گوگل پنجمین و آخرین نسخه بتا را برای اندروید 12 در اوایل سپتامبر منتشر کرد و خاطر نشان کرد که انتشار رسمی این سیستم عامل تنها چند هفته دیگر باقی مانده است. نسخه فعلی گزینه مورد نظر برای انتشار است، که در صورت عدم وجود اشکال احتمالاً به صورت رسمی منتشر خواهد شد.

اگر تلفن شما با این سیستم عامل سازگار است، می توانید Android 12 را همین حالا از طریق برنامه بتا عمومی Google نصب کنید. این نسخه به شما امکان دسترسی زود هنگام به مواردی مانند ویژگی های جدید حریم خصوصی اندروید 12 و ظاهر کاملاً جدید را می دهد که به جرأت می توان گفت تا به امروز بزرگ ترین ویژگی اندروید به شمار می آید.

ویژگی های پنهان اندروید 12 که در مورد آن ها صحبت نشده است!

غالبا هنگام انتشار سیستم عامل های جدید، بهترین ویژگی ها معمولاً ویژگی های مخفی هستند که درون این سیستم عامل ها پنهان شده اند. در واقع این ویژگی ها به طور رسمی اعلام نشده اند، و خود ما باید آنها را در سیستم عامل جستجو کنیم. به عنوان مثال، یک حالت بازی اختصاصی در Android 12 وجود دارد که در برنامه تنظیمات پنهان شده است. همچنین یک میانبر برای تاریخچه اعلانات دستگاه شما وجود دارد و برای مواقعی کاربرد دارد که به طور تصادفی اعلان یا نوتیفیکیشنی را رد کرده اید.

با این حال امکانات اندروید 12 همچنان در حال بررسی است و تاکنون چهار ویژگی در آن یافت شده است که مطمئناً مفید خواهند بود.

ویژگی اول: اندروید  12تاریخچه نوتیفیکیشن یا اعلانات شما را با یک ضربه دور نگه می دارد

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که اعلانات را بدون خواندن آن ها پاک کرده باشید. در اندروید 12، تنها کاری که باید انجام دهید این است که به پایین اعلانات خود بروید، روی گزینه History ضربه بزنید تا اعلان های اخیراً پاک شده و همچنین هشدارهای 24 ساعت گذشته را مشاهده کنید. اگر به جای History مدیریت را مشاهده می کنید، دلیل آن این است که Notification History روشن نیست. با ضربه زدن روی Manage، سپس Notification History را انتخاب کرده و سوئیچ را به موقعیت on بکشید.

ویژگی دوم: اندروید 12 باعث می شود گوشی های بزرگ کوچکتر احساس شوند

حالت جدید با یک دست در اندروید 12 ممکن است ویژگی اصلی نباشد، اما می تواند تفاوت زیادی در نحوه استفاده از تلفن ایجاد کند، بویژه اگر صفحه نمایش گوشی موبایل اندرویدی شما بزرگ باشد. برای این کار باید مراحل Settings > System > Gestures > One-Handed Mode را انجام داده و سوئیچ را به موقعیت روشن بکشید. 

ویژگی سوم: یک حالت بازی اختصاصی در Android 12 وجود دارد، اما هنوز نمی توانید از آن استفاده کنید. 

گوگل حالت بازی اختصاصی را به اندروید 12 اضافه کرده است تا در هنگام بازی اعلانی مزاحم شما نشود. برای این منظور باید مراحل Settings > Notifications > Do Not Disturb > Schedules را طی کرده، کادر کنار Game Mode را روشن کنید. سپس، روی تنظیمات ضربه بزنید و هر دو مورد را تغییر دهید. لازم به ذکر است که این قابلیت برای برخی از بازی ها قابل اجرا است.

ویژگی چهارم: اندروید 12 دارای گزینه چیدمان برنامه جدید است، اما ممکن است فقط برای گوشی های Pixel باشد

ترتیب اپلیکیشن ها روی صفحه اصلی تلفن شما معمولاً به صورت 5x5، 4x4 یا 6x6 متغیر است. با این حال، در اندروید 12 در Pixel 5، یک گزینه جدید برای ترتیب برنامه ها به صورت 2x2 وجود دارد که در نگاه اول کاملاً خنده دار است! اما این ویژگی قابلیت دسترسی بسیار زیادی را برای فراهم می کند که به نمادهای برنامه بزرگتر نیاز دارند. با لمس طولانی بر روی صفحه اصلی خود، مراحل زیر را Styles & Wallpapers> Grid > 2x2 انجام دهید.

منبع: cnet