OxygenOS 12 سیستم عاملی است که شرکت وان پلاس از آن بر روی گوشی های هوشمند جدید و پرچم دار خود استفاده می کند. این سیستم عامل بر مبنای یکپارچه سازی اندروید 12 و پلتفرم ColorOS شکل گرفته و بسیاری آن را تحت عنوان «اندروید 12 نسخه وان پلاس» می شناسند. این سیستم عامل نیز مانند دیگر پلتفرم های اندرویدی از حالت Dark Mode پشتیبانی می کند. در واقع Dark Mode به عنوان یک استاندارد بر روی تمام گوشی های اندرویدی پذیرفته شده و اکنون تولید کنندگان این گوشی ها امکاناتی را برای شخصی سازی و تغییر تنظیمات آن فراهم آورده اند. در همین راستا شما می توانید این حالت را در سیستم عامل OxygenOS 12 با انجام دادن مراحل زیر بر روی سه وضعیت مختلف تنظیم کنید. توجه داشته باشید که این مراحل بر روی هر دو پلتفرم OxygenOS و ColorOS یکسان است.

چگونه حالت Dark Mode را در سیستم عامل OxygenOS 12 شخصی سازی کنیم؟

آموزش شخصی سازی Dark Mode در OxygenOS 12

1- به بخش Settings تنظیمات گوشی خود بروید.

2- بر روی گزینه Display & brightness ضربه بزنید.

3- گزینه Dark mode settings را انتخاب کنید.

آموزش شخصی سازی Dark Mode در OxygenOS 12

4- در این بخش شما می توانید سه تنظیمات مختلف را برای dark mode مشاهده کنید. این تنظیمات شامل Enhanced، Medium و Gentle می شود. در ادامه تفاوت این تنظیمات را معرفی می کنیم:

حالت Enhanced: این وضعیت حالت پیش فرض dark mode است و انتخاب آن باعث می شود تا رنگ پس زمینه تم دستگاه به مشکی تغییر پیدا کند.

حالت Medium: با انتخاب این وضعیت، رنگ پس زمینه تم به مشکی متمایل به خاکستری تغییر پیدا می کند. اگر به تازگی تصمیم گرفته اید تا گوشی خود را در حالت dark mode قرار دهید، انتخاب این گزینه برای شما مناسب تر است. چرا که یک تعادلی میان حالت dark و حالت استاندارد برقرار می کند.

حالت Gentle: انتخاب این وضعیت سبب می شود که رنگ پس زمینه تم گوشی به خاکستری تغییر پیدا کند. اگر حالت پیش فرض dark mode را دوست ندارید اما نگاه کردن مداوم به صفحه سفید گوشی نیز چشمانتان را اذیت می کند، انتخاب این وضعیت برای شما کارساز خواهد بود.

آموزش شخصی سازی Dark Mode در OxygenOS 12

علاوه بر امکان شخصی سازی dark mode، شما می توانید به صورت دستی مشخص کنید که در صورت اجرای کدام اپلیکیشن ها وضعیت گوشی در این حالت قرار گیرد. البته این ویژگی برای سال ها است که در MIUI عرضه شده، اما اکنون OxygenOS آن را ارتقا داده و امکان تنظیم دستی را به آن اضافه کرده است.

همچنین شما می توانید تنظیمات کنتراست را در OxygenOS 12 براساس شرایط نور محیط تنظیم کنید. به این ترتیب گوشی در مقاطع زمانی مختلف در طول روز، بهترین وضوح تصویر را برای شما به ارمغان می آورد و کیفیت نمایش آن براساس شرایط محیط تغییر می کند.

گوشی های وان پلاس جزء بهترین گوشی های اندرویدی موجود در بازار هستند و یکی از مشخصه های اصلی آن امکان شخصی سازی گسترده تنظیمات نرم افزاری آنها است. این موضوع نقش زیادی در تمایل کاربران به خرید گوشی های وان پلاس داشته و این شرکت از این طریق به سود قابل توجهی دست پیدا کرده است.

منبع: androidcentral