بازی کردن با گوشی های هوشمند یکی از بهترین راه ها برای گذراندن اوقات فراغت است. اما بعضی بازی ها صرفاً با ضربه زدن بر روی صفحه نمایش گوشی جذابیت ندارند. خوشبختانه این امکان برای شما وجود دارد تا کنترلرهای رایج کنسول های بازی را به گوشی خود متصل کنید. به عنوان مثال می توان کنترلر Nintendo Switch Pro Controller را به گوشی اندرویدی اتصال داده و لذت انجام بازی با گوشی موبایل را برای خود دو چندان کنید. همچنین باید به این نکته اشاره کنیم که امکان اتصال کنترلرهای PlayStation 4 و Xbox One نیز به گوشی های اندرویدی وجود دارد. در این بخش قصد داریم تا اتصال کنترلر نینتندو سوئیچ به گوشی اندرویدی را به شما آموزش دهیم. پس اگر قصد دارید تا از انجام بازی بر روی گوشی خود لذت بیشتری ببرید و حس بازی با کنسول را تجربه کنید، با ما تا انتهای متن همراه باشید.

سینک کردن Pro Controller نینتندو سوئیچ با گوشی از طریق بلوتوث

در ابتدا باید به این نکته اشاره کنیم که برخی از بازی های اندرویدی، شامل برخی عنوان های محبوب و پر طرفدار مانند Genshin Impact، به طور کلی از کنترلر پشتیبانی نمی کنند. بنابراین پیش از آنکه کنترلر کنسول را به گوشی خود اتصال دهید، از پشتیبانی بازی مورد نظر خود از کنترلر اطمینان حاصل کنید. برای اتصال Pro Controller نینتندو سوئیچ به گوشی اندرویدی خود مراحل زیر را انجام دهید:

1- بلوتوث گوشی خود را روشن کنید.

2- دکمه Sync را که در قسمت بالایی بدنه Pro Controller قرار دارد، فشار داده و نگه دارید تا دکمه های موجود در قسمت پایینی کنترلر شروع به چشمک زدن کنند.

سینک کردن Pro Controller نینتندو سوئیچ با گوشی از طریق بلوتوث

3- سپس به لیست اپلیکیشن های گوشی خود مراجعه کرده و منوی Settings را باز کنید.

4- گزینه Connected devices را انتخاب کنید.

سینک کردن Pro Controller نینتندو سوئیچ با گوشی از طریق بلوتوث

5- گزینه Pair new device را انتخاب کنید. مطمئن شوید که کنترلر Pro Controller و گوشی شما در کنار یکدیگر قرار داشته باشند و فاصله بین آنها زیاد نباشد.

6- در لیست Available devices نام کنترلر شما قابل مشاهده خواهد بود. بر روی آن ضربه بزنید تا اتصال آغاز شود.

سینک کردن Pro Controller نینتندو سوئیچ با گوشی از طریق بلوتوث

7- پس از چند لحظه اتصال Pro Controller به گوشی اندرویدی برقرار خواهد شد. اکنون می توانید بازی مورد نظر خود را از طریق کنترلر کنسول انجام داده و لذت بیشتری را تجربه کنید. توجه داشته باشید که برای انجام برخی بازی ها باید به بخش ستینگ آن رفته و Pro Controller را به عنوان کنترلر اصلی بازی انتخاب کنید.

چگونه یک گوشی اندرویدی را به کنترلر Pro Controller نینتندو سوئیچ متصل کنیم؟

در واقع کنترلر به صورت پیش فرض در برخی بازی ها انتخاب نمی شود و باید به صورت دستی نسبت به انتخاب آن اقدام نمایید. به این موضوع نیز دقت کنید که برای اینکه بتوانید از کنترلر نینتندو سوئیچ برای انجام بازی بر روی گوشی اندرویدی استفاده کنید، گوشی شما باید به اندروید حداقل نسخه 10 مجهز باشد. پس از آن قادر خواهید بود تا اوقات فراغت خود را با انجام بازی با کنترلر بر روی گوشی سپری کنید.

منبع: androidcentral