در سیستم عامل های جدید iOS 15 و iPadOS 15 اپل یک ویژگی جدید ارائه شده که سرچ زدن در اینترنت را برای کاربران آیفون و آیپد بسیار آسان می کند! اکنون شما می توانید از طریق مرورگر سفاری و دستیار صوتی سیری، به صورت صوتی به جستجو در فضای اینترنت بپردازید! این ویژگی اکنون بر روی بهترین آیفون ها و آیپدهای اپل در دسترس قرار گرفته و ما قصد داریم در این مقاله نحوه استفاده از آن را به شما آموزش دهیم. پس با ما تا انتهای متن همراه باشید.

چگونه از قابلیت سرچ صوتی بر روی مرورگر Safari در آیفون و آیپد استفاده کنیم؟

آموزش سرچ با Safari با صدای شما!

حالا شما می توانید به جای تایپ با انگشتانتان، از صدای خود برای جستجو در اینترنت استفاده کنید! برای این منظور باید از مرورگر Safari بر روی آیپد یا گوشی موبایل آیفون خود استفاده کنید و مراحل زیر را انجام دهید:

1- اپلیکیشن Safari را بر روی هوم اسکرین دستگاه خود اجرا کنید.

2- بر روی Tab Bar موجود در پایین صفحه نمایش ضربه بزنید.

3- بر روی آیکون میکروفون که در سمت راست کادر مربوط به تایپ متن قرار دارد، ضربه بزنید.

4- عبارت مورد نظر خود جهت جستجو را بگویید.

آموزش سرچ با Safari با صدای شما!

به همین سادگی می توانید به سرچ صوتی در اینترنت بپردازید! برای تشخیص صدای شما، آیفون و آیپد از دستیار صوتی Siri استفاده می کند. این دستیار صوتی دقت بالایی در تشخیص صوت دارد و پیش از این امتحان خود در این زمینه را به خوبی پس داده است! البته توجه داشته باشید که این قابلیت برای کاربران انگلیسی زبان کاربرد دارد و با زبان فارسی سازگار نیست. همچنین توجه داشته باشید که سفاری عملکرد متفاوتی در نمایش دادن نتایج جستجو دارد. اگر دستیار صوتی Siri بتواند یک وب سایت یکتا را بر اساس عبارت جستجوی شما تشخیص دهد، سفاری آن وب سایت را به صورت مستقیم باز می کند. در واقع دیگر لیستی از نتایج در این حالت نمایش داده نمی شود و شما در سریع ترین زمان به وب سایتی که به عبارت سرچ شما مربوط است، منتقل می شوید. اما اگر عبارت جستجوی شما عمومی تر باشد، سفاری گزینه های بیشتری از وب سایت ها را به صورت لیست به شما نمایش می دهد.

آموزش سرچ با Safari با صدای شما!

به طور کلی نسخه موبایل مرورگر Safari در آپدیت جدید سیستم عامل های iOS 15 و iPadOS 15 تغییرات زیادی داشته است. از جمله این تغییرات می توان به Tab Bar در پایین صفحه، قابلیت شخصی سازی صفحه آغازین مرورگر، قابلیت Tab Groups (جهت دسته بندی تب های مرورگر)، سازگاری بیشتر با افزونه های تحت وب، قابلیت سینک پیشرفته تر میان دستگاه های مختلف و بسیاری امکانات جدید دیگر اشاره کرد. همچنین اپل از قابلیت Share with You رونمایی کرده که دسترسی به پیام های ارسال شده از طریق Messages را برای شما بسیار آسان تر می کند. این قابلیت در راستای ارتقای حریم شخصی کاربر در زمینه ارسال و دریافت پیام ارائه شده و هم اکنون بر روی جدیدترین مدل های آیفون و آیپد قابل استفاده است.

آموزش سرچ با Safari با صدای شما!

منبع: imore