کاربران اندروید انتخاب های متعددی برای برقراری تماس های تصویری دارند و اپلیکیشن های قدرتمند زیادی برای پلتفرم اندروید منتشر شده است. اما بسیاری از ما دوستانی داریم که طرفدار برند اپل هستند و از اپلیکیشن های اندرویدی استفاده نمی کنند! همان طور که می دانید، FaceTime اپلیکیشن اختصاصی اپل برای برقراری تماس تصویری است و به تازگی برای کاربران اندروید نیز قابل استفاده شده است! زمانی که چند هفته قبل برای اولین بار این خبر منتشر شد، کاربران اندروید استقبال خیلی گرمی از این موضوع نکردند و چندان برایشان این ویژگی جالب و غافلگیر کننده نبود! چرا که به هر حال نسخه اندرویدی FaceTime منتشر نشده و صرفاً امکان ملحق شدن به یک تماس تصویری بر روی این سرویس مخصوص اپل ایجاد شده است! اما این ویژگی می تواند برای بسیاری کاربردی باشد و باعث نزدیک تر شدن کاربران اندروید و iOS به یکدیگر و یکپارچه شدن خدمات این دو سیستم عامل پرطرفدار در آینده شود. به این ترتیب کاربران اندروید می توانند به یک تماس تصویری فیس تایم ملحق شوند و با دوستان طرفدار اپل خود چت کنند! اما چگونه؟

چگونه از FaceTime بر روی یک گوشی اندرویدی استفاده کنیم؟

این ویژگی به تازگی و همراه با عرضه سیستم عامل iOS 15 در پاییز 2021 معرفی شده است و برای بسیاری از کاربران هنوز «جدید» محسوب می شود. اما این ویژگی بر روی تمام گوشی های موبایل بالا رده، میان رده و اقتصادی اندرویدی و حتی کامپیوترهای رومیزی ویندوزی قابل استفاده است. برای این منظور مراحل زیر را انجام دهید:

1- بر روی لینک فیس تایم ضربه بزنید تا به تماس تصویری ملحق شوید.

2- در کادر مربوط به Name، نام خود یا نام مستعارتان را وارد کنید.

3- بر روی دکمه Continue ضربه بزنید.

چگونه از FaceTime بر روی یک گوشی اندرویدی استفاده کنیم؟

4- تمام مجوزهای لازم برای دسترسی اپلیکیشن به میکروفون یا دوربین گوشی را بدهید!

چگونه از FaceTime بر روی یک گوشی اندرویدی استفاده کنیم؟

5- بر روی Join ضربه بزنید.

6- منتظر بمانید تا شخصی که لینک دعوت فیس تایم را برایتان ارسال کرده، اجازه تماس را به شما بدهد.

7- از تماس تصویری خود لذت ببرید!

8- پس از اتمام تماس، بر روی دکمه قرمز رنگ Leave ضربه بزنید.

چگونه از FaceTime بر روی یک گوشی اندرویدی استفاده کنیم؟

این تمام مراحلی بود که برای انجام یک تماس تصویری با فیس تایم اپل بر روی یک گوشی اندرویدی باید انجام شود! فقط بر روی لینک دعوت ضربه بزنید و به سادگی به تماس ملحق شوید.

زمانی که در حال گفتگوی تصویری هستید، شما به دکمه های کنترلی مخفی برای انجام کارهایی مانند قطع و وصل کردن میکروفون گوشی خود دسترسی دارید. همچنین می توانید در میانه تماس دوربین گوشی خود را روشن و خاموش کنید، از حالت تمام صفحه (full-screen) استفاده کنید یا از دوربین سلفی به دوربین پشت و بالعکس سوئیچ کنید. ضمن اینکه این امکان برای شما وجود دارد تا حالت نمایش صفحه را به grid تغییر دهید تا تمام حاضران در تماس را بتوانید مشاهده کنید. این ویژگی در سرویس های ویدئوی چت معروف مانند Zoom یا Google Meet نیز وجود دارد.

منبع: androidcentral