جانبی خلاف جهت عقربه های ساعت بوده که به منظور کاهش دادن میزان آشفتگی جریان هوا طراحی شده است. در ضمن شرکت ایسوس در ساخت این فن ها از قابلیت توقف چرخش در هنگام پایین بودن میزان دمای پردازنده گرافیکی (زیر 50 درجه سانتی گراد) بهره برده تا علاوه بر بی صدا کردن سیستم تان موجب پایین آمدن میزان مصرف انرژی نیز خواهد شد!

تامین قدرت سیستم حرفه ای با کارت گرافیک TUF GAMING RTX 3080 TI 12G ایسوس!

مجهز بودن به پورت های متعدد یکی دیگر از امکانات و قابلیت های مهم کارت گرافیک گیمینگ TUF GAMING RTX 3080 TI 12G ایسوس محسوب می شود. پورت های استفاده شده در این مدل از کارت گرافیک شامل 3 عدد پورت DisplayPort 1.4a و 2 عدد پورت HDMI 2.1 می شود. پورت های تعبیه شده در این کارت به شما این امکان را خواهد داد تا بتوایند از حداکثر 4 مانیتور به صورت همزمان خروجی تصویر بگیرد! در ضمن کارت گرافیک گیمینگ TUF GAMING RTX 3080 TI 12G ایسوس از رزولوشن حداکثر 7680x4320 پیکسل پشتیبانی می کند و قادر است تصاویری با وضوح Full HD، 4K و 8K را به شما ارائه دهد. ضمن اینکه این کارت گرافیک از باس حافظه 384 بیت و فرکانس حافظه 19 گیگابیت بر ثانیه بهره می برد. به این ترتیب هیچ گونه مشکلی برای اجرای پردازش های گرافیکی سنگین و اجرای بازی های روز با آن نخواهید داشت. در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که این مدل از کارت گرافیک گیمینگ با قابلیت ارائه تصاویری با وضوح Full HD، 4K و 8K از دیگر قابلیت ها و ویژگی هایی همچون برخورداری از برنامه کاربردی GPU Tweak II، قابلیت پشتیبانی از Physx، HDCP، واقعیت مجازی و DirectX 12 برخوردار است. پشتیبانی از دایرکت ایکس 12 را می توان یکی از ویژگی های پیشرفته این کارت گرافیک محسوب کرد که به شما این امکان را خواهد داد تا از قابلیت ردیابی اشعه، سایه زنی با نرخ متغیر، سریع تر شدن فریم ریت و اضافه شدن جلوه های بصری خارق العاده در بازی بهره مند شوید!

منبع: asus