یکی از امکانات خوبی که ساعت های هوشمند اپل ارائه می دهند، محاسبه میزان کالری سوزانده شده از طریق ورزش و فعالیت های روزانه است. اما آیا می توان بر روی شمارش این کالری های از دست داده شده بر روی مچ دست حساب باز کرد و به محاسبه دقیق آن ها اطمینان داشت؟

اپل واچ چگونه کالری سوزانده شده را محاسبه می کند؟

اپل واچ چگونه کالری سوزانده شده را محاسبه می کند؟

هنگامی که برای اولین بار اپل واچ خود را راه اندازی می کنید، از شما خواسته می شود سن، جنسیت، وزن و قد خود را وارد کنید. ضمن اینکه خود دستگاه مجهز به سنسورهای مختلفی است که از آن ها برای ردیابی فعالیت و ضربان قلب شما در طول روز بهره می برد. علاوه بر این، در اپل واچ ها، یک سری الگوریتم وجود دارد که از این داده ها استفاده می کند تا بتواند میزان سوختن کالری شما را با تخمین نسبتا دقیقی محاسبه کند.

گفتنی است که این ساعت هوشمند اپل، به شما امکان می دهد در طول یک تمرین، نوع فعالیت های خود را مشخص کنید تا بتواند دقت بیشتری در محاسبات کالری سوزی شما داشته باشد. به عنوان مثال، انتخاب یک نوع تمرین مرتبط مانند دوچرخه ‌سواری در فضای باز، اپل واچ شما را قادر می ‌سازد که هنگام تخمین نتایج از حسگرها و منابع داده مناسب استفاده کند. این امر منجر به محاسبه کالری خاصی برای هر نوع تمرین می شود.

اپل واچ چگونه کالری سوزانده شده را محاسبه می کند؟ آیا این محاسبات دقیق است؟

آیا اپل واچ محاسبه سوختن کالری را به طور دقیق انجام می دهد؟

پس از این که متوجه شدید اپل واچ چگونه کالری سوزانده شده را محاسبه می کند، مطمئنا سوال بعدی شما در رابطه با  دقت آن است. همانطور که می دانید، در خارج از یک محیط بسیار کنترل شده، تعیین میزان سوختن کالری با دقت 100٪ بسیار دشوار است. اما باید بگوییم که ساعت های اپل ابزار قدرتمندی هستند و این تخمین ها را تا حد زیادی به صورت دقیق و کاملا قابل اعتماد اندازه گیری می کنند.

نکاتی برای به دست آوردن دقیق ترین نتایج

نکاتی برای به دست آوردن دقیق ترین نتایج

فعال کردن Wrist Detection: این قابلیت به اپل واچ اجازه می‌ دهد هنگامی که ساعت را بر روی مچ دست بسته اید، ضربان قلب شما را با توجه به میزان راه رفتن و استراحت اندازه گیری کند. همچنین این قابلیت، قادر است توقف و ایستادن شما را تشخیص دهد.

انتخاب تمرین مورد نظر: همانطور که گفته شد، ساعت اپل شما بسته به نوع تمرینی که انجام می دهید، میزان کالری سوزی شما را محاسبه می کند. بنابراین قبل از ثبت فعالیت خود با اپل واچ، بهتر است تمرین صحیح را انتخاب کنید.

به روز کردن داده ها: از آنجا که داده هایی مانند قد، وزن و حتی استفاده از دارو می تواند بر دقت کالری تخمینی شما تأثیر بگذارد، بهتر است اطلاعات شخصی را به طور دقیق وارد کرده و آن ها را به روز نگه دارید.

بررسی وضعیت ساعت روی مچ دست: از آنجا که اپل واچ برای تخمین کالری در طول تمرین از حسگر ضربان قلب استفاده می کند، بنابراین باید ساعت خود را به درستی بپوشید. بند ساعت را متناسب با دور مچ ببندید و دستگاه را در بالای مچ دست خود قرار دهید.

کالیبره کردن: با کالیبره کردن اپل واچ، دقت برآورد کالری خود را به حداکثر برسانید. علاوه بر تنظیم دقیق اطلاعات فاصله و سرعت، کالیبره کردن ساعت به دستگاه شما کمک می کند تا سطح تناسب اندام و گام های شما را یاد بگیرد.

منبع: androidauthority