پاور یا همان منبع تغذیه را می توان یکی از ضروری ترین و مهم ترین قطعات مورد نیاز سیستم محسوب کرد! پاور وظیفه تامین برق مورد نیاز سیستم را بر عهده داشته و با توجه به بالا بودن قیمت قطعات کامپیوتر استفاده از پاور می تواند برای گیمرها از نون شب نیز واجب تر باشد! شرکت ایرانی Green یکی از برندهای تولید کننده انواع مختلف پاور با قابلیت های متنوع و متعدد بوده که با توجه به استفاده از استانداردهای روز دنیا و کیفیت بالای قطعات در ساخت محصولات خود تبدیل به یکی از برندهای معروف در بازار شده است. GP500A-UK Plus GOLD نیز یکی از نمونه محصولات تولیدی شرکت گرین محسوب شده و به دلیل ویژگی های ساختاری که در اختیار دارد می تواند بهترین گزینه برای استفاده در سیستم های گیمینگ میان رده باشد! از ویژگی ها و قابلیت هایی که شرکت گرین در طراحی و ساخت این مدل از پاور استفاده کرده نیز می توان به قابلیت ارائه عملکرد با حداکثر توان در دمای محیط تا 45 درجه سانتی گراد، بازدهی فوق العاده، برخورداری از پروتکشن های ایمنی، فن های بسیار کم صدا و مجهز به یاتاقان FDB، بازدهی مصرف 92.5 درصد انرژی، برخورداری از مبدل تانک رزونانس (LLC Resonant) و ... اشاره کرد. در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر پاور GP500A-UK Plus GOLD گرین خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مقاله با ما همراه باشید! همچنین لازم به ذکر است که شما می توانید برای خرید یک پاور کامپیوتر مناسب با رایانه شخصی تان مقاله چگونه منبع تغذیه مناسب را برای رایانه شخصی خود انتخاب کنیم را مشاهده کنید.

آشنایی با پاور گرین مدل GP500A-UK Plus GOLD

کابل های تماما فلت و بازدهی 92.5 درصدی پاور green gp500a-uk plus!

شرکت Green در ساخت پاور GP500A-UK Plus GOLD به منظور رسیدن به بازدهی بالا از مدرن ترین توپولوژی ها در بخش های اولیه و ثانویه در کنار باکیفیت ترین قطعات استفاده کرده است. این ویژگی باعث شده تا نسل دوم پاورهای سری UK PLUS به حداکثر بازدهی 92.5 درصدی برسند! میزان بازدهی پاورهای سری UK PLUS موجب می شود تا علاوه بر کاهش میزان مصرف انرژی میزان صدای تولیدی نیز کاهش یابد. از دیگر ویژگی های این سری از پاور نیز می توان به عملکرد خنک کنندگی و طول عمر بالا اشاره کرد. کابل های استفاده شده در پاور GP500A-UK Plus GOLD تماما مشکی رنگ و از جنس فلت بوده تا علاوه بر افزایش زیبایی اسمبل سیستم، باعث می شود تا کابل کشی قطعات نیز به دلیل انعطاف پذیری که در اختیار دارد به آسان ترین شکل ممکن انجام شود. در ضمن شرکت گرین جهت پایین آوردن میزان افت ولتاژ، برخی از خروجی های استفاده شده در پاوری های سری UK PLUS را مجهز به کابل هایی با ضخامت 16AWG کرده است. این نوع کابل نسبت به کابل های 18AWG از ظرفیت بیشتری در عبور جریان برخوردار بوده و علاوه بر جلوگیری از افت ولتاژ قادر خواهد بود میزان مصرف انرژی را افزایش داده و حرارت کابل ها را تا حد زیادی کاهش دهد! از دیگر ویژگی هایی که باعث می شود پاور GP500A-UK Plus GOLD گرین از افزایش بازدهی مصرف انرژی بهره مند شود می توان به توپولوژی پیشرفته و پربازده Half-Bridge در کنار مبدل LLC Resonant اشاره کرد. این ویژگی همچنین باعث کاهش حامل های EMI، RF و تلفات سوئیچینگ در ورودی نیز خواهد شد! از دیگر قابلیت های موجود در LLC Resonant می توان به بالاتر رفتن سرعت سوئیچینگ استفاده شده در ماسفت های بخش ورودی نسبت به توپولوژی های نسل قبل اشاره کرد که موجب افزایش میزان بازدهی مصرف انرژی در وضعیت بی باری خواهد شد!

