بسیاری از کاربران Google Chrome ممکن است هنگام باز کردن برگه ها یا تب های جدید از دسکتاپ خود با اتفاق جدیدی رو به رو شده باشند. همانند پیشنهاداتی که در مرورگر کروم تلفن همراه اندرویدی مشاهده می شود، کروم نیز در حال حاضر انواع پیشنهادات را در پایین نوار جستجو نشان می دهد که در آن ها اطلاعاتی مانند سبدهای خرید اخیر یا جستجوی دستور العمل ها را ارائه می دهد و گاهی اوقات می تواند آزار دهنده باشد. اما خبر خوب این است که گوگل امکان خاموش کردن این پیشنهاد‌ها را به ساده‌ ترین شکل ممکن به کاربران می ‌دهد تا این مزاحم سمج را دیگر مشاهده نکنند! در این مقاله قصد داریم چگونگی خاموش کردن پیشنهادات کروم را هنگام باز کردن تب جدید به شما آموزش دهیم پس تا پایان همراه ما باشید.

آموزش حذف پیشنهادات از صفحه جدید کروم

1. ابتدا مرورگر کروم خود را در دسکتاپ باز کنید و یک برگه یا تب جدید ایجاد نمایید.

2. در پایین سمت راست صفحه، بر روی گزینه Customize Chrome کلیک کنید.

آموزش حذف پیشنهادات از صفحه جدید کروم

3. فهرستی در سمت چپ برای شما نشان داده می شود، از میان آن ها بر روی گزینه Cards کلیک کنید.

4. سپس بر روی گزینه Hide all cards کلیک کنید تا همه پیشنهادات را برای شما حذف کند و دیگر نشان ندهد.

آموزش حذف پیشنهادات از صفحه جدید کروم

از طرف دیگر، اگر می خواهید پیشنهادات خود را سفارشی کنید، می توانید آن ها را به صورت جداگانه انتخاب کنید.

توجه داشته باشید که ویژگی "پیشنهادات" در مرورگر کروم و در رایانه های رومیزی نسبتاً جدید به نظر می رسد. این احتمال وجود دارد که وقتی کاربران قابلیت جستجوی برگه ها در Google Chrome را اضافه کردند، گوگل نیز بی سر و صدا این پیشنهادات را به کاربران متحمل کرد. 

اما بسیاری از افراد هستند که این قابلیت را دوست داشته و آن را کاربردی می دانند. بنابراین می خواهند که پیشنهادات مختلفی در صفحه جدید مرورگر خود مشاهده کنند. برای این منظور می توان مراحل زیر را به ترتیب انجام داد:

نحوه افزودن پیشنهادات به تب جدید Chrome در دسکتاپ:

1. ابتدا مرورگر کروم خود را در دسکتاپ باز کنید.

2. آدرس chrome: // flags/#ntp-modules را در نوار آدرس تایپ کرده و enter را بزنید.

3. سپس در صفحه نشان داده، ماژول های NTP Modules ، NTP Drive Module ، NTP Recipe Tasks Module ، NTP Shopping Tasks Module  و NTP Chrome Cart Module را فعال کنید. اکنون می توانید این پیشنهادات را بر روی مرورگر خود مشاهده کنید.

نحوه افزودن پیشنهادات به تب جدید Chrome در دسکتاپ:

دقیقاً مشخص نیست که گوگل چه زمانی عرضه این ویژگی را شروع می کند و چه زمانی برای همه کاربران دسکتاپ در دسترس خواهد بود. همانطور که می دانید Google IO 2021 در یک چشم بر هم زدن آمد و رفت و مجموعه ای از محصولات و ویژگی های جدید را با خود آورد که می توانست پیشنهادات خوبی باشد که با این وجود بسیاری از آن ها را دست داده ایم. اگر در آینده نزدیک اطلاعیه های بیشتری در این مورد اعلام شود، مطمئناً این مقاله را به روز می کنیم.

منبع: androidcentral