شرکت ایسوس را می توان یکی از قدرتمندترین و موفق ترین برندهای تولید کننده محصولات IT در جهان حساب کرد. این شرکت به دلیل همکاری که با شرکت NVIDIA توانسته کارت گرافیک های بسیار حرفه ای را تولید و روانه بازار کند. کارت گرافیک ROG STRIX 3060 OC 12GB V2 GAMING از نمونه محصولات با کیفیت این شرکت بوده و به دلیل بهره مندی از قدرت بالا و قابلیت های متنوع جزو پرفروش ترین و پرطرفدارترین مدل کارت گرافیک در بازار محسوب می شود. کارت گرافیک ROG STRIX 3060 OC 12GB V2 GAMING همانند سایر محصولات تولیدی شرکت ایسوس از امکانات و ویژگی های متنوع و متعددی بهره می برد. از نمونه ویژگی هایی که باعث شده تا این مدل کارت گرافیک جزو قدرتمندترین ها قرار بگیرد می توان به سیستم خنک کننده پرقدرت، فناوری های به روز و کاربردی، ساخته شده بر اساس معماری Nvidia Ampere، پورت های کاربردی و قابلیت پشتیبانی از 4 مانیتور، حافظه 12 گیگابایتی از نوع GDDR6 با سرعتی برابر با 15 گیگابایت در ثانیه و ... اشاره کرد. در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر کارت گرافیک ROG STRIX 3060 OC 12GB V2 GAMING ایسوس خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

آشنایی با کارت گرافیک ROG STRIX 3060 OC 12GB V2 GAMING ایسوس!

قابلیت اتصال به مادربرد از طریق رابط PCI Express 4.0

کارت گرافیک ایسوس ROG STRIX 3060 OC 12GB V2 GAMING از رابط PCI Express 4.0 برای اتصال به سیستم پشتیبانی می کند. این رابط در اکثر مادربردهای گیمینگ وجود دارد. بنابراین به سادگی می توانید از این کارت گرافیک بر روی یک مادربرد گیمینگ استفاده کرده و یک سیستم قدرتمند را راه اندازی کنید! باید به این نکته اشاره کنیم که در صورت استفاده از کارت گرافیک ایسوس ROG STRIX 3060 OC 12GB V2 GAMING بهتر است از پاوری با حداقل توان 650 وات بر روی کامپیوتر خود بهره ببرید.

شرکت ایسوس در طراحی و ساخت کارت گرافیک مدل ROG STRIX 3060 OC 12GB V2 GAMING از چراغ های نواری با نور ظریف در محفظه استفاده کرده است. این ویژگی جذابیت بیشتری به سیستم گیمینگ شما خواهد داد. پلیت محافظ یکی دیگر از ویژگی های موجود در این مدل از کارت گرافیک بوده که به منظور استحکام بیشتر کارت تعبیه شده است. این ویژگی از خم شدن بردهای موجود بر روی کارت گرافیک جلوگیری کرده و قادر است از دیگر قطعات و مدارهای درونی کارت گرافیک محافظت کند. از قابلیت های منحصر به فرد به کار رفته در این مدل از کارت گرافیک قدرتمند ایسوس مناسب سیستم های حرفه ای می توان به شتاب دهنده DLSS اشاره کرد. این قابلیت یکی از شیوه های فوق پیشرفته برای رندر گرفتن به کمک هوش مصنوعی است. شتاب دهنده DLSS می تواند بدون کاهش کیفیت تصویر نرخ فریم را افزایش داده تا تجربه ای ایده آل و هیجان انگیز را هنگام گیمینگ به دست آورید.

قابلیت اتصال به مادربرد از طریق رابط PCI Express 4.0

مجهز به 12 گیگابایت حافظه و برخورداری از پورت های ارتباطی!

پورت های ارتباطی کارت گرافیک ایسوس ROG STRIX 3060 OC 12GB V2 GAMING شامل 3 پورت DisplayPort 1.4a  و 2 پورت HDMI 2.1 می شود. بنابراین شما می توانید با استفاده از این کارت گرافیک از 4 مانیتور به صورت هم زمان بر روی کامپیوتر خود بهره ببرید. این ویژگی به خصوص برای گیمرهای حرفه ای کارایی بالایی دارد و فضای بیشتری برای مانور را در اختیار آنها قرار می دهد! لازم به ذکر است که کارت گرافیک ایسوس ROG STRIX 3060 OC 12GB V2 GAMING از رزولوشن حداکثر 7680x4320 پیکسل پشتیبانی می کند و قادر است تصاویری با وضوح Full HD، 4K و بالاتر را به شما ارائه دهد. از دیگر مشخصات این مدل کارت گرافیک باید به فرکانس بوست (در حالت گیمینگ 1882 و در حالت اورکلاک 1912 مگاهرتز) اشاره کنیم. این میزان فرکانس باعث می شود تا کارت گرافیک در هنگام اجرای وظایف سنگین، عملکرد سریع و روانی از خود ارائه دهد. کارت گرافیک ایسوس ROG STRIX 3060 OC 12GB V2 GAMING از تراشه قدرتمند ساخت انویدیا قدرت می گیرد. این تراشه جزء سری RTX و از محصولات جدید انویدیا است که به طور گسترده در کارت گرافیک های به روز و قدرتمند مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین این کارت گرافیک به 3584 هسته CUDA و 12 گیگابایت حافظه از نوع GDDR6 مجهز است و سرعتی عالی در اجرای پردازش های گرافیکی (15 گیگابایت در ثانیه) را به ارمغان می آورد. مجهز بودن به حافظه GDDR6 یکی از ویژگی های مهم این کارت گرافیک است که نقش زیادی در ارتقای سرعت عملکرد آن دارد.