کابل های تماما فلت و بازدهی 92.5 درصدی پاور green gp500a-uk plus!

ایمنی بالا و قابلیت عملکرد پایدار در دمای 45 درجه ای محیط پاور GP500A-UK Plus GOLD گرین!

پاور GP500A-UK Plus GOLD گرین به دلیل ایمنی بالا که حاصل پشتیبانی از همه پروتکشن های ایمنی که در هر دو بخش ورودی و خروجی بوده می تواند خیال شما را بابت هجوم جریان ها راحت کند! از ویژگی هایی که به منظور بالا بردن میزان ایمنی پاور اضافه شده می توان به فیلتر دو لایه از نوع EMI استفاده شده در بخش ورودی به همراه کامپوننت های NTC Thermistor و MOV اشاره کرده که باعث می شود تا پاورهای سری UK PLUS در برابر هارمونیک های مزاحم، جریان حجوم اولیه، حامل های RF و Spike های لحظه ای مقاومت زیادی داشته باشند! شرکت گرین علاوه بر بخش ورودی در بخش خروجی این مدل پاور خود نیز از ایمنی بالا بهره برده است. ایمنی استفاده شده در این بخش شامل تراشه جدید Supervisor می شود. این تراشه وظیفه بررسی لحظه ای و برخط تمامی پارامترهایی خروجی همچون جریان، ولتاژ و حرارت را بر عهده داشته و با خاموش کردن پاور در مواقع خارج شدن از محدوده تعیین شده می تواند سلامتی پاور و دیگر قطعات را تا حد زیادی تضمین کند!

از ویژگی های مهم و مثبتی که پاور GP500A-UK Plus GOLD گرین در اختیار کاربر قرار می دهد می توان به طراحی مدرن و بهینه سازی شده به همراه برخورداری از قطعات، متریال باکیفیت و سیستم خنک کنندگی قدرتمند اشاره کرد. این ویژگی به پاور این امکان را می دهد تا قادر باشد در دمای محیطی تا 45 درجه سانتی گراد بالاترین توان خود را به کار گرفته و عملکردی به صورت کاملا تضمین شده و پایدار را ارائه دهد! در ضمن شرکت گرین در بخش اولیه منابع تغذیه به منظور بالا بردن میزان عمر خازن ها و مقاومت بیشتر در برابر ریپل جریان از خازن های ژاپنی استفاده کرده است. خازن های الکترولیت ژاپنی به دلیل بهره مندی از قابلیت کارکرد در دمای 105 درجه سانتی گرادی که در اختیار دارند نسبت به مدل تایوانی که کارکرد 85 درجه سانتی گرادی دارد می تواند 4 برابر عمر بیشتر را برای شما به ارمغان بیاورد!

ایمنی بالا و قابلیت عملکرد پایدار در دمای 45 درجه ای محیط پاور GP500A-UK Plus GOLD گرین!

فن 120 میلی متری و نسل جدید هیت سینک های خنک کننده پاور کامپیوترgreen gp500a-uk plus!

فن قدرتمند 120 میلی متری و کم صدا از دیگر ویژگی هایی است که شرکت گرین در طراحی و ساخت پاور GP500A-UK Plus GOLD استفاده کرده است. فن استفاده شده در این مدل پاور از نوع FDB بوده و با توجه به برخورداری از پیشرفته ترین سیستم های یاتاقان می تواند عمر بیشتر بیشتری نسبت به فن های Double Ball Bearing داشته باشد! در ضمن فن تعبیه شده در این مدل از پاور گرین دارای سیستم خنک کننده پر قدرت و کم صدا به دلیل بهره مندی از کنترلر هوشمند می تواند میزان نویز را تا 80 درصد پایین آورده تا عملا هیچ صدایی از فن را نشنوید! شرکت گرین به دلیل دفع حرارت بهتر و پیشرفته تر در ساخت این مدل پاور از جدیدترین و مخصوص ترین هیت سینک های خود استفاده کرده است. هیت سینک های استفاده شده در پاور GP500A-UK Plus GOLD قادر به انتقال حرارت در سریع ترین زمان همراه با بیشترین بازدهی هستند. در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که این مدل پاور از ماسفت های مدرن، فیلتر دو مرحله ای، مدار کنترل جریان هجومی و ... نیز برخوردار است.

منبع: green