اپل پیش از این به عنوان برترین شرکت در دنیا در زمینه فروش گوشی هوشمند، تبلت، ایرباد وایرلس و اسپیکر هوشمند در سه ماهه اول سال 2022 معرفی شده بود. اکنون بر مبنای آمار و ارقام جدید اعلام شده، ساعت های هوشمند این برند آمریکایی نیز در صدر پر فروش ترین ساعت های هوشمند دنیا قرار دارند!

پرفروش ترین ساعت هوشمند دنیا در سه ماهه اول سال 2022 از کدام برند بوده است؟

اپل واچ سری 7 پر فروش ترین ساعت هوشمند دنیا است

این اطلاعات توسط تحلیل گری به نام فرانسیسکو ژرونیمو مطرح شده است. این شخص با چند اینفوگرافیک، پر فروش ترین ساعت های هوشمند دنیا در سه ماهه اول سال 2022 را معرفی کرده که البته سورپرایزی در آن دیده نمی شود! اپل مطابق با انتظارها این بازار را نیز در تسخیر خود درآورده و اپل واچ سری 7 توانسته به پرفروش ترین ساعت هوشمند دنیا تبدیل شود. این دستگاه با قیمت ابتدایی 399 دلار در آمریکا موجود است و در ماه های بین ژانویه تا مارچ 2022 بیشتر از هر ساعت هوشمند دیگری در دنیا به فروش رفته است.

پیش از عرضه اپل واچ سری 7، شایعات حاکی از این بودند که طراحی ظاهری آن به طور کامل تغییر می کند و کناره های بدنه آن کاملاً تخت خواهد بود. اما در نسخه نهایی این ساعت هوشمند اپل تغییرات چندان زیادی نسبت به سری 6 مشاهده نمی شود و همان طراحی ظاهری با صفحه نمایش بزرگتر و قاب های باریک تر در آن به کار رفته است.

پرفروش ترین ساعت هوشمند دنیا در سه ماهه اول سال 2022 از کدام برند بوده است؟

اپل واچ SE علیرغم کمی قدیمی شدن همچنان خوب می فروشد!

رتبه دوم در لیست پر فروش ترین ساعت های هوشمند دنیا در فصل اول سال 2022 متعلق است به ....؟ بله! یک اپل واچ دیگر! ساعت هوشمند Apple Watch SE که کمی دیگر باید دومین سال عرضه اش به بازار را جشن بگیریم، دومین ساعت هوشمند پرفروش دنیا است. شاید قیمت ارزان تر 279 دلاری آن باعث شده تا کاربران همچنان به سمت خرید آن جلب شوند. با این وجود این ساعت هوشمند از طراحی ظاهری چشمگیر اپل واچ های سری 4 تا 6 برخوردار است اما برخی ویژگی های رده بالا مانند پشتیبانی از ECG را ندارد. با این وجود امکانات آن برای بسیاری از کاربران زیاد هم هست!

فروش اپل واچ SE احتمالاً در چند ماه آینده ثابت باقی خواهد ماند. چرا که در این بازه زمانی مدل جذابی از جانب رقبای اپل به بازار عرضه نخواهد شد. با این وجود فروش نسخه فعلی اپل واچ SE در ماه سپتامبر متوقف می شود و اپل نسخه نسل دومی آن را جایگزین خواهد کرد. هنوز جزئیات زیادی از این ساعت جدید منتشر نشده است. اما می توان حدس زد که طراحی ظاهری آن با نسخه فعلی یکسان باشد و در آن از چیپست سریعتر و امکانات بیشتر استفاده شود.

اپل واچ سری 3 نیز جزء پر فروش ترین ها است؛ هرچند اپل دیگر علاقه ای به آن ندارد!

با وجود اینکه اپل واچ سری 7 و اپل واچ SE بیشترین میزان فروش ساعت های هوشمند اپل در دنیا را داشته اند، اما نسخه ارزان تر و قدیمی تر سری 3 نیز به این شرکت آمریکایی کمک کرده تا سهم خود در بازار اسمارت واچ را به 51.2 درصد در فصل اول سال 2022 ارتقا دهد.

اپل واچ سری 3 از سال 2017 در بازار است و در آمریکا 199 دلار قیمت دارد. با وجود اینکه پنج سال از عمر این ساعت هوشمند می گذرد، اما همچنان محبوبیت بالایی دارد. به طوری که توانسته جایگاه پنجم در لیست پر فروش ترین ساعت های هوشمند دنیا را به خود اختصاص دهد.

با این وجود اپل واچ سری 3 به پایان دوران خود نزدیک می شود. این دستگاه علیرغم فروش مناسبی که دارد، دیگر مورد علاقه اپل نیست و این شرکت جز سیستم عامل watchOS 8، در زمینه دیگری از آن پشتیبانی نخواهد کرد. در واقع این ساعت هوشمند سیستم عامل watchOS 9 را دریافت نمی کند و از سپتامبر دیگر تولید نخواهد شد.

اپل واچ سری 3 نیز جزء پر فروش ترین ها است؛ هرچند اپل دیگر علاقه ای به آن ندارد!

سامسونگ تنها برند حاضر در 5 رتبه اول لیست پرفروش ترین اسمارت واچ های دنیا به جز اپل است!

دو جایگاه دیگر از 5 رتبه نخست این لیست متعلق به کدام مدل ها است؟ اینجا است که باید به سامسونگ گلکسی واچ 4 و گلکسی واچ 4 کلاسیک اشاره کنیم؛ اولین ساعت های هوشمند سامسونگ که در آنها از پلتفرم ارتقا یافته Google Wear OS استفاده شده است. این دو ساعت هوشمند چنان محبوبیتی در دنیا دارند که به تنهایی 18.9 درصد از کل سهم بازار ساعت هوشمند را به سامسونگ هدیه داده اند! این موضوع یک رشد چشمگیر برای این شرکت کره ای از سال 2020 و زمانی که برای اولین بار ساعت های مبتنی بر Tizen را به بازار عرضه کرده بود، به حساب می آید.

به این ترتیب می توان تصمیم سامسونگ مبنی بر جایگزین کردن Tizen با Wear OS را تصمیمی درست دانست! در حال حاضر این شرکت در حال کار کردن بر روی Galaxy Watch 5 و Galaxy Watch 5 Pro است و رقابت آن با اپل در نیمه دوم سال 2022 ادامه خواهد داشت. هر چند جایگاه اپل در این صنعت کاملاً مستحکم به نظر می رسد.

سامسونگ تنها برند حاضر در 5 رتبه اول لیست پرفروش ترین اسمارت واچ های دنیا به جز اپل است!

پس از سامسونگ، برند گارمین با 7.2 درصد و هواوی با 4.5 درصد بیشترین سهم بازار ساعت های هوشمند در دنیا را در اختیار دارند. همچنین برند Fitbit که اکنون در مالکیت گوگل قرار دارد، 3.6 درصد از سهم این بازار را در اختیار دارد. آیا ورود ساعت هوشمند Pixel Watch به این بازار در پاییز معادلات را به هم می ریزد؟! باید منتظر بمانیم و ببینیم!

منبع: phonearena