آشنایی با کارت گرافیک ROG STRIX 3060 OC 12GB V2 GAMING ایسوس!

سیستم خنک کنندگی قدرتمند!

شرکت ایسوس در ساخت کارت گرافیک مدل ROG STRIX 3060 OC 12GB V2 GAMING از 3 عدد فن پرقدرت از نوع AXIAL بهره برده است. فن های تعبیه شده در این مدل کارت گرافیک گیمینگ دارای حافظه پر سرعت GDDR6 مجهز به مرکز محور کوچک تری بوده که به منظور بلندتر شدن پره ها تعبیه شده اند. در ضمن به منظور هدایت کردن هوای پرفشار به سمت پایین نیز از حلقه های بیرونی جدیدی استفاده شده است. فن های تعبیه شده در کناره های کارت گرافیک به منظور کاهش دادن آشفتگی جریان هوا نیز در جهت خلاف عقربه های ساعت می چرخند! از ویژگی های مهم فن های تعبیه شده نیز می توان به قابلیت توقف چرخش هوشمند اشاره کرد. این ویژگی در هنگام پایین بودن دمای قطعات داخلی (زیر 50 درجه سانتی گراد) پردازنده اتفاق افتاده و می تواند موجب پایین آمدن میزان مصرف انرژی و بی سر و صدا کار کردن آن ها شود! لازم به ذکر است که شرکت ایسوس از فرآیند ساخت ویژه ای به منظور دور کردن حرارت ایجاد شده و دفع آن از طریق فن ها و هیت سینک استفاده کرده است. این ویژگی نیز توانسته قدرت سیستم خنک کنندگی را بیش از پیش بالا ببرد.

معماری NVIDIA Ampere و قابلیت استریم حرفه ای!

شرکت ایسوس در ساخت کارت گرافیک قدرتمند ROG STRIX 3060 OC 12GB V2 GAMING از جدیدترین سیستم و پیشرفته ترین قطعات استفاده کرده است. قلب تپنده این مدل کارت گرافیک توسط شرکت انویدیا و بر اساس معماری پیشرفته Ampere، نسل سوم هسته های Tensor و نسل دوم هسته های Ray Tracing طراحی شده است. معماری نسل دوم RTX و یا همان Ampere نسبت به معماری های نسل قبلی (Turnig) مجهز به ترانزیستورهای بیشتر (2 برابر)، قدرت عملیاتی بیشتر، عملکرد دو برابری Ray Tracing و Rester  است. این طراحی باعث می شود تا کارت گرافیک قادر باشد بیشترین توان عملکرد خود را در اختیار کاربر قرار دهد!

آشنایی با کارت گرافیک ROG STRIX 3060 OC 12GB V2 GAMING ایسوس!

کارت گرافیک ROG STRIX 3060 OC 12GB V2 GAMING  شرکت ایسوس با توجه به گرافیک فوق العاده ای که در اختیار دارد می تواند پخش زنده روان و بدون لگ را برای شما به ارمغان بیاورد. این ویژگی به شما این امکان را خواهد داد تا بتوانید یک استریم روان و کاملا حرفه ای داشته باشید. از دیگر امکاناتی که راحتی استریم کردن را برای شما فراهم می کند می توان به نرم افزار جدید NVIDIA Broadcast اشاره کرد. این نرم افزار به صورت کاملا حرفه ای طراحی شده تا بتواند به شما قابلیت های قدرتمند هوش مصنوعی را ارائه کند. امکاناتی که این نرم افزار در اختیار کاربر خواهد گذاشت شامل قابلیت قاب وبکم به صورت خودکار، قابلیت حذف نویز میکروفون متصل شده، قابلیت افزایش کیفیت تصاویر و صدا می شود. پس بدون نگرانی بابت کیفیت می توانید بهترین لحظات خود را در استریم بگذرانید! ASUS به فکر گیمرهای حرفه ای که به صورت آنلاین اقدام به انجام بازی های خود می کنند نیز بوده و با اضافه کردن ویژگی Nvidia Reflex توانسته تا حد زیادی نیاز آن ها را برطرف کند.

در ضمن ایسوس به منظور دسترسی آسان به تنظیمات کارت گرافیک مدل ROG STRIX 3060 OC 12GB V2 GAMING از یک نرم افزار اختصاصی (GPU Twaek II) استفاده کرده است. کاربر با استفاده از این نرم افزار قادر خواهد بود به تنظیمات ولتاژ کارت، فرکانس حافظه و کلاهک هسته GPU دسترسی داشته باشد. در ضمن با توجه به قابلیت تنظیم 0 تا 100 این مدل کارت گرافیک توسط نرم افزار، این امکان را خواهید داشت تا با کمک آن بتوانید به حداکثر عملکرد کارت گرافیک دست پیدا کنید. از دیگر ویژگی هایی که در ساخت کارت گرافیک مدل ROG STRIX 3060 OC 12GB V2 GAMING ایسوس استفاده شده می توان به قابلیت پشتیبانی از آخرین نسخه DirectX12 اشاره کرد. پشتیبانی از دایرکت ایکس 12 را می توان یکی از ویژگی های پیشرفته این کارت گرافیک محسوب کرد که به شما این امکان را خواهد داد تا از قابلیت ردیابی اشعه، سایه زنی با نرخ متغیر، سریع تر شدن فریم ریت و اضافه شدن جلوه های بصری خارق العاده در بازی بهره مند شوید!

منبع: rog.asus