فروش مانیتور صنعتی در سال 2020 بیش از 4.573 میلیارد دلار بود و پیش بینی می شود که این میزان فروش در سال 2026 به بیش از 7.176 میلیارد دلار نیز برسد! این دستگاه ها به خصوص مانیتور صنعتی 55 اینچ، به طور گسترده در کسب و کارهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرند و به طور قطع استفاده از آنها طی سال های آتی بیشتر هم خواهد شد!

این امر دلایل متعددی دارد. مهم ترین دلیل آن گسترش مبحث تبلیغات محیطی و کارایی بالایی مانیتور صنعتی در این مبحث است. کسب و کارهای مختلف مدام در حال رقابت با یکدیگر هستند تا بتوانند توجه مشتریان را به سمت محصولات خود جلب کنند. مانیتور صنعتی دستگاهی است که به آنها در این زمینه کمک زیادی می کند و امکان تبلیغات 24 ساعته را برای آنها فراهم می آورد.

در این میان، رشد استفاده از مانیتور صنعتی (به خصوص مانیتور صنعتی 55 اینچ)، بر روی پیشرفت تکنولوژی های مربوط به ساخت این دستگاه نیز تأثیر گذاشته است. شرکت های تولید کننده مانیتور صنعتی به دنبال دستیابی به رزولوشن و میزان روشنایی بالاتری هستند تا بتوانند صنایع را به خرید محصولات خود ترغیب کنند. به همین دلیل هر روزه شاهد معرفی تکنولوژی های جدید در زمینه ساخت پنل های LED، LCD و OLED برای استفاده در مانیتور صنعتی هستیم. شاید بد نباشد که نگاهی به بازار جهانی مانیتور صنعتی بیندازیم و ببینیم که کدام نوع از این دستگاه فروش بیشتری داشته است؟ یا اینکه مانیتور صنعتی بیشتر در کدام یک از صنایع و کسب و کارها مورد استفاده قرار گرفته است. پس با ما همراه باشید.

کدام نوع از مانیتور صنعتی 55 اینچ در بازارهای جهانی پر فروش تر است؟

مانیتور صنعتی LCD، پر فروش ترین مانیتور صنعتی دنیا!

شاید برایتان جالب باشد که با وجود معرفی تکنولوژی های جدید مانند OLED، همچنان مانیتور صنعتی 55 اینچ LCD بیشترین فروش را در بازارهای جهانی دارد! یکی از دلایل این موضوع این است که پنل LCD مقاومت بیشتری در شرایط محیطی مختلف دارد و حتی می توان از آن در شرایط سخت با دماهای محیطی خیلی کم یا خیلی زیاد هم استفاده کرد. شاید بتوان گفت که عنوان «مانیتور صنعتی» فقط در مورد مانیتور مجهز به پنل LCD صدق می کند.

مورد دیگر این است که اگر از مانیتور صنعتی 55 اینچ LCD درست استفاده شود، طول عمر آن می تواند به 100000 ساعت هم برسد! این یعنی با یک بار هزینه برای خرید مانیتور صنعتی، تا مدتی طولانی می توانید از آن برای نمایش تصاویر تبلیغاتی استفاده کنید! این پنل نسبت به پنل های OLED یا LED قیمت پایین تری هم دارد و اکثر تولید کنندگان نسبت به استفاده از آن در محصولاتشان تمایل بیشتری دارند.

لازم به ذکر است که پس از مانیتور صنعتی LCD، پنل های LED و OLED به ترتیب جایگاه دوم و سوم را در لیست پر فروش ترین مانیتور صنعتی های دنیا دارا هستند.

کدام نوع از مانیتور صنعتی 55 اینچ در بازارهای جهانی پر فروش تر است؟

مانیتور صنعتی بیشتر در کدام کشورها فروش دارد؟

از لحاظ موقعیت جغرافیایی، به نظر می رسد که بازار جهانی مانیتور صنعتی توسط کشورهای قاره آمریکای شمالی کنترل می شود! در کشورهای این منطقه (کانادا و ایالات متحده) بیشترین تعداد مانیتور صنعتی در دنیا به فروش رسیده است و برخی از مهم ترین تولید کنندگان این دستگاه در این منطقه واقع شده اند.

البته در سال های اخیر رشد تقاضا برای خرید مانیتور صنعتی در کشورهای اروپایی و آسیای شرقی بیشتر از آمریکا بوده است و پیش بینی می شود که ظرف چند سال آینده کشورهای آسیای شرقی به صدر جدول این لیست صعود کنند!

اما رشد تقاضا برای خرید مانیتور صنعتی 55 اینچ در کشور ما «کم» ارزیابی شده است. علاوه در سالیان اخیر شاهد استفاده بیشتر از این دستگاه برای تبلیغات محیطی بوده ایم؛ اما هنوز فروش این دستگاه در بازار ایران نسبت به بازارهای جهانی کمتر بوده است.

کدام نوع از مانیتور صنعتی 55 اینچ در بازارهای جهانی پر فروش تر است؟

در پایان باید به این نکته هم اشاره کنیم که مانیتور صنعتی به ترتیب بیشتر در صنایع زیر مورد استفاده قرار گرفته است:

خودروسازی، لجستیک و حمل و نقل، نفت و گاز، خرده فروشی، سلامت و درمان، ماینیگ، امنیت و نظارت
توجه داشته باشید که این گزارش در سال 2021 تهیه شده است.

منبع: mordorintelligence