اکنون شما می توانید تا با استفاده از هدفون ها و اسپیکرهای سازگار با صدای فضایی (Spatial Audio)، از این قابلیت بر روی سیستم عامل مک بهره مند شوید. این ویژگی بر روی سیستم عامل macOS Monterey و در هنگام کار با اپل موزیک و فیس تایم در دسترس است و تجربه ای هیجان انگیز را برای شما رقم می زند. اما چگونه می توانید این ویژگی را بر روی سیستم مک خود فعال کرده و از آن بهره مند شوید؟ برای رسیدن به پاسخ این سؤال با ما همراه باشید.

اضافه شدن صدای فضایی (Spatial Audio) به سیستم عامل مک، اپل موزیک و فیس تایم را هیجان انگیزتر از قبل کرده است!

صدای فضایی چیست؟

ابتدا بیایید کمی درباره صدایی فضایی یا Spatial Audio بیشتر بدانیم! با صدای فضایی، گوش دادن به موسیقی به یک تجربه چند بعدی برای شما تبدیل می شود و احساس می کند که صدا را از جهت های مختلف در اطراف خود می شنوید. در واقع می توان Spatial Audio را همان صدای محیطی نسخه اپل دانست که از چند سنسور (شامل شتاب سنج ها و ژیروسکوپ ها) داخل هدفون و اسپیکر استفاده می کند تا صدایی واقع گرایانه را ارائه دهد.

پیش نیازها

در اپل موزیک، صدای فضایی معمولاً با Dolby Atmos گره خورده است (البته نه همیشه!). عملکرد صدای فضایی در بهره گیری از فضای صدای عمودی در مقایسه با دالبی اتموس بهتر است. با این وجود اپل موزیک تنها سرویس صوتی است که از هر دوی این ویژگی ها پشتیبانی می کند.

مطابق با اطلاعاتی که بخش پشتیبانی اپل اعلام کرده است، برای بهره بردن «اتوماتیک» از صدای فضایی به همراه دالبی اتموس بر روی مک، باید از یکی از تجهیزات زیر استفاده کنید:

* ایرپادز، ایرپادز پرو یا ایرپادز مکس

* BeatsX, Beats Solo3 Wireless, Beats Studio3, Powerbeats3 Wireless, Beats Flex, Powerbeats Pro, Beats Solo Pro, or Beats Studio Buds

* اسپیکرهای پیش فرض مک بوک پرو (مدل 2018 یا جدیدتر)، مک بوک ایر (مدل 2018 یا جدیدتر) یا آی مک (مدل 2021).

نکته: همچنین شما به سیستم عامل macOS Big Sur 11.4 یا نسخه جدیدتر از آن نیاز خواهید داشت.

چگونه از صدای فضایی در اپل موزیک بر روی مک استفاده کنیم؟

برای بهره بردن از ویژگی صدای فضایی در اپل موزیک بر روی مک باید مراحل زیر را انجام دهید:

1- اپلیکیشن Apple Music را باز کنید.

2- از منوی بالای صفحه Music را انتخاب کنید.

3- Preferences را انتخاب کنید.

4- بر روی تب Playback کلیک کنید.

چگونه از صدای فضایی در اپل موزیک بر روی مک استفاده کنیم؟

5- وضعیت Dolby Atmos را بر روی یکی از حالت های Automatic، Always-On یا Off قرار دهید.

چگونه از صدای فضایی در اپل موزیک بر روی مک استفاده کنیم؟

توجه داشته باشید که اگر شما به پلی بک اتوماتیک نیاز دارید، باید حتماً از یکی از دستگاه هایی که در بالا به آنها اشاره کردیم، استفاده نمایید. اگر می خواهید تا از سایر هدفون هایی استفاده کنید که از پلی بک اتوماتیک پشتیبانی نمی کنند، باید گزینه Always-On را انتخاب کنید.

چگونه از صدای فضایی در فیس تایم استفاده کنیم؟

صدای فضایی در فیس تایم باعث می شود تا تصور کنید که فردی که در حال صحبت با آن هستید، در اتاق کنارتان حضور دارد. این ویژگی صدا را از جهت های مختلف پخش می کند و احساس می کنید که صدا دقیقاً از همان جهتی که فرد در صفحه نمایش دیده می شود، به بیرون پخش می شود. تنها کاری که برای بهره بردن از صدای فضایی در فیس تایم باید انجام دهید این است که از سیستم عامل مک نسخه 2018 به بعد و macOS Monterey را بر روی سیستم خود نصب داشته باشید.

منبع: imore