اندروید اتو اپلیکیشنی شبیه به CarPlay اپل است که توسط گوگل طراحی شده و امکانات متعددی را در اختیار رانندگان قرار می دهد. در واقع اندروید اتو جایگزین سیستم اطلاع رسانی پیش فرض خودرو می شود و  این امکان را ایجاد می کند تا به قابلیت های گوشی اندرویدی خود بر روی داشبورد ماشین دسترسی داشته باشید. اگر از Android Auto در خودروی خود استفاده می کنید و قصد دارید تا گوشی اندرویدی تان را به آن متصل کنید، باید از یک کابل USB-C با کیفیت استفاده کنید. این کابل باید در برابر خمیدگی، کشیده شدن های ناگهانی و ضربه مقاومت بالایی داشته باشد. در ادامه چند مدل از بهترینِ این نوع کابل ها برای کار با اندروید اتو را به شما معرفی می کنیم. در صورت تمایل می توانید سایر مدل های این کابل ها را در مقاله «بهترین کابل های USB-C برای کار با Android Auto، دستیار هوشمند رانندگی اندروید (بخش دوم)» بر روی سایت ما مشاهده کنید.

کابل تبدیل USB-C به USB-C انکر Nylon – یک انتخاب کامل

کابل تبدیل USB-C به USB-C انکر Nylon – یک انتخاب کامل

کابل شارژهای انکر از لحاظ کیفیت یک سر و گردن از محصولات بسیاری از برندها بالاترند و البته قیمت بیشتری نیز دارند. کابل USB-C مدل Nylon به دلیل روکش نایلونی بافته شده فوق العاده مستحکم خود شناخته می شود. روکشی که باعث شده تا این کابل در برابر بیش از 12000 بار خمیدگی مقاوم باشد. لازم به ذکر است که این کابل تنوع رنگی بالایی ندارد و در دو مدل با طول های یک متر و 1.8 متر عرضه شده است.

کابل Matters Slim Series USB-C – قابلیت تحمل فشار بالا

کابل Matters Slim Series USB-C – قابلیت تحمل فشار بالا

اگر به دنبال کابلی ساده هستید که عملکردی ایده آل در کار با اندروید اتو ارائه دهد، کابل برند Matters یک انتخاب مناسب برای شما خواهد بود. این کابل با طول 1.8 متر عرضه شده و عبارت «با قابلیت تحمل فشار بالا» در توصیف آن از جانب شرکت سازنده استفاده شده است. به این معنا که این کابل در برابر خمیدگی مقاومت بالایی دارد و می توان با خیال راحت از آن برای اتصال گوشی به داشبورد خودرو استفاده کرد.

کابل تبدیل USB-C به USB-A آمازون مدل Basics – سرعت انتقال دیتای عالی

کابل تبدیل USB-C به USB-A آمازون مدل Basics – سرعت انتقال دیتای عالی

کابل AmazonBasics یکی از ایده آل ترین کابل ها برای اتصال گوشی موبایل به اندروید اتو در خودرو به شمار می آید. در واقع این کابل تقریباً با تمامی دستگاه های مجهز به پورت USB-C سازگار است و از یک مزیت ویژه بهره می برد! این مزیت سرعت انتقال دیتای عالی 10 گیگابیت در ثانیه ای این کابل است که نقش زیادی در عملکرد بهتر اندروید اتو در هنگام اتصال به گوشی دارد. کابل AmazonBasics کیفیت ساخت مناسبی نیز دارد و به خوبی در محیط داخل خودرو دوام می آورد.

کابل تبدیل USB-C به USB-C برند Uni مدل Nylon Braided – دوام فوق العاده

کابل تبدیل USB-C به USB-C برند Uni مدل Nylon Braided – دوام فوق العاده

«دوام عالی» مهم ترین مشخصه کابل Uni Nylon Braided است که باعث شده تا این کابل برای استفاده در فضای داخل خودرو کاملاً مناسب باشد. این کابل با طول 3 متر عرضه شده و این امکان را ایجاد می کند تا حتی افرادی که در صندلی عقب ماشین نشسته اند نیز بتوانند گوشی خود را به سیستم اندروید اتو اتصال دهند. ضمن اینکه بر روی این کابل از روکش فیبر نایلون و درون آن از رشته های مسی و آلومنیومی استفاده شده که باعث می شود تا دمای کابل در مواقع اوج استفاده از آن افزایش پیدا نکند.

کابل CableCreation Short USB-C – یک گزینه کوتاه تر

کابل CableCreation Short USB-C – یک گزینه کوتاه تر

گاهی ممکن است که به یک کابل بلند 1.8 یا 3 متری نیازی نداشته باشید و یک کابل کوتاه هم کار شما را راه بیندازد. در این شرایط کابل CableCreation Short با طول فقط 24 سانتی متر یکی از بهترین انتخاب ها برای شما خواهد بود. این کابل در عین حال که طول کوتاهی دارد، اما فوق العاده مستحکم است و در برابر بیش از 10000 بار خمیدگی مقاوم سازی شده است. در ادامه با بخش دوم این مقاله با ما همراه باشید.

منبع: androidcentral