در حال حاضر ویندوز 11 توانایی اجرای اپلیکیشن های اندرویدی را دارد و دیگر این قابلیت فقط محدود به کاربران Insider نمی شود. اکنون کاربران می توانند تا از میان بیش از 1000 اپلیکیشن اندرویدی که بر روی فروشگاه اینترنتی آمازون قرار گرفته، اپلیکیشن های مورد نظرشان را بر روی ویندوز 11 نصب کنند. این ویژگی جدید یک کتابخانه بزرگ از اپلیکیشن ها را به کامپیوترها و لپ تاپ های ویندوزی اضافه کرده است؛ البته بهره مند شدن از این کتابخانه بزرگ مستلزم مجهز بودن سیستم به یک سری پیش نیازهای سخت افزاری است!

برای اجرای اپلیکیشن های اندرویدی بر روی ویندوز 11، به حافظه SSD و حداقل 8 گیگابایت حافظه رم نیاز دارید

مایکروسافت به صورت رسمی پیش نیازهای سخت افزاری مورد نیاز برای نصب اپلیکیشن های اندرویدی بر روی ویندوز 11 را اعلام کرده است. برای این منظور کامپیوتر شما باید به حافظه ذخیره سازی SSD مجهز باشد. همچنین باید بر روی کامپیوتر خود از حافظه رم با ظرفیت حداقل 8 گیگابایت استفاده کنید تا بتوانید اپلیکیشن های اندرویدی را بدون هنگی و کند شدن سیستم اجرا نمایید. البته مایکروسافت پیشنهاد کرده تا برای عملکرد سریع تر و روان تر سیستم، از 16 گیگابایت حافظه رم بر روی آن استفاده شود.

در رابطه با سی پی یو نیز باید به این نکته اشاره کنیم که اپلیکیشن های اندرویدی بر روی ویندوز 11، به حداقل پردازنده Core i3 نسل 8 اینتل، پردازنده سری 3000 رایزن AMD یا کوالکوم اسنپ دراگون 8c نیاز دارند. همچنین پردازنده های مورد استفاده کاربران باید دارای معماری x64 یا ARM64 باشند.

برای اجرای اپلیکیشن های اندرویدی بر روی ویندوز 11، به حافظه SSD و حداقل 8 گیگابایت حافظه رم نیاز دارید

با وجود اینکه ممکن است که کامپیوترهای خانگی و اداری به حافظه اس اس دی مجهز نباشند، اما اضافه کردن این نوع حافظه به سیستم کار چندان سختی نیست. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که مادربرد کامپیوتر شما از حافظه های اس اس دی پشتیبانی می کنند یا خیر. همچنین بر روی اغلب کامپیوترها و لپ تاپ ها حافظه رم 8 گیگابایتی به کار رفته است. اما به احتمال زیاد برای خرید رم 16 گیگابایتی باید هزینه ای صرف کنید! نکته امیدوار کننده در این زمینه مربوط به بخش پردازنده است. چرا که با توجه به مشخصاتی که مایکروسافت اعلام کرده، تمامی کامپیوترها و لپ تاپ های فعلی نیازی به ارتقای پردازنده برای اپلیکیشن های اندرویدی بر روی ویندوز 11 نخواهند داشت. در مجموع می توان گفت که بسیاری از کاربران به خرید حافظه اس اس دی نیاز پیدا خواهند کرد و باید سیستم خود را به روز رسانی کنند.

توجه داشته باشید که برای اجرای اپلیکیشن های اندرویدی بر روی ویندوز 11، باید WSA یا Windows Subsystem for Android بر روی سیستم نصب باشد. همچنین مایکروسافت استور شما باید به آخرین نسخه به روز رسانی شده باشد.

منبع: windowscentral