مادربردهای برند ایسوس همواره جزء پر طرفدارترین مادربردهای موجود در بازار بوده اند و به طور گسترده توسط کاربران مورد استفاده قرار می گیرند. این مادربردها دارای مشخصات متفاوتی هستند که متناسب با نیاز خود می توانید مدل مورد نظر خود را تهیه کنید. اگر می خواهید تا یک کامپیوتر کاربردی برای اجرای برنامه ها و بازی های نسبتاً سنگین را راه اندازی کنید و از قدرت پردازنده های نسل 11 اینتل بر روی سیستم خود بهره مند شوید، مادربرد ایسوس PRIME H510M-C/PS از بهترین انتخاب ها برای شما خواهد بود!

با مادربرد ایسوس PRIME H510M-C/PS از قدرت پردازنده های نسل 11 اینتل بر روی کامپیوتر خود بهره مند شوید!

به طور کلی یکی از موارد مهمی که در هنگام خرید مادربرد باید به آن توجه کنید، نوع سوکت پردازنده آن است. در واقع این سوکت است که نسل پردازنده های قابل استفاده بر روی سیستم را مشخص می کند. یکی از نقاط قوت مادربرد ایسوس PRIME H510M-C/PS مجهز بودن به سوکت LGA1200 است که به شما اجازه می دهد تا بتوانید از پردازنده های نسل 10 و 11 اینتل در سیستم خود استفاده کنید. به طور دقیق تر باید گفت که امکان نصب پردازنده های 14 نانومتری Core i9، Core i7، Core i5، Core i3، Pentium Gold و Celeron از نسل 10 و 11 اینتل بر روی این مادربرد وجود دارد. پس متناسب با هدفی که از راه اندازی کامپیوتر دارید، می توانید نسبت به خرید پردازنده مورد نظرتان اقدام کنید. به عنوان مثال اگر می خواهید تا کامپیوتر شما قدرت پردازشی و محاسباتی بالایی داشته باشد، می توانید از پردازنده Core i9 اینتل استفاده کنید یا اگر قصد راه اندازی یک سیستم اداری دارید، می توانید از پردازنده Core i3 یا سلرون بهره ببرید. به این ترتیب مادربرد ایسوس PRIME H510M-C/PS دست شما را در انتخاب پردازنده باز می گذارد و نیازهای طیف وسیعی از کاربران مختلف را پوشش می دهد.

با مادربرد ایسوس PRIME H510M-C/PS از قدرت پردازنده های نسل 11 اینتل بر روی کامپیوتر خود بهره مند شوید!

نکته قابل توجه دیگر در رابطه با مادربرد ایسوس PRIME H510M-C/PS، پشتیبانی آن از فناوری های توربو بوست 2.0 و توربو بوست 3.0 است. این فناوری های مشهور که احتمالاً نام آنها را شنیده اید، باعث می شوند تا پردازنده متناسب با بار کاری سیستم، با فرکانس های متفاوتی عمل کند. اگر پردازش های در حال اجرا سبک باشند یا کامپیوتر در حالت آماده به کار قرار داشته باشد، پردازنده با فرکانس پایه کار می کند. اما اگر به سراغ برنامه ای بر روی کامپیوتر بروید که برای اجرا شدن به پردازش های سنگین نیاز دارد، فرکانس پردازنده از طریق این تکنولوژی ها افزایش پیدا می کند. این ویژگی هم باعث مصرف انرژی بهینه تر می شود و هم نقش زیادی در افزایش طول عمر سی پی یو دارد. لازم به ذکر است که برای بهره مند شدن از نسل جدیدتر فناوری Turbo Boost 3.0، باید پردازنده مورد استفاده شما از آن پشتیبانی کند. توجه داشته باشید که پس از خرید مادربرد ایسوس PRIME H510M-C/PS، باید حتماً درپوش PnP آن را مورد بررسی قرار دهید. این درپوش وظیفه حفاظت از سوکت پردازنده را بر عهده دارد و اگر موجود نباشد، امکان آسیب دیدگی سوکت و عدم نصب صحیح سی پی یو بر روی آن وجود خواهد داشت.

با مادربرد ایسوس PRIME H510M-C/PS از قدرت پردازنده های نسل 11 اینتل بر روی کامپیوتر خود بهره مند شوید!

بد نیست به این نکته هم اشاره کنیم که مادربرد ایسوس PRIME H510M-C/PS دارای دو اسلات رم است و امکان حافظه های رم DIMM DDR4 بر روی آن وجود دارد. نکته قابل توجه در این رابطه این است که این مادربرد ایسوس از قابلیت اورکلاک پشتیبانی می کند و امکان دستیابی به فرکانس حافظه حداکثر 3200 مگاهرتز را فراهم می آورد. در این حالت می توانید برنامه ها و بازی های سنگین تر را نیز بر روی کامپیوتر خود اجرا کنید. در حالت کلی این مادربرد از حافظه های رم با ظرفیت حداکثر 64 گیگابایت و با فرکانس های 2933، 2800، 2666، 2400 و 2133 مگاهرتز پشتیبانی می کند. دقت نمایید که برای دستیابی به بالاترین پتانسیل و سرعت عملکرد سیستم، باید حتماً از حافظه رم دارای فرکانس متناسب با ظرفیت های سی پی یو استفاده کنید. به طور کلی سازگاری پردازنده با حافظه رم نقشی اساسی در افزایش کیفیت عملکرد کامپیوتر دارد و باید حتماً به این مورد توجه داشته باشید. مادربرد ایسوس PRIME H510M-C/PS با قابلیت Extreme Memory Profile (XMP) اینتل هم سازگار است که باعث عملکرد حافظه های رم با بهترین فرکانس بدون نیاز به اعمال تنظیمات خاصی می شود!

در مجموع باید گفت که با خرید مادربرد ایسوس PRIME H510M-C/PS، می توانید از پردازنده های نسل 11 اینتل و حافظه های رم DDR4 در کنار یکدیگر استفاده کرده و یک کامپیوتر قدرتمند و کاربردی را راه اندازی کنید! این مادربرد قیمت مناسبی نیز دارد و یکی از مدل های مقرون به صرفه موجود در بازار به شمار می آید.

شما می توانید برای آشنایی بیشتر با این مادربرد کاربردی، سایر مقالات موجود بر روی سایت ایده برتر پارسیان را نیز مطالعه کنید:

با مادربرد جذاب ایسوس PRIME H510M-C/PS بیشتر آشنا شوید.