کمپانی ایسوس را می توان یکی از غول های تولید کننده انواع لپ تاپ، ماوس، کیبورد، هدفون، مانیتور، تبلت، سخت افزار کامپیوتر همچون انواع مادربردهای قدرتمند، کارت گرافیک و ... محسوب کرد. این شرکت به دلیل تولید محصولاتی با کیفیت و مدرن همراه با استانداردهای روز دنیا تبدیل به یکی از پرطرفدارترین برندهای موجود در بازارهای جهانی شده است. از نمونه محصولات شرکت ایسوس که می تواند یکی از اصلی ترین نیازهای یک گیمر را برطرف کند می توان به کارت گرافیگ گیمینگ ROG STRIX 3090 24G اشاره کرد. این مدل کارت گرافیک با معماری جدید و قدرتمند Ampere شرکت معتبر انویدیا ساخته شده است. این معماری می تواند سطحی متفاوت از عملکرد و قدرت را در هنگام اجرای بازی برای کاربر به ارمغان بیاورد. شرکت ایسوس این مدل از کارت گرافیک خود را با ویژگی های متعدد و متنوع زیادی درست کرده است. از نمونه ویژگی های موجود در این کارت گرافیک می توان به فن های هوشمند از نوع Axial، محافظ فلزی محکم، قدرت خنک کنندگی فوق العاده و ... اشاره کرد. در ادامه مطلب قصد معرفی و بررسی کامل و تخصصی این مدل از کارت گرافیک حرفه ای ایسوس را داریم، پس لطفا تا آخر مطلب با ما همراه باشید!

مجهز به فن های Axial

مجهز به فن های Axial

شرکت ایسوس در طراحی و ساخت کارت گرافیک ROG STRIX 3090 24G GAMING از جدیدترین فن های Axial بهره برده است. فن های استفاده شده در این مدل کارت گرافیک از هیت سینک های بزرگ تر برخوردار است. در ضمن هیت سینک موجود در این کارت گرافیک نسبت به نسل های گذشته از پره های بیشتر و سطح تماس وسیع تری بهره می برند. ایسوس به منظور بالا بردن میزان قدرت و توان سیستم خنک کنندگی این محصول، از 11 پره در فن های کناری، 13 پره در فن های میانی و حلقه های محافظ کوچک تر بهره برده است. در ضمن به دلیل وجود پره های بیشتر در این مدل از کارت گرافیک جریان هوا و انتقال آن نسبت به نسل های گذشته که در ساخت آن ها از پره های کم تری استفاده شده بود، به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. قابلیت چرخش معکوس یکی دیگر از ویژگی های فن تعبیه شده محسوب می شود. چرخش معکوس فن میانی این محصول به منظور بهتر کردن گردش جریان هوا و کاهش تداخل اضافه شده است. از دیگر امکاناتی که فن معکوس برای کاربر خواهد داشت می توان به خاموش کردن اتوماتیک فن ها در هنگام پایین آمدن میزان دمای دستگاه (پایین تر از 55 درجه) اشاره کرد. این ویژگی علاوه بر کاهش قابل ملاحظه میزان مصرف انرژی باعث بی صدا شدن سیستم شما نیز خواهد شد!

دارای قطعات قدرتمند!

دارای قطعات قدرتمند!

ایسوس در ساخت کارت گرافیک ROG STRIX 3090 24G GAMING از قطعاتی قدرتمندی استفاده کرده که می توانند عملکرد و مقاومت بهتری داشته باشند. قطعات استفاده شده در این کارت (خازن ها، ماسفت ها و چوک ها) از نوع نظامی بوده تا مقاومت و عملکرد آن ها کاملا تضمین شده باشد. از دیگر ویژگی های که در طراحی این مدل از کات گرافیک استفاده شده می توان به بهره مندی از فناوری Auto-Extreme اشاره کرد. ایسوس این فناوری را در ساخت مدار چاپی استفاده کرده تا خیال کاربر را بابت خطاهای انسانی و دیگر مشکلات راحت کرده باشد. لازم به ذکر است که ایسوس قبل از عرضه کارت گرافیک ها، آزمایشات متعددی بر روی آن ها انجام می دهد تا ثابت شود که قطعات استفاده شده در آن از عملکرد و مقاومت بالایی بهره می برند. در ضمن شرکت ایسوس جهت مهیا کردن امکان نصب راحت فن در کوتاه ترین زمان از کانکتور فن PWM و DC در قسمت انتهایی این مدل از کارت گرافیک استفاده کرده است. با توجه به قابلیت متصل کردن مستقیم هدر فن ها به پردازنده گرافیکی قادر خواهد بود میزان خنک کنندگی مناسب را با توجه به دمای سیستم به وجود آورد.

مجهز به پورت های متعدد و نورپردازی RGB

مجهز به پورت های متعدد و نورپردازی RGB

شرکت ایسوس در طراحی و ساخت کارت گرافیک ROG STRIX 3090 24G GAMING از پورت های متعددی استفاده کرده است. پورت های تعبیه شده در این مدل کارت گرافیک شامل 2 عدد پورت HDMI 2.1 و 3 عدد پورت DisplayPort 1.4a می شود. کاربر با استفاده از پورت های تعبیه شده قادر خواهد بود از حداکثر 4 مانیتور به صورت همزمان خروجی تصویر بگیرد! کارت گرافیک ROG STRIX 3090 24G GAMING با توجه به برخورداری از این ویژگی می تواند بهترین و مناسب ترین گزینه برای استودیوها، ادیتورها و گیمرها باشد. در ضمن ایسوس به منظور زیباسازی سیستم گیمینگ کاربر این مدل از کارت گرافیک تولیدی خود را مجهز به سیستم نورپردازی از نوع RGB کرده است. نورپردازی تعبیه شده در این محصول را می توانید با استفاده از نرم افزار مخصوص (Aura Sync) نوع رنگ آن را به صورت دستی و برحسب سلیقه تنظیم کنید. در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که ایسوس به منظور در اختیار گرفتن همه منابع سخت افزاری از نرم افزار GPU Tweak II بهره برده است. با استفاده از این نرم افزار قادر خواهید بود از تمامی پتانسل سیستم خود برای اجرای هر چه بهتر بازی ها بهره بگیرید!

منبع: rog