روزهایی را به یاد آورید که گوشی های هوشمند تازه روی بورس آمده بودند. در آن دوران کارت های حافظه جانبی هنوز از ظرفیت های چند «مگابایت» به جای چند «گیگابایت» برخوردار بودند. اما در دنیای مدرن امروزی، این ظرفیت های ذخیره سازی کارایی ندارند و شاهد ورود کارت حافظه های کوچکتر با ظرفیت های بالاتر به بازار بوده ایم. در این میان، شرکت Micron مرزها را در این زمینه جابجا کرده و استانداردهای جدیدی را معرفی کرده است.

شرکت Micron پر ظرفیت ترین کارت حافظه microSD دنیا را با ظرفیت 1.5 ترابایت تولید می کند

این شرکت به تازگی از پر ظرفیت ترین کارت حافظه microSD دنیا با ظرفیت 1.5 ترابایت رونمایی کرده است! بله، 1.5 TB حافظه ذخیره سازی در قالب یک کارت حافظه جانبی کوچک! این کارت حافظه میکرو SD که با نام i400 معرفی شده، می تواند از بهترین کارت حافظه های microSD گوشی های هوشمند و دیگر وسایل الکترونیکی شود و فضای ذخیره سازی آنها را به شکل قابل ملاحظه ای افزایش دهد. البته گوشی یا دیگر دستگاه مورد نظر شما باید به اسلات کارت حافظه جانبی مجهز باشد و از کارت های microSD پشتیبانی کند.

اگر چه باید این خبر نا امید کننده را به شما بدهیم که در حال حاضر اغلب گوشی های هوشمند مدرن از این تکنولوژی پشتیبانی نمی کنند و این کارت ها در تعداد محدودی از دستگاه ها قابل استفاده هستند. البته مسلماً در سال های آینده این مشکل برطرف می شود و شاهد استفاده گسترده از این کارت حافظه های جانبی جدید در گوشی های هوشمند، تبلت ها و دیگر دستگاه های دیجیتال خواهیم بود.

شرکت Micron پر ظرفیت ترین کارت حافظه microSD دنیا را با ظرفیت 1.5 ترابایت تولید می کند

شرکت Micron برای شکستن رکورد ظرفیت ذخیره سازی کارت های حافظه از تکنولوژی 176 لایه 3D NAND استفاده کرده که همان تکنولوژی به کار رفته در حافظه های SSD است! به عبارت دیگر، اطلاعات بر روی این کارت های حافظه به صورت پشته (استک) در یک الگوی 3D ذخیره می شوند. شاید حتی فکر اینکه روزی از تکنولوژی های حافظه های ذخیره سازی SSD بر روی یک کارت حافظه میکرو اس دی استفاده شود هم برای بسیاری از ما غیر ممکن بود! ولی حالا این غیر ممکن به ذعم بسیاری از افراد، به ممکن تبدیل شده است!

در عکس زیر می توانید کارت حافظه های میکرو اس دی سری i400 برند میکرون را در ظرفیت های مختلف مشاهده کنید. همین طور که می بینید، کارت حافظه با ظرفیت 1.5 ترابایت نیز در میان آنها وجود دارد!

شرکت Micron پر ظرفیت ترین کارت حافظه microSD دنیا را با ظرفیت 1.5 ترابایت تولید می کند

هنوز اطلاعاتی در رابطه با قیمت کارت حافظه میکرو SD میکرون با ظرفیت 1.5 ترابایت اعلام نشده است. اما این طور که پیش بینی می شود، این محصولات جدید قیمت بالایی دارند. چرا که معمولاً در بازار تجهیزات دیجیتال، محصولاتی که به تکنولوژی های جدید مجهز هستند و یک رکورد خاص را جابجا می کنند، برچسب قیمت بالایی دارند! البته اگر از زاویه دیگری این موضوع را بررسی کنیم، قیمت بالای این کارت حافظه ها چندان هم آسیب زا نخواهد بود! چرا که در صورت عرضه آنها، قیمت کارت حافظه های microSD با ظرفیت 1 ترابایت مقرون به صرفه به نظر می رسد و خرید آنها برای مشتریان آسان تر خواهد شد.

منبع: gizmochina