امروزه مبحث تبلیغات محیطی جزء زمینه های پر بحث در سطح دنیا است و یکی از حوزه هایی است که می تواند به عادی شدن شرایط پس از واکسیناسیون سراسری کرونا کمک زیادی کند. در دوران قرنطینه های اجتماعی، حضور مردم در مکان های عمومی به شدت کاهش پیدا کرده و اکثر افراد به خرید اینترنتی روی آورده اند. اکنون با حضور دوباره مردم در اجتماع، تبلیغات محیطی در حال بازیابی جایگاه سابق خود است. در این میان نمایشگرهای تبلیغاتی اهمیت زیادی پیدا کرده اند و پیش بینی می شود که بازار آنها در سال های پیش رو داغ تر از گذشته شود! یک نمایشگر تبلیغاتی با کیفیت امکان نمایش محتوا در مکان های عمومی را فراهم می کند و امکاناتی به مراتب پیشرفته تر نسبت به تابلوها و بیلبوردهای تبلیغاتی را در اختیار صاحبان کسب و کارها قرار می دهد. مانیتور صنعتی، دیجیتال ساینیج و ویدئو وال انواع نمایشگر تبلیغاتی هستند که در کشور ما ایران هم از آنها به طور گسترده استفاده می شود. در این مقاله قصد داریم تا در رابطه با کاربرد ویدئو وال و ویژگی های کلی آن اطلاعات بیشتری ارائه دهیم تا شما بتوانید در هنگام خرید ویدئو وال، انتخاب هوشمندانه تری داشته باشید.

کاربرد ویدئو وال چیست؟

ویدئو وال همان طور که از نامش پیدا است، یک «دیوار ویدئویی» است که برای نمایش تصاویر در سایزهای بسیار بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد. یک ویدئو وال از چندین نمایشگر تشکیل شده که در کنار یکدیگر قرار گرفته اند و به صورت سریالی می توان آنها را به یک یا چند منبع پخش متصل کرد. در بازار ایران به هر یک از این نمایشگرها نیز ویدئو وال گفته می شود. در واقع نمایشگری که بتوان با آن یک دیوار ویدئویی تشکیل داد، در بازار ایران با عنوان دستگاه ویدئو وال به فروش می رسد.

ویدئو وال دارای قاب های بسیار باریکی است. در واقع در هنگام خرید ویدئو وال حتماً باید به ضخامت قاب آن توجه داشته باشید. چرا که چند عدد از این دستگاه کنار یکدیگر قرار می گیرند و اگر ضخامت قاب هر یک از آنها زیاد باشد، گپ ایجاد شده میان آنها بر روی کیفیت نمایش تصویر تأثیر می گذارد. به عنوان مثال تصور کنید که در حال مشاهده یک تصویر بزرگ بر روی یک تابلو اعلانات دیجیتال بزرگ هستید و بر روی تصویر خط های افقی و عمودی مشکی ضخیمی وجود دارد! در این حالت انگار تصویر تکه تکه شده و طبیعتاً چنین تصویری نمی تواند توجه مخاطبان را به تصاویر مورد نظر شما جلب کند. به طور کلی ویدئو وال های بزرگ و متشکل از چند نمایشگر در محیط هایی مانند مراکز خرید، مجتمع های تجاری، سالن های کنسرت و محیط های شهری و عمومی مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین شما می توانید از هر یک از نمایشگرهای به کار رفته در یک ویدئو وال بزرگ، به صورت مستقل و به عنوان مانیتور صنعتی در رستوران ها، بانک ها، کافی شاپ ها، فروشگاه ها و... نیز استفاده کنید.

از لحاظ مشخصات فنی ویدئو وال شباهت بسیار زیادی به مانیتور صنعتی دارد. به طوری که در بازار معمولاً تفاوتی میان این دو قائل نمی شوند. ویدئو وال 42 اینچ و 55 اینچ معمولاً فروش بیشتری دارند. هر چند که این دستگاه در سایزهای مختلفی تولید می شود و طیف وسیعی از نیازهای کاربران را پوشش می دهد. وضوح تصویر (رزولوشن)، شدت روشنایی، نسبت کنتراست و زمان پاسخ دهی از دیگر معیارهایی هستند که بر روی قیمت خرید ویدئو وال مؤثر هستند. 

از آنجا که ویدئووال بیشتر برای مصارف تبلیغاتی و در محیط های عمومی مورد استفاده قرار می گیرد، باید از توانایی آن برای نمایش بدون وقفه و متوالی تصاویر اطمینان داشته باشید. به طور کلی یک ویدئو وال صنعتی کارآمد باید به صورت 24/7 قابل استفاده باشد. به این معنا که باید بتوان از آن در تمام 24 ساعت روز و هر 7 روز هفته برای نمایش تصاویر استفاده کرد. این ویژگی در اتاق های کنترل و محیط های نظارتی نیز که نمایشگر باید به طور دائم روشن باشد، از اهمیت بالایی برخوردار است. چرا که در چنین محیط های حساسی هر لحظه خاموش شدن ویدئو وال در اثر نقص فنی می توانید صدمات جبران ناپذیری را به بار آورد!

چنانچه قصد خرید ویدئو وال با قیمت مناسب دارید، می توانید با شماره 73027-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهند. شرکت ایده برتر پارسیان آماده ارائه خدمات به شما در زمینه فروش انواع ویدئو وال است و شما می توانید علاوه بر خرید حضوری، از وب سایت ما محصول مورد نظر خود را به صورت اینترنتی هم تهیه نمایید.